Goedenavond!
Ik heb 5mnd geleden een S60 uit Duitsland gehaald. De auto is uit eind 2003 en had maar 82500km gereden. De vorige eigenaar had de auto als 2e auto, waste 'm elke week met de hand en was er over-voorzichtig mee (elk lampje bij de volvo-dealer laten vervangen). Een buitenkansje.
Ondertussen staat de auto op 102.000km. Rijdt fantastisch en is (uiteraard) nog als nieuw. Geen steenslag, geen krasje of deuk (ondertussen 1 klein portierdeukje... :-x )
En heb zelf de remblokken vervangen (de originele blokjes waren na 10jr op)
Wel heb ik twee issues.
1) Standkachel. Er zit een standkachel in, ik kan deze ook instellen via de boordcomputer. Op het moment dat ik deze direct wil inschakelen gaat 2 tellen het oranje driehoekje branden en schakelt de standkachel direct weer uit. Zodra ik de timer instel, is de auto de volgende ochtend niet warm.
Ik lees hier verschillende zaken; volgens boekje werkt de standkachel onder de 20gr, volgens sommigen op het forum pas onder de 10gr (nog niet van toepassing), volgens anderen moet deze gereset worden. Iemand een antwoord?
2) kraak in het stuur. In eerste instantie zijn de aandrijfassen (spiebanen) gelijmt. Maar het kraakt bij rustig rijden in het stuur. Bij lange doordraaiers (snelweg op- of af) voel je het stuur beetje trekken. Ik twijfel aan het stuurhuis. In hoeverre gaat dit vaak defect, bekend issue?
Gr. Sjoerd
D5 S60
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Brandstoffilter zit met voor je rechterachterwiel. Bakje er onder en na het plaatsen van de nieuwe even de motor een poosje op contact, dan gaat de pomp draaien, en pas dan starten. Kan zijn dat hij even proest of stopt maar dat geeft niks. Even (door)starten en klaar. Het huis niet te vast draaien, stevig handvast is voldoende.
Luchtfilter is een paar klemmen los, filter er uit, stofzuiger door de bak want die zal wel vol zitten met troep, nieuw filter er op en afsluiten.
Half uurtje, ben je klaar.
En als je nog even vieze handen wil krijgen: EGR-mixer en -slangen even schoonmaken.
Luchtfilter is een paar klemmen los, filter er uit, stofzuiger door de bak want die zal wel vol zitten met troep, nieuw filter er op en afsluiten.
Half uurtje, ben je klaar.
En als je nog even vieze handen wil krijgen: EGR-mixer en -slangen even schoonmaken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
Er is een bepaalde reeks stuurhuizen die last hebben van inwendige lekkage. Daar is op dit forum wel meer over te vinden. Ik weet niet precies welke bouwjaren etc, wel dat in mijn D5 (2004) een andere geplaatst is. Problemen met het stuurhuis worden door de meeste mensen echter omschreven als: wisselende tegendruk in bochten en op rotondes (stuur geeft dan bijvoorbeeld tikjes naar rechts als je in een bocht naar links rijdt).
Over de wijze waarop dit op te lossen is, verschillen de meningen nogal. Een deel zweert bij een flush methode anderen kiezen voor vervanging door een nieuwe. Ik heb zelf een gebruikte met garantie laten plaatsen.
Over de wijze waarop dit op te lossen is, verschillen de meningen nogal. Een deel zweert bij een flush methode anderen kiezen voor vervanging door een nieuwe. Ik heb zelf een gebruikte met garantie laten plaatsen.
-
- 1st Gear member
Stuurhuis zal vandeweek naar gekeken worden... wordt vervolgt.
Standkachel; vandeweek was het 7gr en via de timer werkte deze niet. Standkachel direct gestart, voor 3sec het oranje waarschuwingslampje in de display en direct gaat deze weer uit... iemand een idee?
Standkachel; vandeweek was het 7gr en via de timer werkte deze niet. Standkachel direct gestart, voor 3sec het oranje waarschuwingslampje in de display en direct gaat deze weer uit... iemand een idee?
