Briljant verhaal! ::lol: ::lol: ::lol: ::lol:wombido schreef:Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
V40 - De ervaringen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- danceplaza
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 26.06.2012 - 22:17
lama, geen geouwehoer over rooten van sct dingtjes 

Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
- kisman
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 18.09.2013 - 21:46
- Locatie: Veenendaal
Wat is deze? En hoe te realiseren?danceplaza schreef:hmm sct is gerooted
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 14.07.2013 - 16:03
Kun je eigenlijk de spiegels inklappen in de auto? Ze gaan automatisch in wanneer de auto op slot gaat, maar als ik even een krap hekje door moet, zou ik het wel prettig vinden om de spiegels even in te klappen (al is het alleen maar voor het gevoel..). Iemand een idee? 

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
Yep
Mijn V40: D2 Summum
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Ook leuk om te doen als iemand achter je zit te duwen... 


- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Vanmorgen de V40 D2 gestart na het krabben van de voorruit, dus de Snel-Ontwaseming knop ingedrukt: wat mij opviel is dat de voorruit zeer snel was ontdooid en ontwasemd. En dat terwijl mijn auto NIET van de optie elektrische voorruitverwarming is voorzien. Ik denk dat het komt doordat alle diesels standaard zijn uitgerust met een elektrische interieurvoorverwarming. Die hete lucht gaat natuurlijk naar de voorruit via de ontwasemingsopeningen. En daardoor: supersnel ontdooide voorruit!
Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen? Ik ben in ieder geval dik tevreden zonder.
En het voordeel is dan ook dat de ontvangst van de mobiele telefoon beter wordt: geen raster in de voorruit betekent betere antenne-ontvangst.
Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen? Ik ben in ieder geval dik tevreden zonder.
En het voordeel is dan ook dat de ontvangst van de mobiele telefoon beter wordt: geen raster in de voorruit betekent betere antenne-ontvangst.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
- Jumpman
- 4th Gear member
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 27.09.2010 - 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Zo werkt het wel op mijn V50, dus lijkt me logisch dat dit ook op de V40 het geval is.djidee schreef:Jaaaa, euh, beide knopjes tegelijk (links/rechts) indrukken dacht ik (seconde ofzo)...
Staat ergens in het boekje, maar volgens mij is dat hem
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
- Voskuh
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 09.07.2013 - 10:19
Oh, daar merk ik toch weinig van moet ik zeggen.MartijnEV schreef:Vanmorgen de V40 D2 gestart na het krabben van de voorruit, dus de Snel-Ontwaseming knop ingedrukt: wat mij opviel is dat de voorruit zeer snel was ontdooid en ontwasemd. En dat terwijl mijn auto NIET van de optie elektrische voorruitverwarming is voorzien. Ik denk dat het komt doordat alle diesels standaard zijn uitgerust met een elektrische interieurvoorverwarming. Die hete lucht gaat natuurlijk naar de voorruit via de ontwasemingsopeningen. En daardoor: supersnel ontdooide voorruit!
Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen? Ik ben in ieder geval dik tevreden zonder.
En het voordeel is dan ook dat de ontvangst van de mobiele telefoon beter wordt: geen raster in de voorruit betekent betere antenne-ontvangst.
Heb de voorruitverwarming nog niet kunnen testen, maar zal toch wel NOG sneller ijsvrij zijn dan?
Lijkt me iig heerlijk niet meer hoeven te krabben.
Vandaag wel even gespeeld met de spraakinstellingen. Vooral die vlaamse gaai is erg lachwekkend. Het is net of ze een liter vodka achter de kiezen heeft als ze mij de richting wijst.
Heb het nu even op de mannelijke stem gezet, is iets rustiger. En hij praat sneller, dus niet dat eindeloze gezever.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Bij een aangedampte ruit kun je op het knopje 'Defrost max' (op bijgaande foto boven de knop met het groene lampje) drukken.
