Dag, ik rij al meerdere jaren met veel plezier een 440 Turbo van 1990. Deze heeft mij nooit in de steek gelaten, tot afgelopen week... Tijdens het rijden (of optrekken na een afslag), hield de motor zeer sterk in en verloor ontzettend veel vermogen. Net alsof deze nog maar op 2 of 3 cilinders liep. 400 mtr verderop stil gezet. Even gekeken, maar ik kon zo snel niets vinden. Starten ging moeilijk, en daarna wegrijden eigenlijk helemaal niet.
Wat zou dit kunen zijn? Net alsof de distributieriem een tandje is versprongen... Maar dit klinkt zeer ongeloofwaardig.
Alvast bedankt
Opeens wegvallen van vermogen 440 Turbo
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Wat bij mij het geval was bij sterk inhouden van mijn Volvo 480ES is dat de elektrische aansluiting van de inspuiting nogal losjes "vast" zat. Deze zit als je voor de auto staat en onder de motorkap kijkt aan de linkerkant van je blok, vlakbij het schutbord. Er zit daar een stekker die uit een kabel komt met een hitte bestendige huls er omheen. Hier zitten ook een paar aardpunten die bij mij vernieuwd zijn. Kan je dat ook meteen checken.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen