Aanschaf nieuwe automaat

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
bertjan
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.10.2006 - 21:11

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een auto voor mijn vriendin. Ik heb zelf een 850 en heb daar tot nu toe goede ervaringen mee. Ze is op zoek naar een automaat en moet ongeveer 25000 km/jaar rijden. Nou is mijn vraag of een 2e hands volvo 440/60/80 een goede keus is. Ik heb op dit forum gezien dat de cvt geen aanrader is, maar misschien is een standaard automaat dit wel. Iemand enig idee na hoeveel km een automaat gereviseerd moet worden (bij 850 is dit na ~ 250000 km) en welk type 40/60/80 qua degelijkheid de voorkeur heeft ? Alvast bedankt.

Bert Jan
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Een conventionele "std. automaat" kan alleen op een 2.0 en die is qua motor weer wat minder als de 1.8 van de cvt
Volvo for life
440 GLE automaat
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 20.09.2006 - 23:20
Locatie: wieringerwerf
Contacteer:

????

ik rzelf een cvt en ik heb er geen problemen mee.
,ijn auto heeft 12d gelopen dat ik hem oen ik ben nu in een 3 maanden ofzo 5d km verder en ik heb geen problemen gehad helemaal nergens mee.

ik ben er afgelopen weekend mee naar belgie gegaan 615 km ( op 1 tank)

gr colin
bertjan
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.10.2006 - 21:11

Misschien ben ik een beetje in de verkeerde richting geduwd door enkele eerdere posts. Hierin lijkt het dat een cvt niet echt betrouwbaar is. Hoeveel km staan er bij jou al op de teller ?

Bert Jan
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

bart simpson schreef:Een conventionele "std. automaat" kan alleen op een 2.0 en die is qua motor weer wat minder als de 1.8 van de cvt
Nu moet je niet gaan overdrijven bart. Dit is dus eerlijk iets wat je niet kunt waarmaken met cijfers.

Het is wel zo dat een 2.0 de naam heeft oliezuiper te zijn maar ik ken vele 480 rijders die hier totaal geen last van hebben. Mits je maar kwaliteitsolie gebruikt. Zie bijvoorbeeld Cearbannog.

Dan die 1.8 het is een wat simpele motor maar toevallig heb ik me daar toch een problemen mee gehad. Terwijl die inderdaad als heel betrouwbaar te boek staat.

Mijn vader heeft een 460 2.0 automaat en is er ook nog steeds tevreden over en heeft ook geen technische problemen.

Dus bertjan. Wat wil je iets meer lawaai met een CVT. (dat giert nogal) of het plezier van een redelijk pittige 2.0 met een conventionele automaat. Die af en toe wat laat overschakeld.

Maar beide zijn ze i.m.o. even betrouwbaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 GLE automaat
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 20.09.2006 - 23:20
Locatie: wieringerwerf
Contacteer:

bertjan schreef:Misschien ben ik een beetje in de verkeerde richting geduwd door enkele eerdere posts. Hierin lijkt het dat een cvt niet echt betrouwbaar is. Hoeveel km staan er bij jou al op de teller ?

Bert Jan
bij mij nu rond de 120.000 km en ik rijd 500 km woon werk verkeer per week!!!!

ik vind dit de mooiste en best automaat die er is!
en i zelf automonteur en kan dus ook snel zeggen als er iets mis is aan mijn auto!

ik ben persoonlijk helemaal geen automaat fan. tenzij het een CVT of een DUW band bak is.


voor mij geen andere.
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

De 2 liters met rode peilstok staan bekend om hun olieverbruik. De latere modellen hebben meer vermogen en verbruiken (mits goed behandeld) geen drup olie. Zoals V480 terecht opmerkt; bijvoorbeeld die van mijn 480.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
anton460
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 30.01.2006 - 11:44
Locatie: tholen

wij rijden in een 460 2.0 automaat.loopt als een zonnetje en heeft 155.000km gelopen.
hij ziet er nog steeds goed uit.
als je intresse hebt kan je natuurlijk altijd een goed bod doen.

gr anton460
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een CVT bak is een bak die snel stuk gaat of snel herrie gaat maken.
Ik repareer die bakken namelijk,dus ik weet waar ik over praat,bij 100000 km zijn de meeste overleden.
Ruilbak kost 1360 euro ex ,excl montage.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

mochten jullie dit advies in twijfel nemen,dan wil ik dat graag horen.:)
anton460
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 30.01.2006 - 11:44
Locatie: tholen

hallo ramon

wat vind jij van de 2.0 automaat in een 460 uit 95?
hoelang gaan deze mee?en wat kost het als de boel in de soep draaid?

gr anton460
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat die CVT bak herrie gaat maken wist ik, zie verwijzing daarna in mijn vorige post. Niet dat ze al bij 100.000 km kompleet in de soep draaiden. Dan heeft mijn oom dus schijnbaar geluk gehad. (180.000 tot de auto wegging.) (En idd Ramon kan het weten.)

En niet van Ramon maar van mij een mening over de 2.0 met automaat.
Rustige combinatie, wel iets meer geluid dan met een handbak.
Heeft voor mij overigens wel een nadeel, reageert niet snel op kickdown en hoewel ie dus rustig schakeld merk je het wel. (eigen ervaring met zelfde bak en motor in een '93-er 460)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
anton460
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 30.01.2006 - 11:44
Locatie: tholen

ik bedoel dus meer hoelang de levens duur is van deze bak?ongeveer

gr anton
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

nou de mijne werkt prima,staat nu op 130 dznd,nergens last van geluiden etc.
ik had gelezen ooit dat het tot de 2 ton mee zal gaan ongeveer.
groetjes nielo
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
volvo440autom 1.8i
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 27.10.2006 - 15:51

wij hebben een 440 automaat 150.000km op de teller en het stotteren begon. Zo ongeveer de stand waar je ook aan een nieuwe distributieriem 200 euro bij volvo dealer arnhem zit. We kozen er toch maar voor .Nu is de automaat aan de beurt 160.000 km op de teller, om erger te voorkomen. Op advies van: van Rennes Zevenaar, opa vader en zoon vroeger altijd met volvo`s in de weer (nu andere merken) maar toch volvo liefhebber.
Autotransmissie Veenendaal gemodificeerde bak het adres met ervaring

zo`n 2200 euro en je kunt weer 10 jaar!!!
succes, margreet
JWB
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17.12.2006 - 15:06

Heb zelf een 440 2.0 liter met standaard automaat gehad gekocht met 107.000 en gehad tot 126.000km en toen afscheid moeten nemen door een ongeluk, heb nog nooit zo'n fijne auto gehad, was bij 60.00km nieuwe motor door olieverbruik ingekomen (fabrieksfout). Denk achteraf dat ik hem beter had kunnen laten maken. Heb nu 460 die na 3 1/2 mnd in mijn eigendom en 150.00km versnellingsbakrevisie nodig had domme pech, ergste was toen toch wel gekocht bij een dealer die 2mnd na aanschaf dealerschap kwijt was. Ligt er denk ik helemaal aan hoe je hem behandeld.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”