Zou je ze willen verkleinen..?
Het heeft echt nut, er is 1 bocht waar ik echt het verschil merk met dit weer (Hoogeveen - Assen en dan de bocht bij Assen zuid) met de zomerbanden merk ik hem heel lichtjes zoeken (bij regen) met mijn winterbanden heb ik dat totaal niet.. puur omdat de afwatering van een winterband zoveel beter is als een zomerband.Mike Philippens schreef:Nou lees ik (en hoor ik van mensen die mij willen overtuigen winterbanden te nemen) dat je ook met regen zoveel meer grip hebt. Maar ik vraag me af of de mensen die dat zeggen ook daadwerkelijk LAST hadden van de 'verminderde' grip van 'zomerbanden' (een begrip waar ik me tegen verzet overigens) onder natte omstandigheden? Ik drift nl alleen maar door de bochten als ik dat zelf wil en oproep door flink gas te geven of gewoon te hard de bocht in te knallen.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand gladheid ondervindt met normale banden in de regen. Volgens mij rij je dan gewoon te hard. Je hoort toch je snelheid en rijstijl aan te passen aan de omstandigheden? Winterbanden of niet, je hoort je toch altijd aan te passen. Zeker met winterbanden zou ik zeggen: rij alsof je ze niet hebt.
Ik zie zelf op zich het nut wel van winterbanden, ik ben overtuigd van hun betere prestaties onder gladde (lees: sneeuw en ijs) omstandigheden. Maar aangezien er meteen gestrooid en geveegd wordt bij sneeuw enzo heb ik zelf in mijn omstandigheden hooguit een dag of 3-4 per winter echt last van sneeuw op de weg. Dat is dus mijn persoonlijke reden om het niet te doen.
Maar ik vind het verhaal van die regen zo vaag. Ik kan begrijpen dat ze betere grip hebben, maar om nou te zeggen dat gewone banden helemaal geen grip hebben...
Ik denk dat het eerder te maken heeft met de rubbersoort, maar dan nog...ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat ik zomaar aquaplaneer op mijn gewone banden. Vandaar dat ik het vraag. Ik kan me er ook niets bij voorstellen, tenzij ze de laatste jaren 'zomerbanden' zijn gaan saboteren zodat we allemaal braaf winterbanden kopen.LightStar schreef:Het heeft echt nut, er is 1 bocht waar ik echt het verschil merk met dit weer (Hoogeveen - Assen en dan de bocht bij Assen zuid) met de zomerbanden merk ik hem heel lichtjes zoeken (bij regen) met mijn winterbanden heb ik dat totaal niet.. puur omdat de afwatering van een winterband zoveel beter is als een zomerband.
Bij mij is ie ook afgeleverd op deze winterbanden.Praveen schreef:Mijn auto heeft ook de Vredestein Wintrac xtrem design by giugiaro, maat banden 205/50/17. Op deze banden is de auto afgeleverd afgelopen woensdag.