Volvo brengt in België de V70 "Polar" op de markt, vergelijkbaar met de "Limited Edition" destijds in Nederland. De V70 verkoopt niet meer zo geweldig bij ons en kan een duwtje in de rug best gebruiken.
De Polar is meteen ook verkrijgbaar met de nieuwe VEA-motoren, waaronder de nieuwe D4 van 181 PK met 8-trapsautomaat, wat mij de leukste combinatie lijkt voor mijn behoeften.
http://www.volvocars.com/nl-BE/all-cars ... polar.aspx
De Polar-lijn wordt nog opgedeeld in "Polar", "Polar Plus" en "Polar Luxury", en lijken mij dan bottom line neer te komen op mooie kortingen op de resp. uitrustingsniveau's Kinetic, Momentum en Summum. De korting loopt op tot 6.150 EUR op de Polar Luxury.
Ik heb morgenavond een gesprek i.v.m. offerte voor een D4 GT8 (of hoe gaan we die nieuwe 8-traps automaat noemen ?) in de Polar Luxury uitvoering.
Misschien kan dit mij over de streep trekken om toch nog een nieuwe te gaan rijden i.p.v. te wachten op het nieuwe model V70 (V90 ?), dat toch nog 3 jaar op zich zal laten wachten (de mijne wordt dan 9 jaar oud, ik heb wat schrik van kosten die er dan gaan aankomen en een mens wil ook wel eens wat nieuws).
Het is niet de grote nieuwigheid waar ik op hoopte, maar het stond voor mij wel vast dat ik bij Volvo blijf, dat ik bij mijn huidige dealer blijf en dat ik een grote station blijf rijden. De nieuwe D4 GT8 is een leuke aandrijflijn op papier, snel gaan proefrijden met die combo wordt nog een beetje moeilijk.
Vrijdag weet ik meer...
V70 Polar, Polar+ en Polar Luxury : in BE en NL !
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40444
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mooi vooruitzicht.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ziet er goed uit!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Behalve die innimie wielen op de FrontPage, lijken van een auto te komen van 20 jaar geleden met die ballonnen 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40444
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat is de kasseienversie Paul. Voor extra comfort 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik zou voor Magni 18" gaan of voor Bor Iron Stone 19", maar bij die laatste moet je dan verplicht de verlaagde sportophanging met hoogteregeling nemen; het hart zegt Bor, het hoofd zegt Magni.
Mijn huidige Canicula 17" zomerwielen worden dan mijn winterwielen, dan groeit alles 1"...
Bor 19" + verlaagde ophanging lijkt me wat stug te gaan worden, de V70 is toch vooral op comfort gericht en als ik wil scheuren neem ik de Mini wel. Iemand ervaring met die verlaagde sportophanging ?
FourC is natuurlijk ook nog een optie.
Buitenkleur zou Caspian Blue worden, binnen zwart geventileerd leer en sanded aluminium inleg.
Mijn huidige Canicula 17" zomerwielen worden dan mijn winterwielen, dan groeit alles 1"...
Bor 19" + verlaagde ophanging lijkt me wat stug te gaan worden, de V70 is toch vooral op comfort gericht en als ik wil scheuren neem ik de Mini wel. Iemand ervaring met die verlaagde sportophanging ?
FourC is natuurlijk ook nog een optie.
Buitenkleur zou Caspian Blue worden, binnen zwart geventileerd leer en sanded aluminium inleg.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33097
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Het schijnt dat je met die mooie 19inch wielen nog prima comfort hebt, vergelijkbaar met de 18inch. Maar goed dat heb ik alleen maar gehoord, heb helaas er nog niet mee gereden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik twijfel ook nog over andere opties, wat input van jullie zou leuk zijn :
- navigatie wordt de Sensus Connect (zit in de Polar Luxury begrepen), maar is me nog niet helemaal duidelijk wat daar dan wel en niet in zit. Ben een TomTom 1005 met Live Services gewend, en de Sensus uit pa's V60 kan daar m.i. niet aan tippen;
- afneembare trekhaak : ik heb nu die van Volvo, dus met lelijke kap op de achterbumper en kost ook 850 € of zoiets; zou ik niet beter achteraf een Bosal of Westfalia laten plaatsen ? Die zijn onzichtbaar wanneer de kogel eraf is, zonder lelijk afdekkapje en welicht nog wat goedkoper...
- welke chassisoptie ? Dynamic (standaard), verlaagd sportchassis of FourC(zie hogere post) ?
- de ACC, is dat wat ? Als je die optie hebt, kan je de cruise control dan ook nog gebruiken zonder de afstandsregeling ? Mijn idee is dat de ACC bij druk verkeer te veel afstand houdt, zodat er steeds mensen tussenglippen en de auto dan in de remmen gaat, maar voor filerijden dan misschien weer wel leuk;
- Winterline en Versatility Pack neem ik sowieso.
- navigatie wordt de Sensus Connect (zit in de Polar Luxury begrepen), maar is me nog niet helemaal duidelijk wat daar dan wel en niet in zit. Ben een TomTom 1005 met Live Services gewend, en de Sensus uit pa's V60 kan daar m.i. niet aan tippen;
- afneembare trekhaak : ik heb nu die van Volvo, dus met lelijke kap op de achterbumper en kost ook 850 € of zoiets; zou ik niet beter achteraf een Bosal of Westfalia laten plaatsen ? Die zijn onzichtbaar wanneer de kogel eraf is, zonder lelijk afdekkapje en welicht nog wat goedkoper...
- welke chassisoptie ? Dynamic (standaard), verlaagd sportchassis of FourC(zie hogere post) ?
- de ACC, is dat wat ? Als je die optie hebt, kan je de cruise control dan ook nog gebruiken zonder de afstandsregeling ? Mijn idee is dat de ACC bij druk verkeer te veel afstand houdt, zodat er steeds mensen tussenglippen en de auto dan in de remmen gaat, maar voor filerijden dan misschien weer wel leuk;
- Winterline en Versatility Pack neem ik sowieso.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Volvo schrijft dat inderdaad. Ik vrees echter dat het Belgische wegennet niet aangepast is aan de Volvo marketingkreten. Dus misschien toch maar Magni 18" met het standaard Dynamic chassis.Paul schreef:Het schijnt dat je met die mooie 19inch wielen nog prima comfort hebt, vergelijkbaar met de 18inch. Maar goed dat heb ik alleen maar gehoord, heb helaas er nog niet mee gereden.
Heb overigens niet echt klachten van het standaard chassis in m'n huidige V70. Akkoord, auto is misschien wat zacht, maar dat draagt dan ook weer bij tot dat heerlijke comfort op lange ritten.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 23:29
Laat die versies maar naar NL komen, dan ben ik in elk geval in de markt - ben op zoek naar de goede opvolger voor mijn V60D3.
Wel heel apart :
- in B wordt de 5-cyl D4 wel aangeboden - hier alleen de nieuwe 4 cylinder (enigzins begrijpelijk)
- in B lees ik op de POLAR versie site dat de V70 met nieuwe D4 handschakeling 113 gram uitstoot. Dat is hier 109 gram , anders geen 20% bijtelling. Heel vreemd - ander motormanagement ? Ook de cijfers voor de automaat zijn anders....
Hoe dan ook, zeer goed aanbod. De verkoop van de V70 in NL is zwak (afgaande op aantal eenheden tenaam gesteld) dus een actie zou zeer welkom zijn - en ik ben dan zeker geinteresseerd !
Groet, dutch-v
Wel heel apart :
- in B wordt de 5-cyl D4 wel aangeboden - hier alleen de nieuwe 4 cylinder (enigzins begrijpelijk)
- in B lees ik op de POLAR versie site dat de V70 met nieuwe D4 handschakeling 113 gram uitstoot. Dat is hier 109 gram , anders geen 20% bijtelling. Heel vreemd - ander motormanagement ? Ook de cijfers voor de automaat zijn anders....
Hoe dan ook, zeer goed aanbod. De verkoop van de V70 in NL is zwak (afgaande op aantal eenheden tenaam gesteld) dus een actie zou zeer welkom zijn - en ik ben dan zeker geinteresseerd !
