Ik heb een v70 2.4 d5 uit 2003 met 315000 op de teller. De turbo is waarschijnlijk aan vervanging toe en bij de intercooler is wat olie te zien. Vervanging turbo/ic komt op ongeveer 1900 euro. Auto verbruikt verder geen olie en rijdt nog 1:16... Netjes dus.
Iemand advies?
Advies gevraagd Turbo en IC
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Zijn die turbo en of IC wel echt aan vervanging toe? Ik geloof daar niet zo veel van. Waar wordt dat op gebaseerd?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Inderdaad, waar komt die wijsheid vandaan dat de turbo kapot is?
Intercooler getest op lekkage?
Lekke intercooler zorgt ook voor verminderde prestaties van de motor....
Intercooler getest op lekkage?
Lekke intercooler zorgt ook voor verminderde prestaties van de motor....
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 20:58
@Thijs en @1-wiel
De turbo gaat getest worden door de inlaat er vanaf te halen en met de hand te kijken of er (veel) speling op zit. De garage wil eerst zekerheid dat het de turbo is en willen ook de intercooler uitsluiten.
Verder maakt de turbo echt een schel metalen geluid indien er wat harder opgetrokken wordt, vooral vanaf 2100 toeren tot ongeveer 3000 toeren. Daarboven is hij vreemd genoeg meestal stil. Als hij boven de 3000 toeren nog herrie maakt, is het voldoende even (een seconde) gas terug te nemen en daarna weer gas te geven. Bij een constante snelheid maakt hij nooit geluid.
De vraag is meer: als met 100% zekerheid de turbo de oorzaak is, is een inverstering van dat bedrag gezien de leeftijd van de auto nog verantwoord? Welk kilometrage mag je van een d5 verwachten?
De turbo gaat getest worden door de inlaat er vanaf te halen en met de hand te kijken of er (veel) speling op zit. De garage wil eerst zekerheid dat het de turbo is en willen ook de intercooler uitsluiten.
Verder maakt de turbo echt een schel metalen geluid indien er wat harder opgetrokken wordt, vooral vanaf 2100 toeren tot ongeveer 3000 toeren. Daarboven is hij vreemd genoeg meestal stil. Als hij boven de 3000 toeren nog herrie maakt, is het voldoende even (een seconde) gas terug te nemen en daarna weer gas te geven. Bij een constante snelheid maakt hij nooit geluid.
De vraag is meer: als met 100% zekerheid de turbo de oorzaak is, is een inverstering van dat bedrag gezien de leeftijd van de auto nog verantwoord? Welk kilometrage mag je van een d5 verwachten?
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
IC die lekt geeft meestal vettige drab aan de onderzijde van de IC. Die valt qua kosten wel mee
Turbo is duur, maar ik zou hem nog niet zo snel vervangen. zeker weten dat hij stuk is?
Hoelang een D5 meegaat is afhankelijk van onderhoud, hoe er mee gereden is en een dosis geluk, maar 400k moet toch wel kunnen, maar er zijn er ook al genoeg met 500k
Turbo is duur, maar ik zou hem nog niet zo snel vervangen. zeker weten dat hij stuk is?
Hoelang een D5 meegaat is afhankelijk van onderhoud, hoe er mee gereden is en een dosis geluk, maar 400k moet toch wel kunnen, maar er zijn er ook al genoeg met 500k
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 20:58
IC valt idd nog wel mee, alleen turbo komt op ongeveer 1500/1600 euro (incl olie verversen). Dank voor je terugkoppeling.Rippie V70 schreef:IC die lekt geeft meestal vettige drab aan de onderzijde van de IC. Die valt qua kosten wel mee
Turbo is duur, maar ik zou hem nog niet zo snel vervangen. zeker weten dat hij stuk is?
Hoelang een D5 meegaat is afhankelijk van onderhoud, hoe er mee gereden is en een dosis geluk, maar 400k moet toch wel kunnen, maar er zijn er ook al genoeg met 500k