Schakelproblemen S60 - hydraulisch?
-
- 1st Gear member
Vorige week kopppeling en vliegwiel laten vervangen bij mijn S60 D5 - 2002. Bij ophalen viel mij op dat achteruit versnelling niet recht naar achteren schakelde, maar een ronde beweging maakte. Chef werkplaats was het ook al opgevallen en vroeg of ik het even aan wilde kijken anders moest ik maar eens terugkomen om deze alsnog beter af te laten stellen. Later viel mij op dat 1 en 3 goed ging maar de onderste versnellingen (2-4) moesten er goed ingezet worden anders viel deze uit de versnelling. Afspraak gemaakt om morgen af te laten stellen, maar vandaag op weg naar huis wilde de auto bij opschakelen alleen nog in z'n 3. (pook wil alleen naar voren en achteren, niet opzij)Auto gestopt en afgezet. Schakelen voelde een stuk beter. Bij starten en optrekken wilde auto alleen in z'n 1. Voorzichtig naar huis gereden. 2 uur later gevoeld. schakelen leek aardig te gaan met motor af. Gestart en stukje achteruit, 1 en 2 geprobeerd. Leek goed te gaan. Is dit een kwestie van kabels afstellen of is het iets hydraulisch? Aangezien schakelen beter lijkt te gaan met motor uit. Auto heeft overigens voor de reparatie altijd goed en strak geschakeld. Er kraakt ook niets. Iemand een idee? Hopen dat ik de garage (Dealer) ga bereiken (40 km).
- arnoud
- 8th Gear member
Ai, sterkte... Heb geen advies voor je helaas...
Ik heb hier alleen een versnellingsbak die kieskeurig is met het overschakelen van de 2e naar de 3e versnelling, het is lastig om dat in één vloeiende beweging te doen. Het overschakelen gaat het beste als ik 'm uit de 2 haal, en daarna even centreer in neutraal en dan door omhoog naar de 3... Lijkt me ook niet normaal toch?
Ik heb hier alleen een versnellingsbak die kieskeurig is met het overschakelen van de 2e naar de 3e versnelling, het is lastig om dat in één vloeiende beweging te doen. Het overschakelen gaat het beste als ik 'm uit de 2 haal, en daarna even centreer in neutraal en dan door omhoog naar de 3... Lijkt me ook niet normaal toch?

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Zou ik me niet druk over maken.roedco schreef: Hopen dat ik de garage (Dealer) ga bereiken (40 km).
Dealer bellen en laat hen het regelen.
Vervangende auto voor de deur, dacht ik zo.