Is het mogelijk om naderhand een originele Volvo standkachel te plaatsen in een V70 bouwjaar 2009.
Wat heb je nodig om in te bouwen en ligt de bedrading er al?
Standkachel plaatsen in V70 bj 2009 achteraf
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26.06.2013 - 16:29
- Locatie: Lochem
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Wat voor motor hebben we het over?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26.06.2013 - 16:29
- Locatie: Lochem
D5244T4
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Je moet even de dealer vragen.
Ik DENK dat je een motorbijverwarmer hebt die geupgrade kan worden middels software....
Ik DENK dat je een motorbijverwarmer hebt die geupgrade kan worden middels software....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ik heb in mijn My2012 T4 ook achteraf een standkachel laten inbouwen.
Deze in niet geïntegreerd met het systeem van de auto en heeft een losstaande bediening.
Probleem hiermee is dat de kachel de ventilatieroosters en de ventilator niet kan bedienen. Deze moeten voor het uitzetten van de auto in de juiste stand gezet worden. (op de voorruit en hoge ventilatorstand).
Als je dit vergeet zijn de ruiten niet goed ontdooid en de auto niet lekker warm, de motor is dan wel warm dus na het starten warmt de auto wel heel snel op en het wegrijden gaat ook soepeler dan met een koude motor.
Ook was het erg duur, bediening met mobiel per sms en met aparte afstandsbediening koste inbouw 2600 euro incl. btw.
Verder heb ik in het begin veel last gehad van benzinelucht in de auto. De aanzuiging van verse lucht voor de standkachel hadden ze uit de ruitenwisserbak gehaald waar ook de ventilator zijn buitenlucht vandaan haalt.
De ventilator creëert een onderdruk in de bak die vervolgens de restjes onverbrande benzine uit de standkachel trok. Dit is pas na enkele bezoekjes aan het inbouwstation ontdekt en opgelost door de aanvoer van lucht voor de standkachel uit de wielkast te halen.
Wellicht is het met een diesel makkelijker maar ik vind het een heel gedoe en achteraf heb ik er minder gemak van dan gehoopt.
Mijn advies, bestel een auto met een fabrieksstandkachel. De dealer kon mij helaas niet helpen en mee bestellen ging toen niet op de limited edition.
Als ik een betere inruilprijs zou krijgen dan zou ik hem zo omruilen voor een nieuwe T5 met af-fabriek standkachel.
Deze in niet geïntegreerd met het systeem van de auto en heeft een losstaande bediening.
Probleem hiermee is dat de kachel de ventilatieroosters en de ventilator niet kan bedienen. Deze moeten voor het uitzetten van de auto in de juiste stand gezet worden. (op de voorruit en hoge ventilatorstand).
Als je dit vergeet zijn de ruiten niet goed ontdooid en de auto niet lekker warm, de motor is dan wel warm dus na het starten warmt de auto wel heel snel op en het wegrijden gaat ook soepeler dan met een koude motor.
Ook was het erg duur, bediening met mobiel per sms en met aparte afstandsbediening koste inbouw 2600 euro incl. btw.
Verder heb ik in het begin veel last gehad van benzinelucht in de auto. De aanzuiging van verse lucht voor de standkachel hadden ze uit de ruitenwisserbak gehaald waar ook de ventilator zijn buitenlucht vandaan haalt.
De ventilator creëert een onderdruk in de bak die vervolgens de restjes onverbrande benzine uit de standkachel trok. Dit is pas na enkele bezoekjes aan het inbouwstation ontdekt en opgelost door de aanvoer van lucht voor de standkachel uit de wielkast te halen.
Wellicht is het met een diesel makkelijker maar ik vind het een heel gedoe en achteraf heb ik er minder gemak van dan gehoopt.
Mijn advies, bestel een auto met een fabrieksstandkachel. De dealer kon mij helaas niet helpen en mee bestellen ging toen niet op de limited edition.
Als ik een betere inruilprijs zou krijgen dan zou ik hem zo omruilen voor een nieuwe T5 met af-fabriek standkachel.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.