Vergeten te zeggen, maar het gaat om een Webasto kachel. Er zit inderdaad een Webasto klok bij voor de sturing van het ding, en programmeren van start tijden. Ook heeft hij een telecall zodat je de auto kan bellen/sms'en om de kachel te starten.
Maar als ik het goed begrepen heb is de gateway er (onder andere) voor om de interieur ventilator aan te zetten zodat de auto binnen ook warm wordt.
Hij moet ook worden aangesloten op de REM en CEM.
C.Igar schreef:Mocht je de AEM nodig hebben dan kun je een gebruikte installeren (heb ik ook gedaan). Uiteraard moet er wel software geladen worden om de AEM bekend te maken in de auto.
Dat vroeg ik me nou af, kan dat met een gebruikte? Ja dus, de dealer wist het niet zeker. Dacht van wel, maar had liever van niet omdat er kans is dat hij het niet gaat doen en je alsnog een nieuwe moet hebben.
Nieuwe AEM zit op 125 euro, software 15, en standkachel software ook 15. Komt nog 15 euro overheen voor downloaden, dus beide pakketten samen downloaden is goedkoper.
Er zijn 2 AEM's, voor en na een bepaald chassisnummer. Zal de slopers weer eens afbellen.