Sinds het wat kouder geworden is heb ik zeer veel last met aanslag en zelfs een natte voorruit binnenin mijn v40,zelfs met de MAX defrost functie duurt het zeer lang vooraleer ik wat zie,iemand een idee hoe dit komt of nog mensen die dit hebben?
Alvast bedankt.
aanslag en natte voorruit binnenin
-
- Starter
de airco staat meestal aan,alsook de frisse lucht van buiten,airco gaat trouwens automatisch bij de max defrost functie,maar het probleem is eigelijk dat de ruit binnenin al aanslag heeft vooraleer ik instap,dus duurt het gewoon lang vooraleer dit weg gaat.
- mad
- 6th Gear member
Het nu volgende juiste antwoord is.... van Oceanracer.Kenny v40 2013 schreef:de airco staat meestal aan,alsook de frisse lucht van buiten,airco gaat trouwens automatisch bij de max defrost functie,maar het probleem is eigelijk dat de ruit binnenin al aanslag heeft vooraleer ik instap,dus duurt het gewoon lang vooraleer dit weg gaat.

XC70 D5 2009 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
Airco slaat niet aan onder de 5 graden. Dus als je die verdamper nat weg zet, blaast vroeg in de ochtend de blower de vochtige lucht langs je voorruit waardoor deze binnen 2 seconden is beslagen en droogt hij niet omdat het te koud is om de aircopomp in te laten schakelen en de kachel nog niet op temperatuur is zodat er ook geen warme lucht aanwezig is om de voorruit op te warmen.
Oplossing is het uitlaten van je airco in de winter, zodat de verdamper droog blijft óf je airco zo'n 15 minuten voor thuiskomt uitschakelen zodat de verdamper kan drogen.
Oplossing is het uitlaten van je airco in de winter, zodat de verdamper droog blijft óf je airco zo'n 15 minuten voor thuiskomt uitschakelen zodat de verdamper kan drogen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
De ruiten aan de binnenkant schoonmaken/ontvetten wil ook wel verbetering brengen. Warm water, scheutje ammoniak en een zeemleren lap is het advies.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- Starter
zal het eens proberen met de airco wat meer uit te zetten,bedankt voor de reactie's
- jaapburg
- 4th Gear member
misschien heb je wel ergens lekkage (deurrubbers oid) en is je auto gewoon erg vochtig daardoor. Of rijd je kleine stukjes met natte jassen e.d., zodat hij nooit echt lekker warm opdroogt van binnen.
Kunnen allemaal factoren zijn...
Kunnen allemaal factoren zijn...
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004