Slecht starten V40 2.0 T 1998

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gast

MarioC70 schreef:Het zou leuker zijn als ik eerst is wist waaom ik hier niet meer welkom ben,zonder werkelijke opgaaf van reden..
Niet meer welkom? wat mij betreft (en vele anderen) ben je meer dan welkom !
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

MarioC70 schreef:Het zou leuker zijn als ik eerst is wist waaom ik hier niet meer welkom ben,zonder werkelijke opgaaf van reden..
Ik weet de situatie ook niet maar ik kan me niet voorstellen dat je niet welkom bent. Misschien enkele personen waarmee je een akkefietje hebt gehad? Wat enkelen denken staat niet voor het hele forum. (nogmaals, ik weet de situatie niet)
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

MarioC70 schreef:Het zou leuker zijn als ik eerst is wist waaom ik hier niet meer welkom ben,zonder werkelijke opgaaf van reden..
Degenen die niet welkom zijn krijgen een ban volgens mij. Die heb jij niet, dus ik vraag me af wat je nu aan het doen bent. Heb je weer aandacht nodig? Schrijf over Volvo, schrijf over jouw oplossingen en ideeën, maar hou op te zeuren om negatieve aandacht. Je hebt een irritante fantasie over anderen. Grow up man.
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Het gaat nergens meer over hier en er is onduidelijkheid

Er staat nergens dat Mario niet welkom is.
En kan gewoon zijn woord hier voeren als hij dat wil.

Verder heb je niets aan beterweterig gedoe, zoek dat lekker via pb uit.

Omtrent het probleem geval zelf...
Laat je wagen uitlezen.
En wil je dat niet en zelf op jacht.... Controleer je brandstof drukmeter.
Als je je bougies hebt vervangen en bobines, waarom niet je kabels, deze zijn na 10 jaar wel op.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

mad schreef:
MarioC70 schreef:Het zou leuker zijn als ik eerst is wist waaom ik hier niet meer welkom ben,zonder werkelijke opgaaf van reden..
Degenen die niet welkom zijn krijgen een ban volgens mij. Die heb jij niet, dus ik vraag me af wat je nu aan het doen bent. Heb je weer aandacht nodig? Schrijf over Volvo, schrijf over jouw oplossingen en ideeën, maar hou op te zeuren om negatieve aandacht. Je hebt een irritante fantasie over anderen. Grow up man.
Je weet niet waar het over gaat ,dus ik begrijp je commentaar niet echt..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

MarioC70 schreef:
mad schreef:
MarioC70 schreef:Het zou leuker zijn als ik eerst is wist waaom ik hier niet meer welkom ben,zonder werkelijke opgaaf van reden..
Degenen die niet welkom zijn krijgen een ban volgens mij. Die heb jij niet, dus ik vraag me af wat je nu aan het doen bent. Heb je weer aandacht nodig? Schrijf over Volvo, schrijf over jouw oplossingen en ideeën, maar hou op te zeuren om negatieve aandacht. Je hebt een irritante fantasie over anderen. Grow up man.
Je weet niet waar het over gaat ,dus ik begrijp je commentaar niet echt..
Wil jij van mij eens een advies? Open een topic en lucht daar je hard, dit is niet het MarioC70 klaag-topic maar een TS met een vraag. En daar dient dit forum in eerste aanleg voor.
En nu on topic dacht ik zo, met excuus want ik ben geen moderator (maar heb wel een grote mond)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28454
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

V70/2.4D/2003 schreef:
MarioC70 schreef:
mad schreef: Degenen die niet welkom zijn krijgen een ban volgens mij. Die heb jij niet, dus ik vraag me af wat je nu aan het doen bent. Heb je weer aandacht nodig? Schrijf over Volvo, schrijf over jouw oplossingen en ideeën, maar hou op te zeuren om negatieve aandacht. Je hebt een irritante fantasie over anderen. Grow up man.
Je weet niet waar het over gaat ,dus ik begrijp je commentaar niet echt..
Wil jij van mij eens een advies? Open een topic en lucht daar je hard, dit is niet het MarioC70 klaag-topic maar een TS met een vraag. En daar dient dit forum in eerste aanleg voor.
En nu on topic dacht ik zo, met excuus want ik ben geen moderator (maar heb wel een grote mond)
Is dat laatste geen voorwaarde dan :lol:
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

En..... de oplossing al gevonden?
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
Gebruikersavatar
MaxV40
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 06.10.2013 - 00:04

Nog niet, laat hem volgende week uitlezen denk ik..
Volvo V40 2.0 T 1998
Mazda Mx5 1.6 16V 1991
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

verlies je ook koelvloeistof toevallig?
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

Bart Giesen schreef:
RubenB schreef:Bart Giesen,

als je een auto start zonder dat er verbranding plaats vind zit er geen energie in het uitlaat systeem waardoor de turbo niet draait dus niet werkt wanneer je de auto start. deze moet eerst laden door de inertia, massa moet in beweging komen, dus pas als de motor draait gaat de turbo draaien.
Totale onzin. Het moment dat de motor gestart is, is er meteen verbranding en functioneerd de turbo.
Turbo doet helemaal niets als je de auto start, deze komt pas in bij een bepaald toerengebied en voldoende uilaatgasdruk. Het is geen compressor.

