Zoals gezegd, het kriebelt gewoon. Ik had ooit een V40 en jee wat mis ik mijn Volvje

Aangezien wij een beauty van een dochter hebben die in een rear facing car seat vervoerd wordt tot in ieder geval 4 jaar is een ruime achterbank wel belangrijk. Deze stoelen zijn namelijk nogal massief. In de Zafira past ie overigens prima dus ik neem aan in een V70 of evt een v40 ook wel.
Er is er ook nog een in de maak momenteel dus de achterbank is min of meer wel vergeven

Dat is belangrijk.
Ik vraag me een aantal dingen af:
- hoeveel verbruikt de V70 op lange afstanden en in de stad. Ik geef meteen toe dat ik een enorme hark in cijfers ben. Jawel, schaam ik me ook voor maar goed, ik ben dan weer goed in diverse talen

Ik herinner me dat mijn oude Volvo toch wel een 1000 km kon rijden op een volle tank. Terwijl de Zafira er nog geen 600 rijdt :S.
- qua degelijkheid heb ik uiteraard goede ervaringen met Volvo maar is de realiteit ook zo dat een Volvo gewoon degelijker is en langer meegaat dan een Opel.
- Gezien onze hobby en familie ver weg is het belangrijk dat ie met gemak zo'n 2500 km kan rijden. Enkele reis. Zonder dat ie instort. Dit is niet iets dat wekelijks gebeurd en dat brengt me dan meteen op het feit dat ik denk dat een Benzine toch wel handiger is voor ons. Een Diesel brengt natuurlijk behoorlijke maandkosten met zich mee. En zouden we nou elke week zo'n rit maken dan zou het misschien handig zijn, maar ik vraag me sterk af of dat zonder die wekelijkse trips ook zo zou zijn.
- wij dachten aan een bedrag van ca 5000 euro. Daar moeten wij flink voor sparen maar dat geeft niet. Maar is dat een reeelle gedachte? Of moeten we er meer voor uittrekken? We willen wel graag een wat nieuwer model. Waarmee ik bedoel, niet het vierkante van vroeger. Die zijn ook nog wat zwaarder geloof ik

Nou da's een mooie start of niet. Wij hebben geen verstand van auto's. Dat blijkt wel met onze aankoop. Dat maakt het ook heel erg moeilijk want het maakt niet uit of je naar een dealer of particulier gaat, een dealer zegt niet vanzelfsprekend dat het ook betrouwbaarder is. Wij lieten de Zafira bij de Opel dealer repareren, splinternieuwe hoofdcomputer erin, en daarna kapte hij er zo weer mee. Maar de ellende die we met de dealer hadden laat ik maar even buitenwege. Dus tja, vertrouwen is er niet echt. Helaas ook geen kenners in onze kennissenkring dus dat is best wel heel erg moeilijk

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips. Was het maar alvast een jaar verder maar ach, praten over mijn geliefde merk is ook leuk <3
Bedankt alvast!