2e versnelling wegrijversnelling in D2?
-
- 3rd Gear member
En het gevolg van deze regeling is dat sommige berijders een aantal keer per jaar de tank op eigen kosten volgooien. Dat drukt het "gemiddelde gemeten" verbruik. Zo komen ze netjes onder die 15%. Waardoor de werkgever denkt dat het reëel is, die 15%. En zo houdt men de regeling zelf in stand.
Mijn V40: D2 Summum
- Voskuh
- 2nd Gear member
Vind het maar rare regelingen en hoop er zelf niet mee te maken te krijgen.RdesignV40 schreef:Die regeling komt me ernstig bekend voor... Ik kan straks voor mijn D2 40 euro in de maand gaan bijbetalen voor het meerverbruik brandstof (rij 4,9L/100km), en dan heb ik het nog niet over het overschrijven van de norm privékilometers...jeroen733 schreef:Ja, als medewerkers hebben we behoorlijk ons ongenoegen geuit hierover, maar helaas. Regeling is er gewoon doorheen gekomen.
Zoals hier eerder ook al beschreven werd is de andere optie nog om weinig privé te rijden. Want ook die wordt in de leaseregeling meegenomen.
Op dit moment gaan ze uit van 10.000 privé kilometers per jaar. Die worden dus ook geregistreerd met een kastje in de auto.
Als ik me niet vergis wordt dan elke km boven die 10.000 met dat brandstofbudget verrekend. Dus als je eronder zit, dan scheelt dat geld, en zit je erboven dan kost het je geld en moet je bijbetalen.
Maar ja, ik rijd ergens gemiddeld 15.000 km privé. Dus zal daar ook goed op moeten gaan letten...
Maar die extra kosten kan je weer wel bij de belasting opgeven als privekosten leaseauto toch?
Die worden dan weer verrekend met je bijtelling.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
- Get!em
- 3rd Gear member
Dat is een hele ernstige!jeroen733 schreef: Op dit moment gaan ze uit van 10.000 privé kilometers per jaar. Die worden dus ook geregistreerd met een kastje in de auto.
Die had ik bij mijn vorige werkgever ook. Dan loont het al bijna niet meer om prive met je lease auto te rijden!
Stel je netto bedrag aan bijtelling is rond de 200 euro per maand (geen gek bedrag, V40 van 35000 met 14% zit daar aan.)
Dan betaal je dus netto per prive kilometer (12*200E) / 10.000km = 24 cent/km
Dat is al heel snel te overtreffen door zelf een leuke auto (niet splinternieuw, maar toch jong) te kopen / onderhouden / tanken.
Zeker als je netto bijtelling hoger uit valt.
Dat klopt, daar heb ik in bovenstaande dan even geen rekening mee gehouden.Voskuh schreef: Maar die extra kosten kan je weer wel bij de belasting opgeven als privekosten leaseauto toch?
Die worden dan weer verrekend met je bijtelling.
-
- 1st Gear member
Hey Jeroen, ik werk ook bij Cap en de norm is zelfs nog wat scherper. Ze pakken 2/3 norm verbruik snelweg en 1/3 binnen bebouwde kom. Deze komt uit op 3,33 en met 15% uiteindelijk een norm verbruik van 3,83. Inmiddels zit ik met mijn verbruik op 4,6. Zelf maak ik niet overdreven veel prive kilometers dus daarmee kan ik het hogere verbruik nog compenseren.jeroen733 schreef:Tankiej had het juist. Het gaat om +15% bovenop de fabrieksnorm, dus niet het gemiddelde verbruik. In het geval van de D2 dus 3.4 + 15% = 3,91 per 100km.
En Get!em, ik werk bij Cap. Hoe het echt werkt. Je krijgt dus een brandstofbudget dat dus uitgaat van die 3,91 liter per 100 km X gemiddelde verkoopprijs van brandstof (Deze is gebaseerd op het zesmaands voortschrijdend gemiddelde van de brandstofadviesprijs die geldt op de eerste van de maand voor selfservice pompen langs de autosnelwegen).
De uitkomst kan je dus beïnvloeden door zuinig te rijden of heel goedkoop te tanken. De rest mag bijbetaald worden...
Maar goed, deze leaseregeling is precies de reden waarom ik de 14% bijtelling auto heb gekozen. Nu houd ik tenminste nog wat over in mijn leasebudget om nog wat te compenseren!
-
- 1st Gear member
Dat gaat niet opGet!em schreef: Stel je netto bedrag aan bijtelling is rond de 200 euro per maand (geen gek bedrag, V40 van 35000 met 14% zit daar aan.)