- DannyB
- 3rd Gear member
De Standkachel onderdelen en functies zijn eenvoudig te controleren met de Vida software en Dice. Moet je deze natuurlijk wel hebben!
Daarnaast kun je controleren door het los halen van de 2 stekkers van de standkachel of de temp beveiliging van de pomp niet defect is. Bij mij was dit bij beide stekkers de gele draad. deze moeten kortgesloten zijn. De pomp kun je overigens ook horen, deze maakt een tikkend geluid.
Daarnaast kun je controleren door het los halen van de 2 stekkers van de standkachel of de temp beveiliging van de pomp niet defect is. Bij mij was dit bij beide stekkers de gele draad. deze moeten kortgesloten zijn. De pomp kun je overigens ook horen, deze maakt een tikkend geluid.
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
-
- 2nd Gear member
Standkachel inderdaad met vida door dealer laten uitlezen. Het is een soort mini verbrandingsmotor en daar kan van alles mee mis zijn (thermostaat, waterpomp, brandstofpromp, ontbrandings module). Na 3 keer niet starten wordt de kachel uitgeschakeld en zal pas weer een poging doen om te starten na een reset mbv vida.
Volvo XC70 D4 2.4 AWD 5-cilinder Summum 2015 MY2016
Volvo XC70 D5 Geartronic Summum 2008
Volvo C70 D5 Geartronic Summum 2007
Volvo XC70 D5 Geartronic Prestige 2004 (xenon-rti-standverwarming-iMIV-rear view cam-Danhag comfort call-fasttech)
Volvo C70 Cabrio 2.4T Prestige 2001 (SE: two tone leer uitvoering)
Volvo V70 2.5D comfort 2000 - Fasttech 170Pk - 339.000km
- jp-v60
- 4th Gear member
Als je accu slecht is, dan slaat de standkachel ook niet aan. Er zit een soort beveiliging op voor onderspanning.
Accu kan dan nog gewoon goed werken, maar is toch te slecht voor de standkachel.
Probeer het is nadat de motor is uitgezet. dan moet die het ook doen om het interieur warm te houden.
Accu kan dan nog gewoon goed werken, maar is toch te slecht voor de standkachel.
Probeer het is nadat de motor is uitgezet. dan moet die het ook doen om het interieur warm te houden.
-
- 1st Gear member
in alle gevallen werkt deze niet. Eens laten uitlezen bij de dealer dus. Thanks
volgende vragen:
dimlicht linksvoor vond ik al erg laag hangen (nog wel elec. verstelbaar), zelfs in de hoogste stand. Nu was dimlicht linksvoor vandaag defect gegaan en maar gelijk vervangen. Wat blijkt, kan ik de unit waarin de lampen zitten van boven naar beneden bewegen. Dwz, het metalen gedeelte waarin je de lampen zet (stads-dim- en grootlicht) beweegt los in de complete koplampunit. Bekend euvel? gebroken ergens?
volgende vragen:
dimlicht linksvoor vond ik al erg laag hangen (nog wel elec. verstelbaar), zelfs in de hoogste stand. Nu was dimlicht linksvoor vandaag defect gegaan en maar gelijk vervangen. Wat blijkt, kan ik de unit waarin de lampen zitten van boven naar beneden bewegen. Dwz, het metalen gedeelte waarin je de lampen zet (stads-dim- en grootlicht) beweegt los in de complete koplampunit. Bekend euvel? gebroken ergens?
-
- 1st Gear member
standkachel wordt wel geactiveerd nu; maar schijnt vetgeslagen te zijn. Dit betekent dat deze uit elkaar moet worden gehaald en schoongemaakt. Al met al een prijzig klusje bij de dealer. Heeft iemand hier ervaring mee of een handleiding hiervoor?
tevens is het stuurhuis aan vervanging toe. Revisie schijnt niet tot slecht te gaan en vervanging in backorder tot juli 2014...
tevens is het stuurhuis aan vervanging toe. Revisie schijnt niet tot slecht te gaan en vervanging in backorder tot juli 2014...
- 1-wiel
- 4th Gear member
Voor standkachel zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
Of pm me voor een afspraak.....
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
Of pm me voor een afspraak.....
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...