Hallo allemaal, graag jullie mening over volgende:
Vrouw kwam van middag thuis en op moment dat ze de auto parkeert is de koppeling weg (pedaal blijft onderin en auto slaat af)
Thuisgekomen zelf gekeken en auto gestart, pedaal omhoog gehaald en zowaar ik had weer weerstand op pedaal en kon gewoon schakelen, en koppeling op laten komen, wel schurend geluid af en toe terwijl de motor loopt. Flink aantal keren pedaal ingetrapt en op gegeven moment blijft hij weer helemaal onderin. Daarna ook niet meer terug in werking te krijgen. De remmen ook nog eens goed geprobeerd en er leek iets druk weg te lopen. onder de auto gekeken en olie lekkage geconstateerd , denk hydraulische olie. later gekeken en geen verdere olielekkage dus denk alleen verlies bij druk.
Verdere info:
Auto is 2.4 170 pk 2001 met bijna 2 ton gelopen.
Vorige week dacht ik al een suizend geluid te horen met de koppeling ingetrapt, dacht toen zelf al aan druklager eens na te vragen bij garage.
Vraag dus wat kan ik verwachten ?
Koppelings cylinder , druklager of koppeling, of in ergste geval alles tegelijk?
Gaan druklager en koppeling samen normaal gesproken?
Had wat hier rondgeneusd en gezien wat ongeveer de kosten kunnen zijn en de uren die ervoor staan (koppeling kompleet incl drukgoep 6-8 uur , koppelings cylinder ook een paar uurtjes?. Kosten lopenaardig op dus.
Onderdelen origineel gebruiken aan te bevelen? Ik bestel vaak bij mister auto , bevalt op zich niet slecht.
Graag jullie mening en advies.
koppelingsprobleem, geen weerstand meer op pedaal(opgelost)
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29897
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat wordt hoe dan ook een forse reparatie met bijbehorende kosten en je hebt al een prijsindicatie gekregen!
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
Ok, voor bak eruit moet dus subframe eraf en motor steunen /takel op brug?MarioC70 schreef:Wat voor advies wil je hebben,de bak moet er uit.
De kosten zijn.afhankelijk van waar je het laat repareren.
Als ik alles maar gelijk laat doen neem ik dan ook de krukas kering mee en die vriesstop die ik in meerdere threads tegenkom?
Welk speciaal gereedschap is er nodig?
Zijn onderdelen van LUK of VALEO te adviseren , of echt orgineel nemen van de Dealer ( kent iemand de dealer onderdeelprijzen?)
Vliegwiel , hoe beoordeel je die? Heb verder eigenlijk nog nooit iets gemerkt van trillingen of onbalans.
PS: weet zeker dat ik hier een thread gelezen heb van iemand die het zelf uitgevoerd heeft, met uitgebreide beschrijving, kan ik echter niet zo gauw meer terugvinden, wie wel?
Alvast weer bedankt,
Sjoerd
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 16.11.2012 - 16:26
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... d99d893f58
die? van een V70 D5
vliegwiel merk, luk E 540,75 Luk word origineel ook door volvo gebruikt
Dat heeft hij ervoor gebruikt, LUK onderdelen blijken dus ook origineel gebruikt te worden?
die? van een V70 D5
vliegwiel merk, luk E 540,75 Luk word origineel ook door volvo gebruikt
Dat heeft hij ervoor gebruikt, LUK onderdelen blijken dus ook origineel gebruikt te worden?
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
bedankt 850, hier heb ik al wat aan.
dacht wel dat ik een andere gezien had maar alles helpt.
inmiddels gevonden:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ight=//url
dacht wel dat ik een andere gezien had maar alles helpt.
inmiddels gevonden:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ight=//url
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 05.02.2006 - 09:52
Had bij 190000 precies hetzelfde euvel. Heb reparatie toen door de dealer laten doen voor 1200 Euro, zonder vliegwiel. Zit inmiddels boven de 310000 zonder verdere problemen met de koppeling (of vliegwiel).
V90 T5 Inscription 2017
S80 D5 2007 Summum Geartronic
S60 140pk 2001
Triumph TR6
Honda GL1500
S80 D5 2007 Summum Geartronic
S60 140pk 2001
Triumph TR6
Honda GL1500
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Bij mij hebben ze bij het vervangen van de koppeling ook het vliegwiel laten zitten bij 276K, dit bleek nog goed te zijn. Nu bijna 300k op de teller zonder problemen.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
dat geeft hoop jongens, vliegwiel niet hoeven vervangen scheelt een boel geld.
Maar krukaskeerring en oliestop, geldt daar hetzelfde voor , die zitten toch achter het vliegwiel? Lekker laten zitten als die droog is, of vliegwiel demonteren en beide vervangen nu we ``er toch zijn``?
Ander puntje betreft de onderdelen:
Zijn bij verschillende webshops twee sets te leveren LUK 20 tands 228 mm en 23 tands 228 mm . Kom ook onderdelen tegen waar weer 300 mm vermeld staat.
eea zou ahv VIN nummer te bepalen zijn tiende positie VIN nummer zou bepalend zijn. Is het 1 dan een 20 tands prise ?as verbinding, bij een 2 een 23 tands as verbinding.
Bij mijn 2001 S60 is het een 1.
Delen gaan ws bij Brezan gehaald en gaan dan door mijn (universele) garagist gemonteerd worden.
Web prijzen heb ik , Brezan prijzen vraag ik nog op.
Maar krukaskeerring en oliestop, geldt daar hetzelfde voor , die zitten toch achter het vliegwiel? Lekker laten zitten als die droog is, of vliegwiel demonteren en beide vervangen nu we ``er toch zijn``?
Ander puntje betreft de onderdelen:
Zijn bij verschillende webshops twee sets te leveren LUK 20 tands 228 mm en 23 tands 228 mm . Kom ook onderdelen tegen waar weer 300 mm vermeld staat.
eea zou ahv VIN nummer te bepalen zijn tiende positie VIN nummer zou bepalend zijn. Is het 1 dan een 20 tands prise ?as verbinding, bij een 2 een 23 tands as verbinding.
Bij mijn 2001 S60 is het een 1.
Delen gaan ws bij Brezan gehaald en gaan dan door mijn (universele) garagist gemonteerd worden.
Web prijzen heb ik , Brezan prijzen vraag ik nog op.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
slordig van me , had jullie nog de afloop willen laten weten na reparatie.
Heb het bij mijn universele garage laten repareren na goed doorspreken van eea. Hij heeft de onderdelen ingekocht en drukgoep en koppeling en tevens krukas keerring (geen vriesstop gevonden).
Alles bij elkaar nog geen 750 euro, twijfel nog om uit te laten lijnen.
Heb het bij mijn universele garage laten repareren na goed doorspreken van eea. Hij heeft de onderdelen ingekocht en drukgoep en koppeling en tevens krukas keerring (geen vriesstop gevonden).
Alles bij elkaar nog geen 750 euro, twijfel nog om uit te laten lijnen.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat is echt een heel nette prijs. Had ook zomaar het dubbele kunnen zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95