Fout in motorelektronica

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
VolvoV
Starter

Hallo,

Vorige week heeft de uitlaat van mijn V40 (benzine, 1.8 16v B4184S, 224 dkm, 1997) het begeven. Bij een universele garage heb ik de midden- en einddemper laten vervangen. Op weg naar huis begon het lampje "fout in motorelektronica" te branden.

De dag erna ben ik terug gegaan naar de garage. Zij hebben de auto uitgelezen en zeiden dat de lambdasonde een storing gaf. Uit een vier-gas meting bleek dat de motor wel geregeld werd (storingslampje brandde tijdens de meting). Vervolgens hebben ze de computer gereset. Ze wilden niet direct de lambda vervangen dus ik mocht nog even kijken of het probleem weer terug zou komen. Het probleem kwam dus terug.

Even de feiten:
- met de oude uitlaat nooit deze melding gehad.
- volgens de vier-gas meting wordt de motor wel geregeld.
- de melding komt wanneer de motor (koud of warm) een tijdje stationair loopt. Wanneer ik dus na een koude start nergens hoef te wachten en de motor dus niet stationair draait krijg ik deze melding niet.

Heeft iemand een idee wat deze melding zou kunnen veroorzaken? De garage denkt aan een defecte lamdasonde. Is dit logisch?

Alvast bedankt voor het meedenken.
volvo-s40
4th Gear member

Die mag je wel eens vervangen..... de lambadasonde.
Hangt wel een prijskaartje aan.

Eigenlijk zou daar ook een interval op moeten staan op xxx km of xx jaar.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
NavyTr1gger
2nd Gear member

ik zou even wachten, heb ik ook gehad, kan duiden op een tijdelijke vervuiling bij de lambdasonde. ging automatisch weer uit na een langere tijd ( weekje)

Kunnen ook nog meer problemen zijn, moet je even verder zoeken in het forum en kan heel complex zijn.
Volvo S60 2.4d 163pk '09
Volvo S40 1.8 90Kw '99

Handig zijn is een gave...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”