Ik zou de benzinedruk nakijken, lijkt wel of die z,n druk niet vasthoud. Dat kan verschillende oorzaken hebben, drukregelaar, lekkende injectoren enz
jbuitenhuis
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 29.10.2012 - 12:59

Idd ff laten uitlezen. Van te voren even bellen, vragen of ze alleen willen uitlezen, meer niet. Koste bij mij 15,- wat prima is, ze zijn er toch 15 min mee bezig en het scheelt een heel stuk uitzoek werk en vervangingsonderdelen.

Mocht daar niks uitkomen dan is het iets buiten "het systeem" (benzine filter, leidingen etc)

Laat maar weten wat er uit is gekomen!
Mini British Open1.3i 1993
Golf 1.8 1981
Alfa 147 1.6 veloce 2002
Volvo v40 1.8 1997

Volvo v50 2.0D 2006
Gebruikersavatar
MaxV40
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 06.10.2013 - 00:04

Goeie tip;) Ja inderdaad, anders blijf ik aan het proberen..
Koelvloeistof heb ik nog niet naar gekeken, morgen eens doen. Het oliepeil is wel gewoon op niveau.
Volvo V40 2.0 T 1998
Mazda Mx5 1.6 16V 1991
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

jp-v60 schreef:
Bart Giesen schreef:Totale onzin. Het moment dat de motor gestart is, is er meteen verbranding en functioneerd de turbo.
Turbo doet helemaal niets als je de auto start, deze komt pas in bij een bepaald toerengebied en voldoende uilaatgasdruk. Het is geen compressor.

Ik zou de benzinedruk nakijken, lijkt wel of die z,n druk niet vasthoud. Dat kan verschillende oorzaken hebben, drukregelaar, lekkende injectoren enz
Zucht! Je leest niet! Een turbo 'functioneerd / doet het / staat aan (weet ik het hoe mensen het omschrijven)' ALTIJD. Vanaf het moment dat de auto gestart is! Jij bespreekt wanneer een turbo effectief word. Mijn God zeg pfff...
dutchlimits schreef:En nu kappen met de zinloze discussie, de TS heeft hier niks aan.
dutchlimits schreef: Ik weet de situatie ook niet maar ik kan me niet voorstellen dat je niet welkom bent. Misschien enkele personen waarmee je een akkefietje hebt gehad? Wat enkelen denken staat niet voor het hele forum. (nogmaals, ik weet de situatie niet)
En hoe is TS hiermee geholpen dan? Toe effe.


@TS; Benz. Druk regelaar.
jbuitenhuis
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 29.10.2012 - 12:59

Kan iedereen even lekker de discussie achterwege laten...:s

TS, er inmiddels al achter gekomen?
Mini British Open1.3i 1993
Golf 1.8 1981
Alfa 147 1.6 veloce 2002
Volvo v40 1.8 1997

Volvo v50 2.0D 2006
Gebruikersavatar
MaxV40
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 06.10.2013 - 00:04

De auto wordt op dit moment uitgelezen.. Ik moet nog even wachten op het resultaat! ;)
Volvo V40 2.0 T 1998
Mazda Mx5 1.6 16V 1991
Fmaassen
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28.04.2013 - 21:23
Locatie: Maastricht

Al nieuws?
Gebruikersavatar
MaxV40
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 06.10.2013 - 00:04

Het uitlezen gaf de volgende waardes:
-Atmosferische druk (met plausibel)
-Aanzuiglucht temperatuur -48 graden
-Koelmiddeltemperatuur 66 graden

Ik weet dat het koud is buiten, maar -48 is wel heel koud...
Ik heb geen idee waar in het luchtcircuit ik het probleem zou kunnen vinden. enige tips?
Volvo V40 2.0 T 1998
Mazda Mx5 1.6 16V 1991
VOLVO V40 T4
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14.09.2010 - 00:15

Mijn Volvo V40 T4 had vorig jaar ook startproblemen, bij mij was het de temperatuur sensor in het thermostaathuis. De ANWB trok die stekker los toen starte de auto maar liep slecht stationair. Meteen naar de Volvo dealer gereden om die sensor te laten vervangen (was -/+ 150 euro). Maar mischien zou ook de DIS ontsteking kunnen zijn?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”