V70 Polar, Polar+ en Polar Luxury : in BE en NL !

Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

kameel1 schreef:Dag Fulaks.
FourC heb ik op mijn xc70 en op die auto is het een must. Rij 80% van de tijd in sport, bij zware belading, aanhanger en/of hoge snelheden in Duitsland staat hij op advanced. De comfortabele stand gebruik ik zelden.
Ook ACC vind ik een heerlijke optie. Op de xc70 uit 2008 is deze niet om te zetten naar normaal, op de Nieuwe V60 is dat wel mogelijk en je merkt ook dat het systeem weer wat geavanceerder werkt.
Overigens de V60 rijdt erg goed maar qua uitstraling haalt hij het niet bij een V70/XC70.
+1
Ik heb op de vorige V70 niveaureg gehad en dat deinde bij elke drempel.
Nu fourC op de XC en ik vind het een heerlijk systeem meestal sport, soms comfort/advance, bij 80km/u en geen drukte is comfortstand prima te doen.
Overigens zou ik op een nieuwe Volvo altijd scandinavian line meebestellen, €1300 voor een standkachel is een prima prijs en geen gekrab/warm water in de morgen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

In België is er geen Scandinavian Line beschikbaar, standkachel hoef ik niet echt omdat mijn auto vrijwel altijd binnen kan staan. Voor die ene week skivakantie per jaar zal ik wel eens krabben.

Qua chassis denk ik om het bij het standaard Dynamic chassis te houden met dan de Magni 18" velgen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

kameel1 schreef:Dag Fulaks.
FourC heb ik op mijn xc70 en op die auto is het een must. Rij 80% van de tijd in sport, bij zware belading, aanhanger en/of hoge snelheden in Duitsland staat hij op advanced. De comfortabele stand gebruik ik zelden.
Ook ACC vind ik een heerlijke optie. Op de xc70 uit 2008 is deze niet om te zetten naar normaal, op de Nieuwe V60 is dat wel mogelijk en je merkt ook dat het systeem weer wat geavanceerder werkt.
Overigens de V60 rijdt erg goed maar qua uitstraling haalt hij het niet bij een V70/XC70.
Idd, smaken verschillen. Standaard heeft een XC70 extra lange veerwegen (als gevolg van de verhoogde carrosserie). Four C past enkel de demping aan. En daar gaat het mis: op drempels deint hij, ook in Sport en Advanced, na als een olietanker op ruwe zee.. Ik vind daarom die stevige demping het geheel uit balans brengen. Het overhellen wordt iets, maar niet noemenswaardig tegengegaan. Met een aanhanger rijdt het allesbehalve plezierig, los van het doorzakken, je voelt continu dat er iets achter hangt. Volvo NL adviseert daarom ook geen trekhaak te monteren (maar die discussie is hier al 286x gevoerd..).

Op een XC60 zal het anders zijn, maar die is dan ook aanmerkelijk steviger geveerd (van origine).

Op een V70 kán het meerwaarde hebben, maar dan zou ik het echt uitgebreid testen. Wil je er weer jaren mee vooruit, neem dan ook mee dat vervanging van één van die elektronische aangestuurde Ohlins dempers een zeer kostbare aangelegenheid is!
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Je zou versteld staan hoe comfortabel een XC60 met fourC word zodra die op comfort staat, boven de 100 altijd sport.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Thom schreef:ACC: ik vind t heerlijk, maar je moet wel even op het systeem leren vertrouwen. In de nieuwere modeljaren is het relatief eenvoudig 'uitschakelbaar' (conventionele cc). Qua souplesse zijn er betere ACC's, en in (flauwe) bochten is het volstrekt onberekenbaar en bij onoplettendheid én een dikke motor zelfs gevaarlijk imo (de radar detecteert de voorligger dan niet meer en de wagen versnelt fors!);
Chassis: ik ken Four C op een XC70, vind t daarop niet zo zinvol. Sowieso vind ik dat een onderstel standaard uitgebalanceerd dient te zijn, instelbaar voegt dan weinig toe. Ik zou wel altijd de niveauregeling bestellen, met passagiers en/of veel bagage rijd dit strakker én zo een mooie wagen die door z'n p**p hangt (op z'n Belgisch :D) vind ik persoonlijk geen porem..
Ik moet wennen aan het systeem en mis toch nog regelmatig "gewone" CC hoe is ACC uit schakelbaar ?
dutch-v
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 24.07.2007 - 23:29

Inmiddels is de POLAR aanbieding ook in Italie verkrijgbaar

http://www.volvocars.com/it/all-cars/vo ... polar.aspx

Zij hebben er twee uitvoeringen van gemaakt, een POLAR en een SUPER POLAR. Wel kortingen tot EUR 8500.....

Kom op Volvo Beesd !

Groet, dutch-v
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Hopelijk krijgen wij voor dat geld de V70 POL(EST)AR! :D
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Summum schreef:Hopelijk krijgen wij voor dat geld de V70 POL(EST)AR! :D
Het is binnenkort Sinterklaas, misschien kan je de goedheilig man een verlanglijstje overmaken ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
BRTV70R
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 07.11.2013 - 16:03

ACC is niet uit te schakelen naar CC .
Opmerking :
de minimale instelbare afstand tot de voorligger is net iets te groot
En wanneer er dan nog iemand invoegt , gaat hij vaak iets te stevig in de remmen.

