Inklappen van een 164 automaat ?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pwassink
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 28.06.2006 - 21:08
Locatie: Vorden (Gld)

Hallo,

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van het volgende :

Ik heb een 164E Automaat, dat is een 3traps 35 automaat-type bak als ik t goed heb. Kmstand is ongeveer 185000 nu.

Nu heeft dat ding af en toe de neiging om bij bijvoorbeeld een kruising
wanneer je accelereert en meestal bij linksom draaien dat hij "slipt" of niet pakt zegmaar, als je even met t gas speelt klapt hij er ineens met een dreun in en "spuit" je wel weg. Bak is recentelijk gespoeld, ATF-olie blijft schoon, levels zouden goed moeten zijn ook warm en gemeten na in stilstand eerst alle standen even doorgelopen te zijn.

Ik heb verder geen problemen met deze bak, rechtuit schakelt hij keurig en soepel, kickdown etc werkt ook allemaal naar behoren alleen dit fenomeen blijft ook inmiddels ca 2500 Km na spoelbeurt aanwezig..

Iemand een idee wat hier loos kan zijn ?
Oostelijke Volvo gek met zweefvliegneigingen.
huidig vervoer:
850 2.3 T-5 mte uit 95 roofrail en spoilerloos voor dagelijks vervoer
164 E 3.0 6-in-lijn uit 72 knikbumper voor pret en prutsen
***********************************************************
De rest hieronder is commercieel te huur, aanbiedingen per pb !
Vin
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.09.2006 - 10:52

Zou het kunnen zijn dat je automaatkabel, welke van je carburateur naar de automaat loopt, bij linksaf slaan ergens blijft hangen en in de kickdown schiet bij loskomen?
Gebruikersavatar
pwassink
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 28.06.2006 - 21:08
Locatie: Vorden (Gld)

Vin schreef:Zou het kunnen zijn dat je automaatkabel, welke van je carburateur naar de automaat loopt, bij linksaf slaan ergens blijft hangen en in de kickdown schiet bij loskomen?
Zou kunnen, ga ik eens naar kijken in elk geval

** das dus nagekeken en is het niet, wie oh wie heeft er meer ideeen ? **

alleen bij kickdown zou hij miz harder moeten trekken lijkt me, wanneer t gebeurt loopt t toerental wel op alleen de snelheid nauwelijks vandaar mijn opmerking "slippen" in de bak in wezen ..

peter
Oostelijke Volvo gek met zweefvliegneigingen.
huidig vervoer:
850 2.3 T-5 mte uit 95 roofrail en spoilerloos voor dagelijks vervoer
164 E 3.0 6-in-lijn uit 72 knikbumper voor pret en prutsen
***********************************************************
De rest hieronder is commercieel te huur, aanbiedingen per pb !
Gebruikersavatar
pwassink
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 28.06.2006 - 21:08
Locatie: Vorden (Gld)

Nou na erg veel prutsen en zoeken verder ..

Het is opgelost, een maat kende een oud volvo monteur die deze bakken goed kende,
deze kwam met de simpele verklaring, doe er es wat meer olie in..
Toen bleek dat ik dus verkeerd af zat te lezen koud / warm enzo..

Na er een 400 cc meer atf bij ingedaan te hebben schakelt alles nog steeds fijn en
blijft hij ook bij een bochtje linksom gewoon trekken..

Kortom, weer wat geleerd ..
Oostelijke Volvo gek met zweefvliegneigingen.
huidig vervoer:
850 2.3 T-5 mte uit 95 roofrail en spoilerloos voor dagelijks vervoer
164 E 3.0 6-in-lijn uit 72 knikbumper voor pret en prutsen
***********************************************************
De rest hieronder is commercieel te huur, aanbiedingen per pb !
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”