kapot slot

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Bastiaan
Starter

Volvo liefhebbers,
Ik ben in het bezit van een volvo 440 uit 1989. Het slot, de cylinder aan de bestuurderszijde is onlangs kapot gegaan. Het afdekplaatje wat normaal automatisch voor het sleutelgat springt is afgebroken en in het sleutelgat geraakt. Mijn sleutel kan er niet meer volledig in en zodoende moet ik op een ingewikkelde manier mijn auto openen.
Ik wil handgreep met cylinder van de bestuurderszijde wisselen met die van de bijrijderszijde, kan dat?
een paar vragen:

Hoe haal ik het deurpaneel aan de binnenkant weg?

Andere tips zijn ook van harte welkom.

Groet, Bastiaan
its always 480Turbo
1st Gear member

Beste Bastiaan,

Ik snap dat 't makkelijk lijkt om de sloten om te wisselen van bijrijderskant naar bestuurderskant, maar ik dacht niet dat deze 't zelfde waren. Dat weet ik niet helemaal zeker, maar ik dacht dat het slot aan de bestuurders kant een motor bevatte die het slot aan de bijrijderskant opent. Er zijn ook anderen op dit forum die hier meer ervaring mee hebben.......

Bovendien moet je dan weer allemaal rare capriolen uithalen aan de bijrijderskant, dus verschuif je het probleem alleen maar. Wat miss. ook een mogelijkheid is, is om je slot cilinder er uit te halen en te proberen met een fijn pincet de rommel eruit te halen, of efkes schudden, miss. is dat al wel voldoende ::wink:

Wat ik al wel voor je heb is een tekening over hoe je het deurpaneel moet verwijderen, dus heb je misschien toch nog iets aan me ::D

Groetjes uit Breda
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo is groot, Volvo is machtig, Volvo, dat is 480
Rob
2nd Gear member

Is de cilinder ook beschadigd? Want als de cilinder nog goed is, kun je de cilinder over zetten in een andere handgreep. Ik moet van al mijn sloten de cilinders wisselen. Ik moet er nog achterkomen hoe de handgrepen van de portieren zijn te verwijderen. Als de operatie geslaagd is heb ik een handgreep over die je zo mag hebben. Eventueel met een werkend slot met 2 sleutels.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Bastiaan
Starter

Beste,

De cilinder aan de bijrijders kant heb ik al 200000 km niet gebruikt (zo goed als nieuw nog), dus ik verwacht geen rare capriolen. Hoe en wat van een bedieningsmotortje weet ik nog niet, dat zou wel jammer zijn.
Het probleem is de cylinder van de bestuurderszijde, deze werkt niet meer. Zou ik alleen de cylinders kunnen verzetten?

iniedergeval bedankt voor het schema over de opbouw van de deur.
Ik ga het proberen en zal het resultaat posten.
Bastiaan
ZwartSCHAAP
Starter
Contacteer:

Ah ja mijn 440 uit '89 heeft ook een verrotte cilinder aan de bestuurderskant. Ik ben erg benieuwd of het je lukt om ze om te wisselen, dan doe ik hetzelfde. Houd ons op de hoogte, en succes ermee! :D
Volvo 440 1.7 Turbo, 1989.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”