de radio

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
console
Starter

Beste forumgenoten,

Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een Volvo S 40 1.8, bouwjaar 2006.
Hij rijdt en zit geweldig. Toch heb ik een probleem en wel met de radio. Die werkt goed, maar kan geen lange golf ontvangen. Hij is alleen geschikt voor middengolf en FM. Is deze radio te vervangen door een radio die wel deze mogelijkheid heeft? In Frankrijk en Engeland, waar ik regelmatig ben, stem ik vaak af op lange golf zenders. Ik kan me niet voorstellen dat de volvo radio's in die landen niet zijn uitgerust met lange golf ontvangst.

Rolf
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hi Rolf,

Een originele Volvo radio... gaat je dat niet bieden.
(en zelfs moderne multifunctional radio's van pioneer etc. hebben geen lange golf ontvanger gok ik zo, veelal is zels de middengolf er al af en wordt DAB of DAB+ toegevoegd.)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
console
Starter

VolvoTech schreef:Hi Rolf,

Een originele Volvo radio... gaat je dat niet bieden.
(en zelfs moderne multifunctional radio's van pioneer etc. hebben geen lange golf ontvanger gok ik zo, veelal is zels de middengolf er al af en wordt DAB of DAB+ toegevoegd.)
Ik hoef niet per se een Volvo autoradio te hebben. Er zijn gelukkig nog steeds autoradio/cd spelers te koop die wel lange golf ontvangst hebben. Ik zal dan echter het inbouwframe (gedeeltelijk) moeten aanpassen. Bestaan hiervoor inbouwsets en snoeren?
jpwg001
6th Gear member

Kun je geen parrot inbouwen en een app op je smartphone zetten voor die zenders? Dan stream je naar je bluetoothapparaat. Vooropgesteld dat je ze via internet kunt ontvangen uiteraard...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dan net zo goed een geode Aux ingang (MII) dan gaat eea netjes over je HU ipv de parrot versterker...

We zijn bezig met een DAB+ ontvanger. Punt daarmee is een beetje dat we dat natuurlijk wel (in ieder geval deels) HU bediend willen hebben...
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
console
Starter

De bovenstaande adviezen (waarvoor dank) hebben mij niet verder geholpen. Bij het voorzichtig uitnemen van de radio heb ik ontdekt dat hij wel degelijk geschikt is voor lange golf ontvangst. Dit staat namelijk op de radio. Het is een Mitsubishi, model: 34W465J/DY-1CDIAM-TH. Het serie nr. is: V04650 51807269. Volgens de Volvo dealer is er software nodig om hem te upgraden naar lange golf. Die software wordt echter niet meer geleverd. Wie o wie kan mij aan de benodigde software helpen?

Rolf.
Morgenstond
5th Gear member

Daaraan zal niemand je kunnen helpen, vrees ik, aangezien de software alleen via dealers wordt geleverd. De software wordt namelijk rechtstreeks van de servers van Volvo in Zweden gedownload.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
volvo-s40
4th Gear member

wat inhoud dat je dus een briefje naar zweden kunt schrijven of zei dat nog willen doen (via de dealer bij je in de buurt.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dat.... (Betwijfel of dat lukt want ik zie de software niet staan) en je zult het antenne systeem moeten (laten) aanpassen want dat is nu niet geschikt ;-(
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”