Heb zopas ook gemaild naar mijn dealer :twisted: (foto meegestuurd). Ik herinner mij nog dat ik dit hen ook gevraagd had 3 maanden geleden maar ze zeiden dat het niet mogelijk was.
Ik ben wel nieuwsgierig naar hun antwoord nu... Met een foto als bewijs kunnen ze nu toch niet meer zeggen van "het is niet mogelijk" :shock:
Ik post hun antwoord hier zodra ik het krijg.
PS: Dit is de oude Ocean Race uitvoering, correct? Bij de nieuwe zijn de sierstrips aan de zijkant in alu kleur (kleur 426), right?
Van deze fotos kan je niet veel afleiden. Heel veel fotos zijn gephotoshoped. Kijk maar eens naar een folder van de V40 van modeljaar 2003, heel veel auto's die opeens zo'n andere grill hebben.
Maar goed meeste hebben het inderdaad goed, omdat ze vanaf het begin natuurlijk die grill hadden.
Maar ik dacht dat het van een S60 was.
Is inderdaad een oude OceanRace, nieuwe heeft andere dingetjes kleur is trouwens ook iets gewijzigd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
ik dacht ook dat je de grill van een s60 gewoon in een v70 kon zetten. rij zelf een v50 en daar heeft de dealer ook een blokjes grill in gezet terwijl die niet eens leverbaar is (komt dan denk ik uit een s40). dus dacht ik dat het ook kon van een s60 naar een v70.
Verhaal van jouw V50 zou ik dus ook meteen doen, zeker met een zwarte V50. In Amerika wordt de V50 ook alleen met de Egggrill geleverd. (was in iedergeval bij de launch)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Bij S40 en V50 is het erg simpel om de grill om te wisselen, past gewoon perfect. (hebben dezelfde bumpers)
Wat betreft die grill in die V70, er kan een S60 grill in met wat aanpassingen, S60 grill is iets kleiner als een V70 grill dus je houd een klein kiertje over. Maar wel een kier waar mee te leven is. De grill zou er dan in vast gezet moeten worden met Tirerips of ijzerdraad of iets dergelijks. Ik weet dat het past omdat wij al 2 auto's hebben uitgevoerd met zo'n grill.
Is er nu echt niemand die zo'n blokjesgrille kan bestellen of inbouwen in een V70 '03 ???
Ik heb al voor de 3e keer gemaild naar mijn dealer en die zegt altijd...
Dag Christophe,
Voor de grille heb ik nog steeds geen nieuws. In Brussel zijn ze verder aan het zoeken. Ik hou je op de hoogte.
Groeten,
Wim.
Kunnen ze dit gewoonweg niet produceren in de fabriek. :evil: Ik ken toch al genoeg mensen die zo'n coole blokjesgrille in hun V70 willen hebben. Ik ben best bereid om naar Nederland te gaan als er iemand dit mooi kan inbouwen. Dus geef maar een seintje - if someone feels up for the job....
Lucien schreef:Zeg en hoe zit dat dan bij een S80. Is daar deze 'blokken' grill wel als onderdeel standaard beschikbaar (modeljaar 2002).
Pak je gewoon een grill van een jongere S80.
Hierbij neem je aan dat een blokjesgrille van een S80 wel past omdat hij van Volvo is en eruit ziet als een V70 grille, dat is dus niet zo.
Een dealer monteerd (als het goed is) niet zomaar een origineel Volvo onderdeel dat feitelijk niet goed past, dit in verband met mogelijke productaansprakelijkheid.
Als een dealer zegt dat het niet kan dan heeft hij gelijk.
Als een dealer zegt dat het niet kan dan heeft hij gelijk.
Nou, daar ben ik niet van overtuigd. Mijn dealer vertelt mij ook dat het niet mogelijk zou zijn om de waterval grille van mijn V50 om te wisselen voor een S40 blokjesgrille. Dat is dus echt bullshit, ik zie ze regelmatig en in de USA worden alle V50's zelfs standaard met zwarte blokjesgrille afgeleverd!
Voor V70 kan dit uiteraard weer anders zijn, maar dat de dealer altijd gelijk heeft klopt niet. :bootyshake:
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys