Blower

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JAW
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:30

Zal me even voorstellen: Johan. 2 Volvo's: een S60 D5 2005 voor mij en een V70 benzine 2004 voor mijn vrouw.

De v70 had 2 weken geleden een lege accu. Nieuwe geplaatst. Na twee dagen weer leeg. Wat blijkt: de kachelventilator blijft zachtjes eindeloos doordraaien als de auto uit is. Het is niet het bekende schoonblazen. Dat ken ik.

Auto uit laten lezen. Geen bijzondere melding. Als ik even de zekering er uit haal en weer terugplaats, blijft hij netjes stil. en werkt alles weer oké. Na één of twee keer starten blijft hij weer opnieuw zachtjes doorsuizen. Mij viel op dat hij op de ontwasemstand dan ook minder hard blaast en op de handmatige stand idem.

Als ik er weer even stoom afgehaald heb (zekering of accupool) gaat het weer één of twee keer goed en doet alles het perfect.

Weet iemand raad?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28361
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Probleem in de motor zelf, schakel weerstand van de motor of de bedrading.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
JAW
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:30

Inmiddels merk ik steeds meer dat hij gewoon tamelijk hard blijft blazen en niet of nauwelijks reageert op de handmatige knop. Ook als ik die zaschter zet of uit, blijft hij blazen.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28361
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat kan een defecte weerstand van de motor zijn die de snelheid regelt.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 922
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Ik verwacht dat een andere motor plaatsen dit probleem zal oplossen.
Gebruikersavatar
JAW
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:30

Bedankt voor de reacties!

Probleem zeer waarschijnlijk opgelost

Eerst kachel schoongemaakt. Leek te helpen maar blazen begon weer na ruim een dag gebruik.
Vervolgens weerstand vervangen. Daar rij ik nu al vier dagen mee rond en de zaak lijkt weer goed te werken.
Nu nog weer wat vertrouwen krijgen dat het daadwerkelijk klaar is!

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Waar zit die kachelweerstand? Kun je die gemakkelijk zelf controleren/vervangen en verkopen ze die los bij de dealer?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
JAW
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:30

De weerstand is door mijn garage besteld......

Je ziet ze ook op internet maar de groothandel wilde zekerheidshalve nummers hebben. Dus toch even dashboardkastje (laten) demonteren en eventueel de kachelmotor losschroeven......
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Aha, niet direct een gemakkelijk DHZ-klusje. Jammer, want heb wel eens het idee dat die van mij zo bij tijd en wijle een eigen leven leidt...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”