Zo, net weer terug van de dealer van de 60.000km beurt...
Vorige week gemerkt dat de auto in de hogere versnellingen af en toe niet lekker oppakt, en dit ook vooraf gemeld als een controle punt tijdens de beurt.
Ik was er al een beetje bang voor, de EGR klep moet vervangen worden, kosten: 1200CHF :-x
De auto is nu net drie weken buiten garantie, lekker is dat: dealer is niet erg toeschikkelijk, discussie loopt even afwachten. Iemand een soortgelijke ervaring? Vervuiling van de EGR klep is een bekend probleem in dieselland, maar al bij 58.000km en bij een precies twee jaar oude auto?!
EGR klep probleem
- renezzzz
- 2nd Gear member
Heb ik ook al over na zitten denken... Misschien een tjiptjoen laten doen ipv een 1200CHF voor de EGRNJ8 schreef:Ik zou hem lekker softewarematig dichtzetten. Dat scheelt je een hoop geld, je auto wordt er zuiniger van, en onder de streep is het beter voor het milieu.

Denk echter dat dat met de nieuwe motoren redelijk dicht getimmerd is: iemand ervaring daarmee?
Geen idee of ie dan nog door de keuring komt trouwens....
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si
-
- 4th Gear member
Er is al veel over geschreven op het forum. In NL is een softwarematig dichtgezette EGR niet op te sporen bij de APK.
Bel eens met Rica, misschien hebben zij wel contacten bij je in de buurt in CH
edit:
BRUTTIN FRÈRES SA
Rte De Sion 79
3960 Sierre
+41 274550720
info@garage-bruttin.ch
http://www.rica.nl/contact.php
Bel eens met Rica, misschien hebben zij wel contacten bij je in de buurt in CH
edit:
BRUTTIN FRÈRES SA
Rte De Sion 79
3960 Sierre
+41 274550720
info@garage-bruttin.ch
http://www.rica.nl/contact.php
- renezzzz
- 2nd Gear member
Thx! Ik zal er naar kijken... Voor een 1000CHF heb je zo'n RICA tuning plus een doe het zelf pakket. Tegelijkertijd ff afwachten wat de dealer nog in petto heeft. Zoals ik er nu over denk, gaat de auto er volgend jaar uit. Geen diesel meer, in ieder geval niet particulier zoals nu: klaarblijkelijk is m'n rijstijl/gebruik daarvoor gewoonweg niet geschikt...
------------------------------------------
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
BMW Z4 2.5si