Vanaf komende week zijn we de eigenaar van een mooie V40 uit 2004 met bijna 2 ton op de teller. Helaas ontbreekt het onderhoudsboekje van deze auto.
Wat ik tot nu toe heb achterhaald is dat:
Koppeling is vervangen rond 180.000
Distributieriem is preventief vervangen bij 190.000 (rekening aanwezig)
Schijven en blokken zijn als nieuw
Airco is opnieuw afgevuld (rekening aanwezig)
Auto heeft NAP
Al met al zijn bijna alle grote ingrepen al gedaan en kunnen wij er hopelijk een tijdje mee vooruit.
Bestaat er toch nog een manier om te kijken waar en wat voor onderhoud er is gedaan? Volvo dealer in Geleen heeft de auto 1 keer binnen gehad en kon niets betekenen.
Kan ik via via nog aan een onderhoudsboekje komen zodat ik vanaf nu het onderhoud kan documenteren?
Foto's volgen na aflevering komende week.
Onderhoudshistorie te achterhalen?
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Je moet achterhalen bij welke garages de auto is geweest, dat is de enige manier. Mogelijk weet je de oude eigenaar?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
Check de ladingen apk papiertjes die bij de wagen zitten, als deze er nog zijn.
Op deze manier kan je redelijk achterhalen waar de wagen is geweest of waar je het moet zoeken.
Op deze manier kan je redelijk achterhalen waar de wagen is geweest of waar je het moet zoeken.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Via de RDW kun je achterhalen waar de auto per jaar gekeurd is, zo heb ik al regelmatig wat geschiedenis van auto´s kunnen achterhalen.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 29.10.2012 - 12:59
Je kan de beurten een heel klein beetje achterhalen via de board computer..
Maar veel info krijg je er niet door.
Ruw werkt altijd prima bij mij!
Maar veel info krijg je er niet door.
Ruw werkt altijd prima bij mij!
Mini British Open1.3i 1993
Golf 1.8 1981
Alfa 147 1.6 veloce 2002
Volvo v40 1.8 1997
Volvo v50 2.0D 2006
Golf 1.8 1981
Alfa 147 1.6 veloce 2002
Volvo v40 1.8 1997
Volvo v50 2.0D 2006
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Slim dat van de RWD! Ik kan het zo niet vinden op de site, ik zal ze even moeten bellen denk ik?
Ik zal ook een aankoop keuring laten doen door mijn volvo garage en binnenkort even een goede onderhoudsbeurt geven, dan weet ik zeker dat hij er effe tegenaan kan.
Ik zal ook een aankoop keuring laten doen door mijn volvo garage en binnenkort even een goede onderhoudsbeurt geven, dan weet ik zeker dat hij er effe tegenaan kan.
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
De auto staat op het moment bij de garage voor een keuring. Dingen die mij opvielen tijdens een wat langere rit:
Stuur trilt boven de 100 km/h --> ik laat de rubbers en ophanging controleren en komende week gaan de winterbanden eronder.
Bij fors remmen trilt het stuur ook --> er zijn al 2 keer nieuwe schijven geplaatst binnen 1 jaar, waarom heeft de V40 zoveel last van kromme remschijven? Mijn S60 heeft dat probleem nooit gehad.
Er blijven soms controlelampjes branden. 1 keer van de startonderbreking, 1 keer van de ABS. Na opnieuw starten is het weg...
Sturen gaat erg zwaar! Ik zal de olie van de stuurbekrachtiging eens verversen want die is vrij bruin. Kan iemand bevestigen of het sturen bij een V40 veel zwaarder moet gaan in vergelijking met een S60?
Verder is het een complete auto die we nog wat beter moeten leren kennen...
Stuur trilt boven de 100 km/h --> ik laat de rubbers en ophanging controleren en komende week gaan de winterbanden eronder.
Bij fors remmen trilt het stuur ook --> er zijn al 2 keer nieuwe schijven geplaatst binnen 1 jaar, waarom heeft de V40 zoveel last van kromme remschijven? Mijn S60 heeft dat probleem nooit gehad.
Er blijven soms controlelampjes branden. 1 keer van de startonderbreking, 1 keer van de ABS. Na opnieuw starten is het weg...
Sturen gaat erg zwaar! Ik zal de olie van de stuurbekrachtiging eens verversen want die is vrij bruin. Kan iemand bevestigen of het sturen bij een V40 veel zwaarder moet gaan in vergelijking met een S60?
Verder is het een complete auto die we nog wat beter moeten leren kennen...
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Kromme remschijven heb ik in 3 jaar nog nooit gehad. Hij stuurt ook prima licht.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Kromme schijven hebben wij in ruim 5 jaar niet gehad.
Sturen ging bij ons wel wat zwaarder als in de XC, maar gezien de plattere 17" op onze V40 en de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging op de XC denk ik niet dat dat een maatstaf kan zijn.
Zou de trilling boven 100 km/h niet met onbalans in de wielen te maken kunnen hebben? (Dat zou je dan natuurlijk moeten merken na de bandenwissel)
Sturen ging bij ons wel wat zwaarder als in de XC, maar gezien de plattere 17" op onze V40 en de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging op de XC denk ik niet dat dat een maatstaf kan zijn.
Zou de trilling boven 100 km/h niet met onbalans in de wielen te maken kunnen hebben? (Dat zou je dan natuurlijk moeten merken na de bandenwissel)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Kwartel
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
- Locatie: Bemmel
Snelle conclusie van je dat de schijven de oorzaak en het gevolg zijn van het trillen. Juist het feit dat ze twee keer zijn vervangen in een jaar zou mij doen laten vermoeden dar het probleem ergens anders zit.Musicus schreef:De auto staat op het moment bij de garage voor een keuring. Dingen die mij opvielen tijdens een wat langere rit:
Stuur trilt boven de 100 km/h --> ik laat de rubbers en ophanging controleren en komende week gaan de winterbanden eronder.
Bij fors remmen trilt het stuur ook --> er zijn al 2 keer nieuwe schijven geplaatst binnen 1 jaar, waarom heeft de V40 zoveel last van kromme remschijven? Mijn S60 heeft dat probleem nooit gehad.
Er blijven soms controlelampjes branden. 1 keer van de startonderbreking, 1 keer van de ABS. Na opnieuw starten is het weg...
Sturen gaat erg zwaar! Ik zal de olie van de stuurbekrachtiging eens verversen want die is vrij bruin. Kan iemand bevestigen of het sturen bij een V40 veel zwaarder moet gaan in vergelijking met een S60?
Verder is het een complete auto die we nog wat beter moeten leren kennen...
V70 T5 285pk (volvotune) - 2001
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Nou, ik wil niet meteen beweren dat het de oorzaak bij onze auto is, maar ik vind het opvallend dat ik op het x40-forum heel veel verhalen lees over kromme schijven. Vandaar mijn vraag.
Kan natuurlijk ook zijn dat de flens niet goed is schoongemaakt bij monteren of dat er een zuiger blijft hangen. Dit gaan we uiteraard na. Of misschien is de oorzaak wel een onbalans in een van de wielen. Dat zou het met andere velgen beter moeten worden.
Kan natuurlijk ook zijn dat de flens niet goed is schoongemaakt bij monteren of dat er een zuiger blijft hangen. Dit gaan we uiteraard na. Of misschien is de oorzaak wel een onbalans in een van de wielen. Dat zou het met andere velgen beter moeten worden.
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km