Offemar schreef:
Ik vraag me af of electrisch opladen echt goedkoper is. Volgens het dashboard instrument rijdt ik 25kwh/100 km, vertaalt naar 7 euro per 100 km. Op brandstof doe ik dan 6,5 l 100 km. kost 8,75. Scheelt niet veel, had ik meer van verwacht.
Dit is niet het topic voor die discussie.
Hier beperken we ons tot het lijstje
Kijk even verder in het PIH board, er is al veel over gezegd.
1,2 l/100 km - 2014 - 1.312 km Autowina
1,6 l/100 km - 2014 - 4488 km Goukcher
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,4 l/100 km - 2014 - 2454 km CasperV60PIH
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,3 l/100 km - 2014 - 1050 km - Captain Klutz ('mixed user')
3,4 l/100 km - 2013 - 1450 km Paul (3,4 volgens linker computer, groot scherm 5,4)
3.7 l/100 km - 2014 - 9000 km sandershortie met laden op de zaak en fantiek in de gemeente Zeist en plaatsen waar ik kom
3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
4,0 l/100 km - 2014 - 10300 km Jolle, eindstand
4,1 l/100 km - 2014 - 2543 km Dr. Schupp
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 8837 km RoaldH, laagste verbruik ooit...
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4,4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2014 - 4118 km Rappe Henderik (mix van lange 200km / korte 40km) thuis en werk laden
4,5 l/100 km - 2013 - 6416 km Rovo
4,7 l/100 km - 2013 - 11.000 km RichieB
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,4 l/100 km - 2014- 1200 km Alexmem
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5.7 l/100 km - 2014 - 14800 km Offemar dagelijks 300 km, twee keer met een volle accu
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 15000 km Autozoeker Wink
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
1,2 l/100 km - 2014 - 1.312 km Autowina
1,6 l/100 km - 2014 - 4488 km Goukcher
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,4 l/100 km - 2014 - 2454 km CasperV60PIH
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,3 l/100 km - 2014 - 1050 km - Captain Klutz ('mixed user')
3,3 l/100 km - 2013 - 8050 km Paul
3.7 l/100 km - 2014 - 9000 km sandershortie met laden op de zaak en fantiek in de gemeente Zeist en plaatsen waar ik kom 3,8 l/100 km - 2013 - 12460 km Rovo
3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
4,0 l/100 km - 2014 - 10300 km Jolle, eindstand
4,1 l/100 km - 2014 - 2543 km Dr. Schupp
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 8837 km RoaldH, laagste verbruik ooit...
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4,4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2014 - 4118 km Rappe Henderik (mix van lange 200km / korte 40km) thuis en werk laden
4,7 l/100 km - 2013 - 11.000 km RichieB
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,4 l/100 km - 2014- 1200 km Alexmem
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5.7 l/100 km - 2014 - 14800 km Offemar dagelijks 300 km, twee keer met een volle accu
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 15000 km Autozoeker Wink
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
1,2 l/100 km - 2014 - 1.312 km Autowina
1,6 l/100 km - 2014 - 4488 km Goukcher
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,4 l/100 km - 2014 - 2454 km CasperV60PIH
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,3 l/100 km - 2014 - 1050 km - Captain Klutz ('mixed user')
3,3 l/100 km - 2013 - 8050 km Paul
3.7 l/100 km - 2014 - 9000 km sandershortie met laden op de zaak en fantiek in de gemeente Zeist en plaatsen waar ik kom
3,8 l/100 km - 2013 - 12460 km Rovo
3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
3,9 l/100 km - 2013 - 9964 km Roald (bij montage winterbanden reset ik het verbruik)
4,0 l/100 km - 2014 - 10300 km Jolle, eindstand
4,1 l/100 km - 2014 - 2543 km Dr. Schupp
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4,4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2014 - 4118 km Rappe Henderik (mix van lange 200km / korte 40km) thuis en werk laden
4,7 l/100 km - 2013 - 11.000 km RichieB
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,4 l/100 km - 2014- 1200 km Alexmem
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5.7 l/100 km - 2014 - 14800 km Offemar dagelijks 300 km, twee keer met een volle accu
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 15000 km Autozoeker Wink
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte nie
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Even voorstellen: eigenlijk op enkele misstap na altijd Volvo gereden.
Op 27 september werd de V60 PIH afgeleverd. Nagenoeg alle opties, Seashell metallic met bruin sportleder interieur. Hele mooie combinatie, al zeg ik hhet zelf.
