Waar zitten de speakers

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
P-Stone
2nd Gear member

In mijn XC60 zit het "High Performance Multimedia" pakket, er zouden dus 8 speakers moeten inzitten.
Tot nu toe ben ik altijd tevreden geweest van het geluid, maar onlangs zat ik zelf op de achterbank van mijn wagen, en daar is de kwaliteit van het geluid heel slecht, en als ik de voorste speakers uitschakel, hoor ik bijna niets.
Ik denk dat ik achteraan alleen in elke deur 1 (bas-)speaker heb zitten. Weet iemand waar er speakers behoren te zitten, en kan ik controleren of ze inderdaad aanwezig zijn en werken ?
11/2011 tot 09/2024 : Volvo XC60 D5 Momentum 6speed manual (492.490 km). Dacia Sandero Stepway en Toyota Yaris, binnenkort Dacia Duster.
Vroeger : Toyota Avensis Verso, Toyota Picnic, Toyota Carina E, Toyoya Corolla, Toyota Tercel, VW Golf.
cvonken
2nd Gear member

Speel eens met de links/rechts en voor/achter niveaus en -zeker afhankelijk van de muziek- met het Dolby/surround type.
Met sommige (kinder)muziek ervaar ik dat het geluid met enkle de Dolby stand echt heel slecht is, wellicht vanwege verkeerde galm uitgangspunten. Schakelen naar 'eenvoudig' Surround of helemaal geen, geeft weer een vol geluid.

Waar achterin alle speakers precies zitten weet ik niet exact.
P-Stone
2nd Gear member

Ik vind geen instellingen voor Dolby en/of Surround ?
11/2011 tot 09/2024 : Volvo XC60 D5 Momentum 6speed manual (492.490 km). Dacia Sandero Stepway en Toyota Yaris, binnenkort Dacia Duster.
Vroeger : Toyota Avensis Verso, Toyota Picnic, Toyota Carina E, Toyoya Corolla, Toyota Tercel, VW Golf.
Thom
5th Gear member

Dat kan kloppen, alleen Premium Sound heeft die functie. Bij HP zou de setup voor- en achterin krek eender moeten zijn; uw verhaal lijkt er op dat u het Performance audiolevel in de wagen hebt. Die heeft achterin enkel woofers, waardoor het wat dof kan klinken.

In Sensus kunt u dmv de geavanceerde geluidsinstellingen de equalizer bijregelen. Hiermee zijn hele grote verschillen te creëren.

Smaken verschillen, en het is ook wat men gewend is, maar de Volvo HP set staat zeer goed bekend, naar mijn weten worden er daarom relatief weinig upgrades naar het Premium Sound system verkocht.
P-Stone
2nd Gear member

Het lijkt er inderdaad op dat ik maar 6 speakers heb, geen acht.
Op de aankoopfactuur staat nochtans duidelijk High Performance Audio.
Ik vind in de voorste deuren onderaan woofers en ter hoogte van de zijspiegels kleine speakers (hoge tonen), en in de achterdeuren woofers. Dat maakt dus 6 in totaal.
Weet iemand waar de 2 andere speakers voor de hoge tonen achteraan zouden moeten zitten ?
Het ontbreken van de hoge tonen speakers achteraan verklaart de slechte geluidskwaliteit op de achterbank.
BlackcurrantV70
7th Gear member

Hier is een overzicht van de HP en PP speakers, bij HP heb je achter 2 weg speakers en vooraan aparte woofers en tweeters.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”