Groet, dutch-v
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ja en nee. Het blijft een heerlijke robuuste reiswagen waar niemand aanstoot aan neemt, veel plaats en luxe en comfort. Maar inderdaad de facelift ontlokte bij mij ook geen hebben-hebben-hebben gevoel.Thom schreef:Op eigen kracht red de V70 het niet meer, daarvoor was de facelift te bescheiden.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Volgens mij zijn er de afgelopen 3 jaar hoofdzakelijk R-editions, LE's en Nordics verkocht ik denk wel dat de 20% bijtelling D4 helpt maar betwijfel net als Thom of de auto zonder actiepakket goed zal verkopenThom schreef:Kan niet lang meer duren eer er ook hier in NL weer een LE/Nordic of wellicht Polar komt. Op eigen kracht red de V70 het niet meer, daarvoor was de facelift te bescheiden.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Kunnen jullie hier nog enig licht op werpen, kwestie van voorbereid ter tafel te komen straks ? Alvast dank, lieve medeforummers :idea:Fulaks schreef:Ik twijfel ook nog over andere opties, wat input van jullie zou leuk zijn :
- navigatie wordt de Sensus Connect (zit in de Polar Luxury begrepen), maar is me nog niet helemaal duidelijk wat daar dan wel en niet in zit. Ben een TomTom 1005 met Live Services gewend, en de Sensus uit pa's V60 kan daar m.i. niet aan tippen;
- afneembare trekhaak : ik heb nu die van Volvo, dus met lelijke kap op de achterbumper en kost ook 850 € of zoiets; zou ik niet beter achteraf een Bosal of Westfalia laten plaatsen ? Die zijn onzichtbaar wanneer de kogel eraf is, zonder lelijk afdekkapje en welicht nog wat goedkoper...
- welke chassisoptie ? Dynamic (standaard), verlaagd sportchassis of FourC(zie hogere post) ?
- de ACC, is dat wat ? Als je die optie hebt, kan je de cruise control dan ook nog gebruiken zonder de afstandsregeling ? Mijn idee is dat de ACC bij druk verkeer te veel afstand houdt, zodat er steeds mensen tussenglippen en de auto dan in de remmen gaat, maar voor filerijden dan misschien weer wel leuk;
- Winterline en Versatility Pack neem ik sowieso.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
ACC: ik vind t heerlijk, maar je moet wel even op het systeem leren vertrouwen. In de nieuwere modeljaren is het relatief eenvoudig 'uitschakelbaar' (conventionele cc). Qua souplesse zijn er betere ACC's, en in (flauwe) bochten is het volstrekt onberekenbaar en bij onoplettendheid én een dikke motor zelfs gevaarlijk imo (de radar detecteert de voorligger dan niet meer en de wagen versnelt fors!);
Chassis: ik ken Four C op een XC70, vind t daarop niet zo zinvol. Sowieso vind ik dat een onderstel standaard uitgebalanceerd dient te zijn, instelbaar voegt dan weinig toe. Ik zou wel altijd de niveauregeling bestellen, met passagiers en/of veel bagage rijd dit strakker én zo een mooie wagen die door z'n p**p hangt (op z'n Belgisch
) vind ik persoonlijk geen porem..
Chassis: ik ken Four C op een XC70, vind t daarop niet zo zinvol. Sowieso vind ik dat een onderstel standaard uitgebalanceerd dient te zijn, instelbaar voegt dan weinig toe. Ik zou wel altijd de niveauregeling bestellen, met passagiers en/of veel bagage rijd dit strakker én zo een mooie wagen die door z'n p**p hangt (op z'n Belgisch

- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Is het dan zo dat je de A van ACC kunt uitschakelen en dat je dan nog steeds een "normale" CC hebt ? Dat zou ideaal zijn.Thom schreef:ACC: (...) In de nieuwere modeljaren is het relatief eenvoudig 'uitschakelbaar' (conventionele cc).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42
Dag Fulaks.
FourC heb ik op mijn xc70 en op die auto is het een must. Rij 80% van de tijd in sport, bij zware belading, aanhanger en/of hoge snelheden in Duitsland staat hij op advanced. De comfortabele stand gebruik ik zelden.
Ook ACC vind ik een heerlijke optie. Op de xc70 uit 2008 is deze niet om te zetten naar normaal, op de Nieuwe V60 is dat wel mogelijk en je merkt ook dat het systeem weer wat geavanceerder werkt.
Overigens de V60 rijdt erg goed maar qua uitstraling haalt hij het niet bij een V70/XC70.
FourC heb ik op mijn xc70 en op die auto is het een must. Rij 80% van de tijd in sport, bij zware belading, aanhanger en/of hoge snelheden in Duitsland staat hij op advanced. De comfortabele stand gebruik ik zelden.
Ook ACC vind ik een heerlijke optie. Op de xc70 uit 2008 is deze niet om te zetten naar normaal, op de Nieuwe V60 is dat wel mogelijk en je merkt ook dat het systeem weer wat geavanceerder werkt.
Overigens de V60 rijdt erg goed maar qua uitstraling haalt hij het niet bij een V70/XC70.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH