Als je het van buiten kunt zien, bedoel je dan condens op de ramen? Of is de bekleding echt nat?
Condens en beslagen ramen kun je voorkomen door wanneer je de auto parkeert even alle deuren tegen elkaar open te zetten en door te laten luchten, met name als je de verwarming aan hebt gehad.
Warme lucht kan meer water bevatten dan koude lucht, dus als je verwarmde lucht in vochtig weer je auto binnen blaast bevat je auto na een ritje aardig wat vochtige warme lucht (plus je ademt aardig wat vocht uit). 's Nachts koelt alles af en kan het vocht niet meer in de lucht blijven en gaan condenseren. Dus als je er voor zorgt dat er minder vochtige lucht in je auto achterblijft krijg je ook minder condens.
Het lijkt wel of die C70 cabrios met elkaar praten ... die van mij heeft namelijk sinds een week of twee ineens ook last van vocht binnen, terwijl die dat eerder nooit had. Ik heb de cabrio bak al gecheckt, maar die is helemaal droog, en de vloermatten zijn ook droog, dus ik denk (en hoop) niet dat het de kachelradiateur is. Maar het blijft gewoon vreemd dat de wagen ineens erg beslaat aan de binnenkant.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5