De voorruit wordt dan snel ontwasemd. Werkt als een speer en volgens mij geen elektrische voorruitverwarming voor nodig.
De voorruit wordt dan snel ontwasemd. Werkt als een speer en volgens mij geen elektrische voorruitverwarming voor nodig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
- twcoolen
- 3rd Gear member
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 13.04.2013 - 08:45
Ná het krabben? Ik heb niet hoeven krabben. Na 30 seconden voorruitverwarming aan was de ruit ontdooidMartijnEV schreef:
Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen? Ik ben in ieder geval dik tevreden zonder.
En het voordeel is dan ook dat de ontvangst van de mobiele telefoon beter wordt: geen raster in de voorruit betekent betere antenne-ontvangst.
Ik vind het nu al een geweldige optie.
Mijn GSM heeft geen verminderde ontvangst. SCT wel, maar dat hebben ze opgelost door de antenne te herplaatsen.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- Jumpman
- 4th Gear member
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 27.09.2010 - 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Mooi ik heb het ook genomen om NIET te hoeven krabben. Begreep dat het automatisch aanstaat als het 9graden of kouder is.twcoolen schreef:Ná het krabben? Ik heb niet hoeven krabben. Na 30 seconden voorruitverwarming aan was de ruit ontdooidMartijnEV schreef:
Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen? Ik ben in ieder geval dik tevreden zonder.
En het voordeel is dan ook dat de ontvangst van de mobiele telefoon beter wordt: geen raster in de voorruit betekent betere antenne-ontvangst.![]()
Ik vind het nu al een geweldige optie.
Mijn GSM heeft geen verminderde ontvangst. SCT wel, maar dat hebben ze opgelost door de antenne te herplaatsen.
Samen met achterruit.
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Ah dat klinkt inderdaad goed! Ik begin het nut van die elektrische voorruitverwarming te begrijpen!
Ik zal het in mijn V40 (zonder die optie) ook een keer proberen zonder vooraf te krabben. Zal bij mij geen 30 seconden zijn, maar ben benieuwd hoe lang het in mijn geval duurt totdat het ijs gesmolten is. Update zal ik hier posten.
Feit is in ieder geval dat de 'normale' snelontwasemingsfunctie in mijn nieuwe V40 het stukken beter doet dan in de V60 het geval was. En ik vermoed dat dat komt door die elektrische hulpkachel voor de normale interieurverwarming waar alle diesels standaard van zijn voorzien.
Ik zal het in mijn V40 (zonder die optie) ook een keer proberen zonder vooraf te krabben. Zal bij mij geen 30 seconden zijn, maar ben benieuwd hoe lang het in mijn geval duurt totdat het ijs gesmolten is. Update zal ik hier posten.

Feit is in ieder geval dat de 'normale' snelontwasemingsfunctie in mijn nieuwe V40 het stukken beter doet dan in de V60 het geval was. En ik vermoed dat dat komt door die elektrische hulpkachel voor de normale interieurverwarming waar alle diesels standaard van zijn voorzien.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Ehhh...je concludeert dat wel érg snel na één nachtje zeer matige vorst. Ik had de ruit ook kunnen schoonvegen met een oude krant bij wijze van spreken. Misschien kom je op andere gedachten als het een keer -10 heeft gevroren zodat je ook met een krabber nog flink je best moet doen. Dat van vanochtend stelde iig niets voor.MartijnEV schreef:Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen?

- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
Idd vanochtend was het zo weg, ben benieuwd over een x aantal weken.. gelukkig werkt de stoelverwarming ook snelMike Philippens schreef:Ehhh...je concludeert dat wel érg snel na één nachtje zeer matige vorst. Ik had de ruit ook kunnen schoonvegen met een oude krant bij wijze van spreken. Misschien kom je op andere gedachten als het een keer -10 heeft gevroren zodat je ook met een krabber nog flink je best moet doen. Dat van vanochtend stelde iig niets voor.MartijnEV schreef:Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen?
