Hallo Volvo rijders,
Ik zal mij eerst voorstellen. Ik ben Erik en heb sinds afgelopen week een S80 2.9 Geartronic uit 2000 met 205.000 op de teller. Wat een heerlijke wagen. Deze auto straalt enorme rust uit terwijl je het gevoel hebt dat je altijd kunt vertrouwen op het vermogen.
Nu valt mij op dat als ik de verlichting op 0 zet, deze tocht aanblijft. Zodra het contact uit is gaat de verlichting ook uit tenzij de stadsverlichting is ingeschakeld. Zou deze doorgelust o.i.d. kunnen zijn omdat er problemen waren? Of is dit normaal?
Gr. Erik
Verlichting constant aan
- erikfeenstra
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 02.11.2013 - 22:39
- Locatie: Nijmegen
- Plein69
- 4th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
- Locatie: Voorschoten
Hoi Erik,
Dit is standaard.
De verlichting staat altijd aan.
Kan software matig via de dealer wel er af gehaald worden.
Het verschil is bij stand 0 staat licht aan en kan je alleen groot licht seinen.
Bij stand 1 kan je permanent groot licht aanzetten.
Dit is standaard.
De verlichting staat altijd aan.
Kan software matig via de dealer wel er af gehaald worden.
Het verschil is bij stand 0 staat licht aan en kan je alleen groot licht seinen.
Bij stand 1 kan je permanent groot licht aanzetten.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- erikfeenstra
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 02.11.2013 - 22:39
- Locatie: Nijmegen
Oké dat is geruststellend.OGA244 schreef:die is in orde hoor!
Maar ik kan dus niet zonder verlichting rijden?
- erikfeenstra
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 02.11.2013 - 22:39
- Locatie: Nijmegen
Oké duidelijk.Plein69 schreef:Hoi Erik,
Dit is standaard.
De verlichting staat altijd aan.
Kan software matig via de dealer wel er af gehaald worden.
Het verschil is bij stand 0 staat licht aan en kan je alleen groot licht seinen.
Bij stand 1 kan je permanent groot licht aanzetten.
Bij deze dus vraag beantwoord.
Bedankt!!!
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9367
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Dat was wel de bedoeling van Volvo jaerikfeenstra schreef:Maar ik kan dus niet zonder verlichting rijden?

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Hier in Zwitserland is 'uit' ook echt uit. In Frankrijk ergert men zich eraan als je bij normaal daglicht je lampen aan laat staan. Op mijn C70 cabrio zit een heel klein schakelaartje-in-de-lichtschakelaar waarmee je met een klein schroevendraaiertje de bij daglicht lampen aan/uit kunt instellen. Kennelijk is deze mogelijkheid later verlaten en moet het nu softwarematig. Ik zou het meteen uit laten schakelen! Je kunt toch zelf bedenken of je met lichten aan of uit wilt rijden.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27673
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Aan de andere kant is het ook erg makkelijk dat ze altijd branden.
Mensen zullen je beter zien en je kan nooit vergeten je verlichting aan te zetten zoals je sommigen wel eens in het donker ziet rijden
Persoonlijke voorkeur zullen we maar zeggen, ikzelf vind het reuze handig en daarnaast is het nog veilig ook.
Zoals genoemd is het via de dealer uit te schakelen, de oude import-Duitse S60 van mijn ouders had het ook uit staan
Mensen zullen je beter zien en je kan nooit vergeten je verlichting aan te zetten zoals je sommigen wel eens in het donker ziet rijden

Persoonlijke voorkeur zullen we maar zeggen, ikzelf vind het reuze handig en daarnaast is het nog veilig ook.
Zoals genoemd is het via de dealer uit te schakelen, de oude import-Duitse S60 van mijn ouders had het ook uit staan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Nog nooit eerder gehoord, waar(in) is dat geregeld?JCF schreef:Auto's in Duitsland moeten een 'uit'-stand hebben.
Linkje naar....?
- xantingo
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
- Locatie: Wechelderzande
In plaats van de verplichte dagrijlichten op nieuwe wagens zou men beter verplichten om het Volvo-systeem toe te passen: veel bestuurders zijn zo trots op hun hippe led-DRL dat ze er bij voorkeur 's morgens en 's avonds ook zonder meer mee rondrijden.
Dat hun achterlichten dan niet mee oplichten is hen blijkbaar niet bekend...
Ik weet niet hoe het in Nederland zoal gaat, maar hier voert men blijkbaar alleen maar graag licht aan de achterkant van het voertuig als men denkt dat er eventueel bij gelegenheid mist zou kunnen voorkomen. Met als gevolg dat men op die dagen geen steek meer ziet door de fel verblindende mistlichten achteraan. Liefst 2, waardoor verwarring met de stoplichten uiteraard niet uitgesloten is.
Alweer een goed punt voor Volvo, in mijn S60 is rechts geen fitting voorzien, dus maximaal 1 mistlicht.
Dat hun achterlichten dan niet mee oplichten is hen blijkbaar niet bekend...
Ik weet niet hoe het in Nederland zoal gaat, maar hier voert men blijkbaar alleen maar graag licht aan de achterkant van het voertuig als men denkt dat er eventueel bij gelegenheid mist zou kunnen voorkomen. Met als gevolg dat men op die dagen geen steek meer ziet door de fel verblindende mistlichten achteraan. Liefst 2, waardoor verwarring met de stoplichten uiteraard niet uitgesloten is.
Alweer een goed punt voor Volvo, in mijn S60 is rechts geen fitting voorzien, dus maximaal 1 mistlicht.
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
In Nederland mag het mistachterlicht pas worden ingeschakeld bij slecht zicht, minder dan 50 meter, veroorzaakt door mist of hevige sneeuwval. Dus níet bij regen, zoals in België juist wel het geval is.
Verder is het RDL sinds 2011 verplicht op alle nieuwe auto's, en is er (zeker ook in Nederland) onduidelijkheid onder automobilisten over het gebruik hier van. Mijns inziens zijn de autofabrikanten hier vooral de schuldigen van, omdat ze zo dom zijn geweest de meterverlichting gelijk in te laten schakelen met de lopen van de motor. Daardoor weet men als bestuurder niet meer of licht is uitgeschakeld, RDL brandt óf dat het dimlicht is ingeschakeld.
En al die Fransen weten inmiddels al jaren dat Volvo's altijd met dimlicht rondrijden, dus wordt er ook allang niet meer geseind. Is meer iets van écht vroeger. Bovendien rijden ook daar nieuwe auto's dus al jaren rond met RDL.
En TS, het staat ook gewoon zo in je instructie boekje hoor. Vooropgesteld dat die nog bij de auto aanwezig is natuurlijk!
Verder is het RDL sinds 2011 verplicht op alle nieuwe auto's, en is er (zeker ook in Nederland) onduidelijkheid onder automobilisten over het gebruik hier van. Mijns inziens zijn de autofabrikanten hier vooral de schuldigen van, omdat ze zo dom zijn geweest de meterverlichting gelijk in te laten schakelen met de lopen van de motor. Daardoor weet men als bestuurder niet meer of licht is uitgeschakeld, RDL brandt óf dat het dimlicht is ingeschakeld.
En al die Fransen weten inmiddels al jaren dat Volvo's altijd met dimlicht rondrijden, dus wordt er ook allang niet meer geseind. Is meer iets van écht vroeger. Bovendien rijden ook daar nieuwe auto's dus al jaren rond met RDL.
En TS, het staat ook gewoon zo in je instructie boekje hoor. Vooropgesteld dat die nog bij de auto aanwezig is natuurlijk!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Gisteren in de mist ook weer gezien hoe goed mensen dat zelf kunnen bedenken....Je kunt toch zelf bedenken of je met lichten aan of uit wilt rijden.
Zilvergrijze auto, richting de schemer.... niet te zien.
Van mij mogen ze het direct verplicht maken. Ik snap zowiezo niet dat iemand het uberhaupt uit zou willen. Is een feature voor je eigen veiligheid.!!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hier nét zo. En dus ook Volvo's hè!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Precies!!Hier nét zo. En dus ook Volvo's hè!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Met die uit-schakelaar? Wat denk jezelf?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21718
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
De Duitse S80's hebben een andere schakelaar of het inwendige palletje staat anders.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- erikfeenstra
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 02.11.2013 - 22:39
- Locatie: Nijmegen
Die heb ik. Misschien had ik het met google ook kunnen vinden zelfsOceanracer schreef:
En TS, het staat ook gewoon zo in je instructie boekje hoor. Vooropgesteld dat die nog bij de auto aanwezig is natuurlijk!