Wel wat issues, zal ik het in een passender draadje over hebben
1,2 l/100 km - 2014 - 1.312 km Autowina
1,6 l/100 km - 2014 - 4488 km Goukcher 1,8 l/100 km - 2014 - 2212 km Poni
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,4 l/100 km - 2014 - 2454 km CasperV60PIH
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,3 l/100 km - 2014 - 1050 km - Captain Klutz ('mixed user')
3,3 l/100 km - 2013 - 8050 km Paul
3.7 l/100 km - 2014 - 9000 km sandershortie met laden op de zaak en fantiek in de gemeente Zeist en plaatsen waar ik kom
3,8 l/100 km - 2013 - 12460 km Rovo
3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
3,9 l/100 km - 2013 - 9964 km Roald (bij montage winterbanden reset ik het verbruik)
4,0 l/100 km - 2014 - 10300 km Jolle, eindstand
4,1 l/100 km - 2014 - 2543 km Dr. Schupp
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4,4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2014 - 4118 km Rappe Henderik (mix van lange 200km / korte 40km) thuis en werk laden
4,7 l/100 km - 2013 - 11.000 km RichieB
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2014 - 1200 km Pimmetje (alleen thuis laden, 80km enkele reis)
5,4 l/100 km - 2014- 1200 km Alexmem
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5.7 l/100 km - 2014 - 14800 km Offemar dagelijks 300 km, twee keer met een volle accu
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 15000 km Autozoeker Wink
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
Na een wat lastige start, kan ik nu meestal 2 keer per dag laden. Thuis als de parkeerplaats voor mijn huis vrij is (kabeltje over de stoep, soms even plaats wisselen met de auto van mijn vrouw) en vlakbij het werk kan ik laden bij de ANWB. Inmiddels ook de Prodrive training gehad. Kijken of het nog lager kan.
1,2 l/100 km - 2014 - 1.312 km Autowina
1,6 l/100 km - 2014 - 4488 km Goukcher
1,8 l/100 km - 2014 - 2212 km Poni
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,4 l/100 km - 2014 - 2454 km CasperV60PIH
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,3 l/100 km - 2014 - 1050 km - Captain Klutz ('mixed user')
3,3 l/100 km - 2013 - 8050 km Paul
3.7 l/100 km - 2014 - 9000 km sandershortie met laden op de zaak en fantiek in de gemeente Zeist en plaatsen waar ik kom
3,8 l/100 km - 2013 - 12460 km Rovo
3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
3,9 l/100 km - 2013 - 9964 km Roald (bij montage winterbanden reset ik het verbruik) 3,9 l/100 km - 2014 - 7700 km Pimmetje (80km enkele reis)
4,0 l/100 km - 2014 - 10300 km Jolle, eindstand
4,1 l/100 km - 2014 - 2543 km Dr. Schupp
4.3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4,4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2014 - 4118 km Rappe Henderik (mix van lange 200km / korte 40km) thuis en werk laden
4,7 l/100 km - 2013 - 11.000 km RichieB
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5.0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2014- 1200 km Alexmem
5,5 l/100km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5.7 l/100 km - 2014 - 14800 km Offemar dagelijks 300 km, twee keer met een volle accu
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 15000 km Autozoeker Wink
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
Inmiddels weer terug naar 1,8, vooral door wat langere ritten.
1,2 l/100 km - 2014 - 1.312 km Autowina 1,8 l/100 km - 2014 - 6612 km Goukcher
1,8 l/100 km - 2014 - 2212 km Poni
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,4 l/100 km - 2014 - 2454 km CasperV60PIH
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,3 l/100 km - 2014 - 1050 km - Captain Klutz ('mixed user')
3,3 l/100 km - 2013 - 8050 km Paul
3,7 l/100 km - 2014 - 9000 km sandershortie met laden op de zaak en fantiek in de gemeente Zeist en plaatsen waar ik kom
3,8 l/100 km - 2013 - 12460 km Rovo
3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
3,9 l/100 km - 2013 - 9964 km Roald (bij montage winterbanden reset ik het verbruik)
3,9 l/100 km - 2014 - 7700 km Pimmetje (80km enkele reis)
4,0 l/100 km - 2014 - 10300 km Jolle, eindstand
4,1 l/100 km - 2014 - 2543 km Dr. Schupp
4,3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4,4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2014 - 4118 km Rappe Henderik (mix van lange 200km / korte 40km) thuis en werk laden
4,7 l/100 km - 2013 - 11.000 km RichieB
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5,0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2014- 1200 km Alexmem
5,5 l/100 km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,7 l/100 km - 2014 - 14800 km Offemar dagelijks 300 km, twee keer met een volle accu
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 15000 km Autozoeker Wink
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
1,6 l/100 km - 2014 - 2.223 km Autowina
1,8 l/100 km - 2014 - 6612 km Goukcher
1,8 l/100 km - 2014 - 2212 km Poni
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,4 l/100 km - 2014 - 2454 km CasperV60PIH
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,3 l/100 km - 2014 - 1050 km - Captain Klutz ('mixed user')
3,3 l/100 km - 2013 - 8050 km Paul
3,7 l/100 km - 2014 - 9000 km sandershortie met laden op de zaak en fantiek in de gemeente Zeist en plaatsen waar ik kom
3,8 l/100 km - 2013 - 12460 km Rovo
3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
3,9 l/100 km - 2013 - 9964 km Roald (bij montage winterbanden reset ik het verbruik)
3,9 l/100 km - 2014 - 7700 km Pimmetje (80km enkele reis)
4,0 l/100 km - 2014 - 10300 km Jolle, eindstand
4,1 l/100 km - 2014 - 2543 km Dr. Schupp
4,3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4,4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2014 - 4118 km Rappe Henderik (mix van lange 200km / korte 40km) thuis en werk laden
4,7 l/100 km - 2013 - 11.000 km RichieB
4,7 l/100 km - Na 1250 km Robvanmaurik
5,0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,4 l/100 km - 2014- 1200 km Alexmem
5,5 l/100 km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,7 l/100 km - 2014 - 14800 km Offemar dagelijks 300 km, twee keer met een volle accu
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 15000 km Autozoeker Wink
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
Afgelopen week rijtraining gehad.