Bochtenwerk ?? gebruik hem enkel op autostrade , de korte bochten zijn daar dun bezaaid

18" + dynamische ophanging zit zeer goed op de weg . En is hij het boot gevoel wel kwijt :P maar daar ben ik niet rouwig om ? Liever iets strakker te besturen
Volvo V70 My2013 R-design , Geartronic D4 163pk , titan grijs , full option , ....
Timmy
3rd Gear member
Berichten: 309
Lid geworden op: 05.05.2006 - 14:32

BRTV70R schreef:ACC is niet uit te schakelen naar CC
Ook niet als je de ACC/CC knop iets langer ingedrukt houdt? Werkt in zowel de V40 als V60.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

BRTV70R schreef:ACC is niet uit te schakelen naar CC.
Tegenstrijdige berichten dus hier...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
BRTV70R
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 07.11.2013 - 16:03

Fulaks schreef:
BRTV70R schreef:ACC is niet uit te schakelen naar CC.
Tegenstrijdige berichten dus hier...
Kan misschien iets te maken hebben met geartronic ??
Volvo V70 My2013 R-design , Geartronic D4 163pk , titan grijs , full option , ....
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13762
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Fulaks schreef:
BRTV70R schreef:ACC is niet uit te schakelen naar CC.
Tegenstrijdige berichten dus hier...
Dat zou wel zo moeten zijn
Gebruikersavatar
BRTV70R
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 07.11.2013 - 16:03

BRTV70R schreef:
Fulaks schreef:
BRTV70R schreef:ACC is niet uit te schakelen naar CC.
Tegenstrijdige berichten dus hier...
Kan misschien iets te maken hebben met geartronic ??
Heb dit net getest , kan ik op geen enkele manier uitschakelen , zodra hij iemand in het vizier krijgt , vertraagt hij automatisch en neemt hij de ingestelde afstand

Combi geartronic + acc :( zou het liever anders zien
Volvo V70 My2013 R-design , Geartronic D4 163pk , titan grijs , full option , ....
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Dan ben ik wellicht abuis, omdat het op de nieuwere modellen (V40, 60-serie) nu wél kan.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

my 2012 kan het idd niet mee, my 2014 zou het wel mee moeten kunnen
Volvo for life
marnixc70
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16.10.2012 - 18:07
Locatie: Fryslan

Jihoeeeee ook voor Nederland (Nordic+) en laat ik nou over 2 weken een nieuwe auto mogen bestellen! :cheers:
Na twijfelen tussen een niet al te volle V70 of een volle V60, wordt het naar alle waarschijnlijkheid een V70.
2016-heden MY '85 245 GLT automaat
2015-2016 MY '61 1800S projectauto
2015-2016 MY '95 965 voor onderdelen
2015-2016 MY '95 855 T5 voor onderdelen

2014-heden MY '14 S60 D2 powershift, Summum,
2012-2014 MY '03 XC70D5
2013-2016MY '97 945 sports edition
2012 MY '97 V70 T5
2009-2013 MY '78 242GT
2009-2011 MY '80 244GL
2008-2009 MY '89 780
2007-2008 MY '86 245
2005-2009 MY '88 760 Turbo

2005-heden MY '63 P1800
2003-2003 MY '89 480
2003-2005 MY '97 S70
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Voor Nederland is er ook de XC70 Nordic+. Prijzen:
V70 T4 BENZINE 132 KW (180 PK)
T4 Nordic 25% 42.995 euro

V70 T5 BENZINE 180 KW (245 PK)
T5 Geartronic Nordic+ Aut-8 25% 48.495 euro

V70 D2 DIESEL 84 KW (115 PK)
D2 Nordic+ Man-6 20% 40.995 euro

V70 D4 DIESEL 133 KW (181 PK)
D4 Nordic+ Man-6 20% 45.995 euro

XC70 T5 BENZINE 180 KW (245 PK)
T5 Geartronic Nordic+ Aut-82) 25% 51.995 euro

XC70 D4 DIESEL 133 KW (181 PK)
D4 Nordic+ Man-6 25% 49.495 euro

XC70 D5 AWD DIESEL 158 KW (215 PK)
D5 AWD Nordic+ Man-6 25% 56.995 euro

MEERPRIJS AUTOMAAT
Powershift V70 T4 Aut-6 25% 4.000 euro
Powershift V70 D2 Aut-62) 20% 2.000 euro
Geartronic V70 D4 Aut-82) 25% 3.000 euro
Geartronic XC70 D4 Aut-82) 25% 3.000 euro
Geartronic XC70 D5 Aut-6 25% 4.000 euro
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... i-2014.pdf
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

De mijne is besteld : D4 GT8 Polar Luxury. Caspian Blue, geventileerd zwart leer, sanded silver inleg en Magni 18" velgen.

Voorts nog driespakig stuur met paddles, IAQS, zonnebrilhouder, park assist camera, klein reservewiel, weglaten motorembleem, zilverkleurige roofrails, gelamineerde ruiten rondom en verwarmde zetel achter.

Ik kan nog tot pakweg komende woensdag de bestelling aanpassen.

Ik twijfel nog over het Advanced Safety Pack : ik zou dit enkel nemen als ik uitsluitsel zou kunnen krijgen of de ACC ook als "gewone" CC kan gebruikt worden.

En dan het Sensus-gebeuren : blijkbaar kan je dus toch nog SCT bestellen, hoewel ik hier elders las dat op de S/V60 dit na week 46 niet werd ingebouwd en werd vervangen door Sensus Connect. Is dit dan anders voor de V70 ???

Levering 2de helft februari, het wachten kan beginnen...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”