Ik wil mijn S40 graag iets verlagen, ongeveer 3,5 cm.
Waar kan ik het beste veren halen? Zijn de schokdempers ook nodig? Ik rijd voornamelijk snelweg zonder passagiers. Wat zijn ongeveer de kosten?
Verlagen S40 (nov. 2000)
- snorremans
- 5th Gear member
Bij www.dl-design.nl is er genoeg keus, en hier is als je alleen voor wilt verlagen ook de helft van de prijs en niet + 15% extra voor een halve set
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- menjo
- 7th Gear member
Ik zit nog steeds te twijfelen over verlagen. Heeft iemand misschien een plaatje van een verlaagde S40 (+/- 3cm) met de standaard 15 inch velgen. Ik ben namelijk bang dat het er vreemd uitziet met zulke kleine velgen. Hoewel, de omtrek van de banden is natuurlijk even groot als bij de 16 inch velgen.
- menjo
- 7th Gear member
Er zijn trouwens mensen die uit mijn hoofd praten de auto te verlagen omdat de auto dan minder comfortabel zou worden. Nou weet ik van mijn natuurkunde lessen/colleges dat de enige parameter die de eigenschappen van een veer bepaald de veerconstante is. Hebben verlagingsveren over het algemeen dezelfde veerconstante als het origineel? En heeft verlagen dus in feite geen invloed op het comfort? Of passen ze de veerconstante zo aan dat de veerweg beperkt wordt met ongeveer hetzelfde stukje als als dat de veer korter is?
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Verlagingsveren zijn korter en moeten binnen een kortere afstand hun werk doen. Ik denk niet dat ze erg veel soepeler worden 

If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Graag gedaan Admire
Hopelijk zijn ze wat je ervan verwachte en ben je tevreden met het resultaat. Wel ff een paar foto's laten zien dan he

Hopelijk zijn ze wat je ervan verwachte en ben je tevreden met het resultaat. Wel ff een paar foto's laten zien dan he

- PhysicalZen
- 3rd Gear member
De vering is over het algemeen wel wat stugger (mag bij gelijke belasting niet zo diep inveren). Let dan even op het "deinen". Dit komt meestal als er bij stuggere vering "dikke" wielen gemonteerd zijn. m.a.w. de banden gaan dan meer als veren werken en deze zijn niet gedempt.
Even afgezien van het optische.....dit zal het weggedrag beinvloeden (en dat hoeft niet positief te zijn!).
Oplossing is het monteren van lowprofile banden en om dezelfde diameter te behouden zul je dus grotere velgen moeten nemen.
Even afgezien van het optische.....dit zal het weggedrag beinvloeden (en dat hoeft niet positief te zijn!).
Oplossing is het monteren van lowprofile banden en om dezelfde diameter te behouden zul je dus grotere velgen moeten nemen.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- Admire
- 1st Gear member
Foto's van mijn auto voor de verlaging
Foto's na de verlaging (voorzijde). De achterkant volgt nog. Hij is intussen al wel voorzien van smoke-white sidemarkers en de mistlampen komen er ook binnenkort op

Foto's na de verlaging (voorzijde). De achterkant volgt nog. Hij is intussen al wel voorzien van smoke-white sidemarkers en de mistlampen komen er ook binnenkort op

Volvo S40 1.8 Europa Fase II (11-2000) LPi / Zwart metallic
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
Subtiel zeker nice, ben benieuwd naar het einresultaat.
VOLVO 440 1.8i '96
- BoyLovesGirl
- 1st Gear member
- Contacteer:
idem, ziet er strak uit. mooi optrekje waar jij vertoeft
jokje. zit zelf nog te twijfelen tussen smoked of wit. je pics helpen me hierbij, thanks! BLG

- Admire
- 1st Gear member
Oranje verlichting (glas) op de auto zouden ze moeten verbieden... 
Wit ipv smoked was op dit moment misschien mooier geweest, maar ik zit ook nog te azen op een aantal donkere koplampen (type 2003) en daar staan smoked sidemarkers weer beter bij. Daarnaast zijn de flank-richtingaanwijzers ook smoked...

Wit ipv smoked was op dit moment misschien mooier geweest, maar ik zit ook nog te azen op een aantal donkere koplampen (type 2003) en daar staan smoked sidemarkers weer beter bij. Daarnaast zijn de flank-richtingaanwijzers ook smoked...
Volvo S40 1.8 Europa Fase II (11-2000) LPi / Zwart metallic
- jessev40
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ziet er netjes uit hoor! als ik 'm zo zie zou ik ook een blokjes gril plaatsen (phaseIII) en wielkast verbreders (de smalste versie) ziet ie er wat stoerder uit maar wel chique
...maar das persoonlijk hoor!
grt J
grt J
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
life's a gamble, and we're all dice!
- menjo
- 7th Gear member
Ik heb ze er nu in zitten, ziet er echt veel beter uitmenjo schreef:Ziet er goed uit. Heb zelf ook de smoked sidemarkers al klaar liggen, binnenkort eens installeren. Zat eigenlijk nog te twijfelen, maar nu ik dit zie, toch wel veel mooier dan de oranje.

Alleen net in het donker rijdend viel het wel op dat de lichtstraal die eraf komt een stuk meer oranje is dan bij de oude. Van de oude stonden er trouwens 2 vol water en eentje brak doormidden, waren dus wel aan vervanging toe.