Dan betaal je dus netto per prive kilometer (12*200E) / 10.000km = 24 cent/km
Dat is al heel snel te overtreffen door zelf een leuke auto (niet splinternieuw, maar toch jong) te kopen / onderhouden / tanken.

-
- 2nd Gear member
Toch blij dat ik bij de concurrent zit - geen specifieke brandstofeisen bij ons. Hoewel men tanken langs de snelweg niet fijn vind, wordt dit niet actief ontmoedigd.Smitse82 schreef:Hey Jeroen, ik werk ook bij Cap en de norm is zelfs nog wat scherper. Ze pakken 2/3 norm verbruik snelweg en 1/3 binnen bebouwde kom. Deze komt uit op 3,33 en met 15% uiteindelijk een norm verbruik van 3,83. Inmiddels zit ik met mijn verbruik op 4,6. Zelf maak ik niet overdreven veel prive kilometers dus daarmee kan ik het hogere verbruik nog compenseren.jeroen733 schreef:Tankiej had het juist. Het gaat om +15% bovenop de fabrieksnorm, dus niet het gemiddelde verbruik. In het geval van de D2 dus 3.4 + 15% = 3,91 per 100km.
En Get!em, ik werk bij Cap. Hoe het echt werkt. Je krijgt dus een brandstofbudget dat dus uitgaat van die 3,91 liter per 100 km X gemiddelde verkoopprijs van brandstof (Deze is gebaseerd op het zesmaands voortschrijdend gemiddelde van de brandstofadviesprijs die geldt op de eerste van de maand voor selfservice pompen langs de autosnelwegen).
De uitkomst kan je dus beïnvloeden door zuinig te rijden of heel goedkoop te tanken. De rest mag bijbetaald worden...
Maar goed, deze leaseregeling is precies de reden waarom ik de 14% bijtelling auto heb gekozen. Nu houd ik tenminste nog wat over in mijn leasebudget om nog wat te compenseren!
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
- Elanski
- 2nd Gear member
Mijn idee! Als trotse runner up bij de nederlands kampioenschappen zuinig rijden( ja, het bestaat echt) georganiseerd door ALD automotive kan ik Mike's tips and trics onderschrijven. Veel cc en anticiperen. Zo min mogelijk varieren in snelheid en koers ( rechtdoor over een rotonde. Niet stoppen bij het afzetten van personen bij een Kiss nRide) Het is ook mijn sport geworden na de vele bekeuringen. In mijn huidige beemer met automaat rijd ik 5,7 l/100, maar dan moet ik mijn best doen als dit voor een hele tank geldt.Mike Philippens schreef:Niet te doen is nogal overdreven. Volgens dezelfde verbruiksmonitor is de C30 diesel iets minder zuinig, en ik haal zonder echt heel erg veel moeite te doen 4,5/100km (in de winter 4,7-4,8).Inny schreef:Als de LM uitgaat van 4L/100km dan kom je met 15% daar bovenop op 4,67L/100km. Op basis van deze gegevens zou ik zeggen dat dat bij normaal gebruik niet te doen is, dus dan moet je inderdaad (erg) zuinig gaan rijden.
Verbruik zit volledig in je rechtervoet. Hard wegrijden, doortrekken, 140 op de snelweg, het zet allemaal aan. Het is net als met overgewicht: elk pondje gaat door het mondje. Het blijkt dat ieders definitie van 'rustig rijden' anders is. Mijn 'truuk' is om zo vaak mogelijk op cc rijden en op snelwegen goed vooruit te kijken zodat je tijdig van baan kunt wisselen. Dat scheelt weer remmen en weer accelereren. Zo kuier ik met 100kmh naar het werk (klein stukje 120). En die snelheid wen je zo aan. Ik reed voorheen ook lekker door (7/100km
met een Astra GTC) en kreeg iets teveel bekeuringen. Nu is het een sport geworden om lekker zuunig te rijden.
Ik beleef genoeg Freude am Fahren door de leren stoelen en geweldige audioinstallatie. De rit kan me niet lang genoeg duren
Alfa 159 sw> BMW 318d> BMW 120d M-performance automaat> Volvo V40 D2 zwart en vol.
-
- Starter
+1zakraket schreef:Ik heb het wel eens geprobeerd, maar in de 2 wegrijden is imo niet te doen in een D2, daarvoor is ie veel te slap onder de 1500 toeren en moet je behoorlijk gas geven (en koppeling laten slippen).
Zelfs in de 1 wil je nog wel eens wat stilvallen als je net even te weinig toeren maakt.

V40 d2 Titanium Grey MY14