Wrappen dak + 'antenne'

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Poekoek
3rd Gear member

Er zijn hier, volgens mij, meerdere mensen die het (laatste stukje) dak van de V40 gewrapt hebben. Dit wordt bij mijn V40 ook gedaan en ik heb daar de volgende vragen over:

- Hebben jullie de antenne/vin ook gewrapt?
- Zo ja, is de ontvangst nog altijd goed?

Mijn dealer merkte op dat hij even met de wrapper moest overleggen of het signaal wel goed blijft. Als ik hier al een aantal bevestigende verhalen daarop kan krijgen is dat mooi meegenomen :)
Ben
Executive Member
Contacteer:

Bij Schaap stond er eentje in de showroom waarvan ik een foto heb gemaakt.
Daar zie je dat een deel van het dak is gewrapt. De vorm/afmeting van wat ook het glazen dak zou kunnen zijn.
De antenne blijft daarbij helemaal vrij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Hmmm, het zal de leeftijd en de liefde voor de auto wel zijn wat bij mij het probleem is. :?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Tankiej
3rd Gear member

Ben, volgens mij gaat het Poekoek juist om dat laatste stukje wat op jouw foto niet gewrapt is. Aangezien hij het heeft over 'het laatste stukje dak' en 'dat wordt bij mij ook gedaan' :P
Poekoek
3rd Gear member

Klopt, Tankiej. Toch wil ik Ben bedanken voor de foto, dit laat voor mij wel zien dat ik het verzonken randje tussen de stijlen en het dak ook gewrapt wil hebben.

@ V70/2.4D/2003: ik begrijp je niet?
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic

Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Iets met "smaak" en "twisten".
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Poekoek
3rd Gear member

Dat mag natuurlijk. Overigens hier ook 'liefde' voor de auto hoor, blijkbaar geef ik het op een andere manier invulling.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic

Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
nippie
2nd Gear member
Contacteer:

geen probleem als je vin ook gewrapt wordt, had ik ook in mijn c30 en alles werkte perfect. Althans men was na het wrappen vergeten kabeltje weer aan te sluiten van de antenne dus 2 dagen was ik zoet om er achter te komen wat het probleem was.
Dus daar wel even op letten

gr brian
2013 v40 t3 summum heico
2007 c30 t5 summum heico
Black kiwi
2nd Gear member

Lijkt mij ook nog steeds erg mooi om de laatste paar cm te laten wrappen. Is zo'n radio-fin er makkelijk af te halen? Ik denk dat ik die gewoon rood (in mijn geval) zou laten.

Ben ook benieuwd naar de kosten als je dit laat doen.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Cascam
2nd Gear member

Wel mooi hoor, ik zou zelf het dak tot aan de vin wrappen, maar dan hoogglans zwart, en zeker geen carbonlook,..

Een soort imitatie panodak,... Hmm, dan klinkt 't een stuk minder mooi,

Alhoewel ik het panodak alleen zou kiezen vanwege de buitenkant, want binnen heb je er als bestuurder niet veel profijt van, enkel mijn zoon kan naar boven kijken, maar van buiten ziet het er erg mooi uit.
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
Black kiwi
2nd Gear member

Cascam schreef:Wel mooi hoor, ik zou zelf het dak tot aan de vin wrappen, maar dan hoogglans zwart, en zeker geen carbonlook,..

Alhoewel ik het panodak alleen zou kiezen vanwege de buitenkant, want binnen heb je er als bestuurder niet veel profijt van, enkel mijn zoon kan naar boven kijken, maar van buiten ziet het er erg mooi uit.
Ik zou ook alleen voor hoogglans zwart gaan..ik denk dat dat er van de buitenkant uit zal zien als 1 geheel zwart dak. Carbon is een leuk materiaal - maar ik heb nooit het idee gehad dat het mijn auto's/motoren mooier op zou maken.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Poekoek
3rd Gear member

In mijn geval gaat het ook om hoogglans zwart.

@ Cascam: exact om die reden wil ik dit ook. Pano-dak vind ik niets toevoegen, ik vind die donkere hemel van de R-Design juist erg fijn, geeft een lekker cockpit-achtig gevoel. Wel vind ik het mooi staan als het lijkt alsof de ruit door loopt.

@ nippie: bedankt voor je antwoord, dit zal ik meenemen richting de dealer :)
wombido
2nd Gear member

Ik ben van mening dat een panorama dak wel degelijk iets toevoegt voor de bestuurder. Niet om naar buiten te kijken… dat is ook niet de bedoeling want je moet wel (door je) voo(r)ruit blijven kijken…toch. Met name de lichtinval overdag geeft een veel ruimtelijke gevoel.
Daarentegen vind ik de auto op de foto het nét niet. Dan zou ik zeggen doe dan het hele dak in plaats van alleen plakplastic op de plek van het panorama dak, want dat geeft een gevoel van “ik wilde het wel maar kon het niet”
Desalniettemin blijft het persoonlijke voorkeur en moet een ieder voor zicht weten en dat is maar goed ook want anders zouden we allemaal hetzelfde rijden. Ik vind het sowieso al fantastische dat er zoveel verschillende uitvoeringen zijn en aangepast worden aan persoonlijke voorkeur.
Kortom ga vooral door met het aanbrengen van een persoonlijke touch.
Cascam schreef:Wel mooi hoor, ik zou zelf het dak tot aan de vin wrappen, maar dan hoogglans zwart, en zeker geen carbonlook,..

Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET

Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
Cascam
2nd Gear member

Ik had het panodak wel op mijn lijstje staan, zoals veel andere opties, maar dan schoot ik wel iets te ver buiten mijn budget,
En dan ga je opties afstrepen, en kijken wat je echt een toegevoegde waarde vind aan je toekomstige auto,...

Maar als ik zo'n V40 zie rijden met een panodak vind ik het nog steeds mooi, idd alsof het voorruit doorloopt,
Maar zoals op de foto met dat nep carbon vind ik niks,...
En ik denk als je het dak laat wrappen alsof je een panodak hebt, zal het niemand opvallen,...

Dan maar nep, maar het is wel je eigen auto,
Je hebt ook mensen die hun side skirt paars laten spuiten op een blauwe V40,...
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
Plaats reactie

Terug naar “V40”