Hoe krijgen we de achterbank, en dan met name eigenlijk de rugleuningen, uit een C30?
De zitting is zo los, maar de rugleuning lijkt onmogelijk los te komen.
We hebben dit geprobeerd, maar hij wil er echt niet uit.
Achterbank demonteren
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- H€nk
- 1st Gear member
@prwi
Jeroen is gisteren bij mij geweest om te helpen om de rugleuningen eruit te krijgen, doch zonder suc6. Heb de leuningen er nog steeds niet uit gekregen dus t wordt een ritje naar de volvo dealer.
de reden dat t eruit moet is dat ik een R-design interieur heb overgenomen waarbij de passagiersstoel in hoogte verstelbaar is maar geen achterbank zitting bij zit, dus de originele bank laat ik bekleden in R-design.
En ja wat erover is is een interieur die in een zeer nette staat is. Interesse?
Jeroen is gisteren bij mij geweest om te helpen om de rugleuningen eruit te krijgen, doch zonder suc6. Heb de leuningen er nog steeds niet uit gekregen dus t wordt een ritje naar de volvo dealer.
de reden dat t eruit moet is dat ik een R-design interieur heb overgenomen waarbij de passagiersstoel in hoogte verstelbaar is maar geen achterbank zitting bij zit, dus de originele bank laat ik bekleden in R-design.
En ja wat erover is is een interieur die in een zeer nette staat is. Interesse?
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Achterbank verwijderen is redelijk simpel. Hoewel ik er ook erg lang mee geworsteld heb. We hadden de hoop opgegeven en wouden nog een laatste en wat gefrustreerde poging doen toen de leuning met wat geweld toch los kwam.
1. Demonteer armsteun
2. Verwijder de bout die de leuning vast borgt.
3. Klap de leuning tot halverwege naar voren.
4. Probeer nu met twee man de leuning los te wrikken. Je hebt hier echt heel erg veel kracht voor nodig. je dient de leuning vast te pakken bij de plek waar de bout is verwijderd en de leuning richting de voorkant van de auto te trekken. De 2e persoon dient de leuning vast te pakken aan de bovenkant bij de ontgrendeling en de leuning richting de andere leuning te trekken. Wanneer je samen genoeg kracht zet en timed schiet de leuning los.
Als je dan achteraf naar de bevestiging kijkt vraag je je af dat iets zo vast heeft kunnen zitten. Tevens gaat het monteren met geringe kracht. Ik heb voor de zekerheid wat vaseline gebruikt bij het terug plaatsen.
Succes!
1. Demonteer armsteun
2. Verwijder de bout die de leuning vast borgt.
3. Klap de leuning tot halverwege naar voren.
4. Probeer nu met twee man de leuning los te wrikken. Je hebt hier echt heel erg veel kracht voor nodig. je dient de leuning vast te pakken bij de plek waar de bout is verwijderd en de leuning richting de voorkant van de auto te trekken. De 2e persoon dient de leuning vast te pakken aan de bovenkant bij de ontgrendeling en de leuning richting de andere leuning te trekken. Wanneer je samen genoeg kracht zet en timed schiet de leuning los.
Als je dan achteraf naar de bevestiging kijkt vraag je je af dat iets zo vast heeft kunnen zitten. Tevens gaat het monteren met geringe kracht. Ik heb voor de zekerheid wat vaseline gebruikt bij het terug plaatsen.
Succes!
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
- H€nk
- 1st Gear member
Yup, tis gelukt,
Maar de monteurs bij de dealer hadden dit ook nog nooit gedaan en kwamen tot dezelfde conclusie als ik, BRUTE kracht.
1 kwam op het idee om een spanband om beide rugleuningen te doen en toen was t een eitje dat er 1 tje loskwam.
De andere hebben we de haak van de spanband geplaatst waar de rugleuning in vergrendeld bij rechtop positie, maar daarbij moest ik nog wel ff mee sjorren want die zat echt vast.
de andere leuningen erin was een eitje met een beetje vet erop.
Kosten: binnenkort maar ff een gebakje heen brengen.
:
Maar de monteurs bij de dealer hadden dit ook nog nooit gedaan en kwamen tot dezelfde conclusie als ik, BRUTE kracht.
1 kwam op het idee om een spanband om beide rugleuningen te doen en toen was t een eitje dat er 1 tje loskwam.
De andere hebben we de haak van de spanband geplaatst waar de rugleuning in vergrendeld bij rechtop positie, maar daarbij moest ik nog wel ff mee sjorren want die zat echt vast.
de andere leuningen erin was een eitje met een beetje vet erop.
Kosten: binnenkort maar ff een gebakje heen brengen.
:
-
- 3rd Gear member
Dat geweld was niet nodig geweest Henk:
http://accessories.volvocars.com/Access ... 1/C30_2008
Plat leggen en een beetje draaien.
Ps: Het meubilair zit er in hoor !
http://accessories.volvocars.com/Access ... 1/C30_2008
Plat leggen en een beetje draaien.
Ps: Het meubilair zit er in hoor !
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23