Verrassend hoeveel regeneratie mogelijk is en niet gebruikt werd.
Helaas zal de rijtraining toch slecht voor mijn gemiddeld verbruik zijn: mij werd dringend geadviseerd de tank diesel binnenkort leeg te rijden, omdat er waarschijnlijk nog "zomerdiesel" in zit.
Dat wordt dus flink gas geven de komende tijd, ook leuk!
1,6 l/100 km - 2014 - 2.223 km Autowina
1,8 l/100 km - 2014 - 6612 km Goukcher
1,8 l/100 km - 2014 - 2212 km Poni
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,4 l/100 km - 2014 - 2454 km CasperV60PIH
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,3 l/100 km - 2014 - 1050 km - Captain Klutz ('mixed user')
3,3 l/100 km - 2013 - 8050 km Paul
3,7 l/100 km - 2014 - 9000 km sandershortie met laden op de zaak en fantiek in de gemeente Zeist en plaatsen waar ik kom
3,8 l/100 km - 2013 - 12460 km Rovo
3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
3,9 l/100 km - 2013 - 9964 km Roald (bij montage winterbanden reset ik het verbruik)
3,9 l/100 km - 2014 - 7700 km Pimmetje (80km enkele reis)
4,0 l/100 km - 2014 - 10300 km Jolle, eindstand
4,1 l/100 km - 2014 - 2543 km Dr. Schupp
4,3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4,4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2014 - 4118 km Rappe Henderik (mix van lange 200km / korte 40km) thuis en werk laden
4,7 l/100 km - 2013 - 11.000 km RichieB
4,7 l/100 km - 1013 - Na 1250 km Robvanmaurik
5,0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,5 l/100 km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,7 l/100 km - 2014 - 14800 km Offemar dagelijks 300 km, twee keer met een volle accu
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 15000 km Autozoeker Wink
6,0 l/100km - 2014 - 3500 km Alexmem (veel lange ritten, alleen thuis laden)
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
Ik laad de auto 3x per week op maar ik rij (volgens mijn maten) op een vreemde manier, snelweg diesel maar als ik zie dat ik moet klimmen met de auto oftewel de diesel behoeft meer brandstof, dan switch ik naar hybrid en doe het klimmen elektrisch en als ik dan weer daal of op een vlak stuk rij ik dan op "save" verder ga.
Zij zeggen dat ik teveel bezig ben tijdens het rijden, nou echt niet, daar hebben wij adaptive cruise control voor. Zie je dat het wegdek omhoog ga 1x op hybride drukken, ben ik op het hoogste punt dan druk ik op save en rij op de diesel verder.
Ik denk dat ik met deze strategie onder de 4,0 l/100 km kan komen maar tussen de 3 en 4 blijf hangen want ik maak best lange ritten die niet 100% op stroom kunnen maar hierdoor wel het meeste uit mijn batterij haal tijdens een rit.
Ik weet niet precies in welk land je rijdt, maar ik kom niet heel veel bergen tegen. Ik heb zelf 2 soorten ritten: korte die ik 100% elektrisch rij, en lange waarbij ik moeite heb om op de snelweg elektriciteit te gebruiken (lees: onder de 130 km/u te blijven). Af en toe kom ik een file tegen waarbij de elektriciteit wordt aangesproken, maar die probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. De save knop gebruik ik zelden omdat de diesel dan harder gaat lopen om de accu bij te vullen. Dat geeft alleen nut als je de accu daarna weer leeg kan rijden, en dat komt bij mij niet veel voor.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
RichieB schreef:Ik weet niet precies in welk land je rijdt, maar ik kom niet heel veel bergen tegen. Ik heb zelf 2 soorten ritten: korte die ik 100% elektrisch rij, en lange waarbij ik moeite heb om op de snelweg elektriciteit te gebruiken (lees: onder de 130 km/u te blijven). Af en toe kom ik een file tegen waarbij de elektriciteit wordt aangesproken, maar die probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. De save knop gebruik ik zelden omdat de diesel dan harder gaat lopen om de accu bij te vullen. Dat geeft alleen nut als je de accu daarna weer leeg kan rijden, en dat komt bij mij niet veel voor.
De nederlandse snelwegen zijn niet waterpas hoor
In ieder geval, als de wegen omhoog gaat kom je op de snelweg op +/-10l/100KM, daar gebruik ik dus mijn elektro motor voor. Hoogste punt bereikt, dan druk ik op save en rij ik op diesel verder.
De save functie zal pas meer diesel verbruiken als de batterij onder de 50% zit, zit je erboven dan doet de diesel motor niks anders dan de auto aandrijven. Zit je onder de 50% dan wordt de diesel motor gebruikt om de batterij tot 50% op te laden en ja dat kost dan meer diesel.
Maar als je zo rijdt zal je altijd elektra overhouden. Dat is zonde van het plug-in concept.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
ik probeer het een beetje te timen, op mijn dagelijkse ritje (65 km) kom ik dus een ruime 15 km te kort om puur electrisch te rijden, op bepaalde stukken waar ik een constante snelheid rij zet ik meestal de power stand aan, hier word de diesel alleen gebruikt om te rijden en niet om te laden. hierdoor verbruik je minimaal diesel meestal is de electra net op voordat ik op plaats van bestemming ben huidig verbruik 3.7l / 100 km
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
Je kan dan beter je pook in de handmatige stand zetten. De power stand verbruikt ook elektra (als het nodig is). Ik was in het begin ook erg bezig met het precies op gebruiken van de elektra, maar dat werd best wel vermoeiend op den duur. Nu gebruik ik Pure voor korte ritjes en Hybrid voor de lange ritten. En soms AWD in bochten.. Verder gewoon aan andere dingen denken en niet aan de auto.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
1,8 l/100 km - 2014 - 6612 km Goukcher
1,8 l/100 km - 2014 - 2212 km Poni 2,0 l/100 km - 2014 - 2.960 km Autowina
2,2 l/100 km - 2013 - 15469 km PIH60
2,4 l/100 km - 2014 - 2454 km CasperV60PIH
3,0 l/100 km - 2013 - 15015 km Jeroen
3,1 l/100 km - 2014 - 1391 km V60_PHEV
3,3 l/100 km - 2014 - 1050 km - Captain Klutz ('mixed user')
3,3 l/100 km - 2013 - 8050 km Paul
3,7 l/100 km - 2014 - 9000 km sandershortie met laden op de zaak en fantiek in de gemeente Zeist en plaatsen waar ik kom
3,8 l/100 km - 2013 - 12460 km Rovo
3,9 l/100 km - 2014 - 974 km TMacD
3,9 l/100 km - 2013 - 9964 km Roald (bij montage winterbanden reset ik het verbruik)
3,9 l/100 km - 2014 - 7700 km Pimmetje (80km enkele reis)
4,0 l/100 km - 2014 - 10300 km Jolle, eindstand
4,1 l/100 km - 2014 - 2543 km Dr. Schupp
4,3 l/100 km - 2014 - 3250 km sandershortie
4,3 l/100 km - 2014 - 6606 km X4er0
4,4 l/100 km - 2013 - 21802 km hupje
4,4 l/100 km - 2013 - 11240 km zv
4,5 l/100 km - 2014 - 4118 km Rappe Henderik (mix van lange 200km / korte 40km) thuis en werk laden
4,7 l/100 km - 2013 - 11.000 km RichieB
4,7 l/100 km - 1013 - Na 1250 km Robvanmaurik
5,0 l/100 km - 2013 - 1.000 km EV70S
5,1 l/100 km - 2013 - 10144 km Zoefje
5,5 l/100 km - 2014 - 3954 km rtino (vaak alleen thuis laden, en enkele langere ritten achter de rug)
5,7 l/100 km - 2014 - 14800 km Offemar dagelijks 300 km, twee keer met een volle accu
5,7 l/100 km - 2013 - 17.666 km pvdg (met inmiddels totaal 6.000 km vakantie km)
5,7 l/100 km - 2013 - 15000 km Autozoeker Wink
6,0 l/100km - 2014 - 3500 km Alexmem (veel lange ritten, alleen thuis laden)
7,6 l/100 km - 2014 - 493 km FjodJont 2 maal werkte elektrotechnische gedeelte niet
Maar de tweede tank diesel is op!
Ik weet nu zeker dat ik geen zomerdiesel meer heb.