V40 MY 14 aanpassin DRL

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
spacewagon
3rd Gear member

Inny schreef:Ik zou 't ook wel waarderen om te zien of 'ie nu overgeschakeld is op dimlicht of niet.

Klopt het dat wanneer de LCD-backlight naar de hoge stand gaat (bij veel omgevingslicht) niet per sé het dimlicht niet meer gevoerd wordt (je niet per sé over bent op DRL)?
Dat klopt. Dimmen en feller worden van LCD-backlight staat los van de lichtsensor van de buitenverlichting.
Mijn V40: D2 Summum
spacewagon
3rd Gear member

frispens schreef:
LightStar schreef:
frispens schreef:Ook ik heb de volgende vraag gesteld bij Volvo Nederland:

Code: Selecteer alles

Ik zie de laatste tijd veel V40 MY14 modellen rijden, waarbij zowel de LED dagrijverlichting en de achterlichten tegelijkertijd branden. Zelf heb ik de MY13 uitvoering, waarbij dit (zoals jullie ongetwijfeld weten) niet kan. Ik vroeg mij af of dit wellicht met een (toekomstige) software update aan te passen is? Het staat erg fraai en bovendien zorgt het voor nog een beetje extra veiligheid. 

Ik hoor graag wat e eventuele mogelijkheden zijn. 

Met vriendelijke groet, 
*
Heb dit antwoord gekregen:

Code: Selecteer alles

Geachte heer *, naar aanleiding van uw e-mail adviseren wij u om hierover na week 48 met uw Volvo-dealer contact op te nemen. Na week 48 kan de dealer u informeren of dit kan worden toegepast.
Nog steeds redelijk vaag dus, maar ik vind het er veelbelovend uitzien. Over 3 weekjes weten we wellicht meer...
Net mail gehad van mijn dealer het is mogelijk vanaf week 46!
Heb (eindelijk) ook bericht van mijn dealer terug, maar ook daar weten ze nog van niets... Volgens Volvo NL ook pas na te vragen bij de dealer vanaf week 48, dus dat klopt in deze wel...
Vanmiddag nog gevraagd bij de dealer. Hij wist nog van niks. "Is daar een verschil tussen dan?" Hij gaat het wel even navragen bij Volvo NL.
Mijn V40: D2 Summum
frispens
1st Gear member

spacewagon schreef:
frispens schreef:
LightStar schreef: Net mail gehad van mijn dealer het is mogelijk vanaf week 46!
Heb (eindelijk) ook bericht van mijn dealer terug, maar ook daar weten ze nog van niets... Volgens Volvo NL ook pas na te vragen bij de dealer vanaf week 48, dus dat klopt in deze wel...
Vanmiddag nog gevraagd bij de dealer. Hij wist nog van niks. "Is daar een verschil tussen dan?" Hij gaat het wel even navragen bij Volvo NL.
Volvo NL zei dat eea in week 48 met de dealers gecommuniceerd zou worden. Dat is dus vanaf volgende week...
spacewagon
3rd Gear member

Yes :-)

http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-470292

Lichtlogica, upgrade (Excl. JP)
Handelingsnr.: 35624

De geüpdate lichtlogica laat uw auto er overdag aantrekkelijker uitzien, doordat de voor- en achterlichten samen met de dagverlichting branden.

Door de upgrade branden de volgende lampen in combinatie met de dagverlichting:

Parkeerlicht voor
Parkeerlicht achter
Kentekenplaatverlichting
Zijmarkeringslicht

Kosten?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
HakanC
3rd Gear member

zakraket schreef:Kosten?
Wordt vandaag bij mijn auto uitgevoerd samen met 60.000 km beurt.. Net te horen gekregen dat het 60 euro kost.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Agnax
2nd Gear member

Voor mijn beeldvorming: deze update heeft geen effect op een MY14 toch?
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Paul
Geartronic member

Die heeft al achterlichten inderdaad dus geen update!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Absane
1st Gear member

60 euro? Waar slaat dat op?
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
frispens
1st Gear member

spacewagon schreef:Yes :-)

De geüpdate lichtlogica laat uw auto er overdag aantrekkelijker uitzien, doordat de voor- en achterlichten samen met de dagverlichting branden.

Parkeerlicht voor
Parkeerlicht achter
Kentekenplaatverlichting
Zijmarkeringslicht
1st Gear member

HakanC schreef:
zakraket schreef:Kosten?
Wordt vandaag bij mijn auto uitgevoerd samen met 60.000 km beurt.. Net te horen gekregen dat het 60 euro kost.
Vaag, net mijn dealer gebeld en die zegt dat ze deze software nog niet hebben en dat de prijs ook nog onbekend is...
Agnax
2nd Gear member

frispens schreef:

Parkeerlicht voor
Parkeerlicht achter
Kentekenplaatverlichting
Zijmarkeringslicht
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
frispens
1st Gear member

Agnax schreef:
frispens schreef:

Parkeerlicht voor
Parkeerlicht achter
Kentekenplaatverlichting
Zijmarkeringslicht
Nice :)
robbertos
2nd Gear member

Paul schreef:Die heeft al achterlichten inderdaad dus geen update!
maar heeft deze ook de parkeerlichten voor branden samen met DRL?
Huidige auto
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren

Vorige auto's:
VW Scirocco 1.4tsi DSG gechipt naar 210PK
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
Agnax
2nd Gear member

robbertos schreef:
Paul schreef:Die heeft al achterlichten inderdaad dus geen update!
maar heeft deze ook de parkeerlichten voor branden samen met DRL?
Parkeerlichten == stadsverlichting, dus ja.
Kortom: met de update wordt een MY13 qua verlichting een MY14.
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
yekke63
1st Gear member

Ik heb vandaag antwoord gehad van mijn dealer en de prijs bedraagt 54,95€ excl btw. Er dient een afspraak gemaakt te worden want hij krijgt de update slechts een dag ter beschikking om te updaten, zo niet moet hij hem opnieuw aanvragen.
Fmol11
1st Gear member

Al iemand een plaatje van het resultaat? Of ziet het er gewoon zo uit als op de MY14 modellen?
HakanC
3rd Gear member

Fmol11 schreef:Al iemand een plaatje van het resultaat? Of ziet het er gewoon zo uit als op de MY14 modellen?
Dat laatste.. Dus een extra plaatje is dan overbodig ;)
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Ik zou gewoon graag de achterlichten hebben branden bij de DRL, kan dat ook?
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Jep, dat is juist de update die nu beschikbaar is ;) even contact opnemen met de dealer :)
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent