Ik wilde graag (op een VVE terrein) op onze eigen parkeerplaats achter de schuur een laadvoorziening treffen, echter voor de schuur langs loopt een gemeenschappelijk voetpad, dus ik kon geen wandlader aan de schuur gebruiken (ivm kabels over voetpad). De plekken zijn niet klein, maar een paal op de plek zelf maakt het er niet ruimer op.
Ik ben op zoek gegaan naar een grondaansluiting, niet alleen ruimtebesparend, maar als er geen paal staat kun je ook niet tegenaan rijden

. Nog niet veel keus lijkt het, maar gisteren is bij mij een laadvoorziening met behulp van een putkast gemaakt. Het ziet er super netjes uit en het werkt ook nog. Ik heb de CEE mennekes kabel zodat ik op 16A kan laden. Ik heb al wel gezien dat het stuk vanaf de controle box net een centimeter of 2 te kort is. De klep van de putkast kan nu niet helemaal dicht. Op zich niet al te erg, maar ik heb toch een klein verlengstuk besteld (stekker met contra stekker).
Het nadeel van een dergelijke oplossing is dat je de stekker laag moet aansluiten (ja, dus elke keer bukken

). Daarnaast heb je een schuko of CEE stekker nodig, want de putkast is er niet met een mennekes aansluiting. Er zit geen verdere logica in de box, dus ik heb er nu een losse MID meter in de schuur tussen zitten.
We zullen zien hoe het bevalt de komende tijd, maar het is in ieder geval geworden zoals ik het bedacht had.