Wat is "het probleem"?
De dashboard verlichting (TFT scherm, SENSUS, voet- en hemelverlichting) worden allen automatisch geschakeld door de sensor bij de diode op je dashboard. Hierdoor schakelt het systeem bij "voldoende" daglicht je "dimwieltje" uit en zet de volledige binnenverlichting naar (zeer) fel. Het enige wat nog enigszins in te stellen is is de voet- en hemelverlichting via het menu. Hierdoor worden we allen 's ochtends nogal eens vol in het licht gezet...
Persoonlijk vind ik dat een knap irritante eigenschap van Volvo. Mijn dealer heeft inmiddels contact gehad en het te verwachten antwoord gekregen: "er is niets aan te doen".
Ik heb inmiddels de dealer gevraagd te laten doen wat wel kan en dat is de sensor om "meer licht" laten vragen voordat het dimwiel uitgeschakeld wordt. Dit kan een monteur regelen voor je door je V40 aan de computer te hangen. Default is "basis". Je kan kiezen voor "minder daglicht" en "meer daglicht".
Blijft verder gewoon heel bijzonder dat je van Volvo niet zelf mag kiezen hoe fel je systeem overdag staat.
Ik overweeg, mede op aangeven van mijn dealer, een klacht in te dienen. Dit zal meer kracht bij zetten door dit gezamenlijk te doen met jullie. Ik verwacht namelijk echt dat wanneer veel Volvo rijders hierover klagen, zeker actieve forum leden, Volvo de software zal aanpassen. Het is immers niet meer en minder dan dat.
In de poll kun je aangeven of je hier aan mee wilt doen of dat het je totaal niet kan schelen
In je reactie graag aangeven of je dit eventueel op naam en kenteken wilt doen. (Welke je me vervolgens kan PM'en, uiteraard ga ik hier in vertrouwen mee om).
Ik ben benieuwd...
@een mod: mag dit topic voorlopig sticky?