VolvoS80D5 BJ2006 nokas ingesleten motor is niet te reparere

Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

diesel01 schreef:Het is niet alleen Volvo die het probleem kent.
Die gozer was echt bijna zijn handje kwijt !

Turbotje draait easy 120.000 toeren
Stomme hill billy
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Rex
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 10.11.2010 - 11:09
Locatie: Doorn
Contacteer:

Thijs schreef:Rex, Na de software update gebeurt het verdunnen eigenlijk niet meer, tenzij er bijna alleen maar korte stukjes mee gereden worden waardoor de auto niet door zijn regeneratie cyclus komt en continu blijft regenereren.

diesel01, Leuk filmpje, maar dat heeft hier weinig mee van doen. Ik heb nog niet een op holgeslagen D5 gehoord, en als er wel een is is dat toevallig lijkt mij.
Thijs. Welke update is dat geweest? Het heeft de Volvo's bij ons niet geholpen.
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Rex, Die update was er in 2011 al. De meesten hier op het forum die het aangaan hoor ik na de update niet meer over het stijgende oliepeil.
Wel vreemd dat jouw auto's het nog wel hebben.. Al eens onderzocht?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Rex
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 10.11.2010 - 11:09
Locatie: Doorn
Contacteer:

Thijs schreef:Rex, Die update was er in 2011 al. De meesten hier op het forum die het aangaan hoor ik na de update niet meer over het stijgende oliepeil.
Wel vreemd dat jouw auto's het nog wel hebben.. Al eens onderzocht?
Thijs, Normaal gesproken zal het olie peil moeten zakken na 10.000 km of zo. Elke motor gebruikt normaal gesproken eenmaal heel weinig olie.
Wanneer het oliepeil niet zakt , komt er toch iets bij de olie in het carter, hetzij brandstof of koelvloeistof. In ons geval is dat brandstof. Dat blijkt uit de oliemonsters die zijn gemaakt en geanalyseerd door een bedrijf dat daar in gespecialiseerd is.
Dit bedrijf geeft ook aan dat dit komt doordat het roetfilter zeg maar schoon gebrand gaat worden waarvoor het motor management moet zorgen.
Daarbij wordt extra brandstof ingespoten wat tegen de cilinderwand komt en langs de zuigerveren in het carter bij de motorolie komt.
Het komt hier op neer dat wanneer je oliepeil niet stijgt deze olie toch verdunt kan zijn waardoor schade ontstaat.
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Precies de reden waarom ik om de 15K olie ververs.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Rex
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 10.11.2010 - 11:09
Locatie: Doorn
Contacteer:

Doordat er brandstof in de motorolie komt neemt de kwaliteit van de motorolie af. Daardoor ontstaat onherstelbare schade aan het kleppenmechanisme bij deze dieselmotoren. Een ontwerpfout van Volvo! Eerder verversen kan helpen maar daar is het probleem niet mee opgelost, in tegendeel. Dan heb jij de kosten voor extra verversingen en nieuwe cilinderkop. Ze proberen je wijs te maken dat je verkeerde olie gebruikt.
Volvo organisatie bedenkt allerlei smoesjes hierover. Daar moet je niet in trappen.
Sorry voor de late reaktie.
Plaats reactie

Terug naar “S80”