Parkeer en motorverwarming

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
jfk
1st Gear member

Dit stond er in mijn prijslijst:
• Parkeerverwarming met timer

Dat lijkt me toch voldoende duidelijk, geen beperkingen met kabel oid

Ik ga testen of het niet werkt zonder kabel en als dat niet het geval is dan verwacht ik een kosteloze aanpassing van volvo
Montalbano
3rd Gear member

Volgens mij staat er nog iets achter, in prijslijst van mei 2013 staat nl. al:

• Parkeerverwarming met timer (te activeren met aangesloten laadkabel)

Als dat bij jou niet zo was en je hebt die prijslijst nog dan heb je zeker een goed argument. Of een dealer die een beetje coulant is, dat helpt wellicht ook. Per slot van rekening is het drie keer klikken op een laptop.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
jfk
1st Gear member

op welke pagina van de prijslijst uit mei staat dat? die ik hier heb ik van 13 mei, maar dat staat er bij mij niet bij.
HertogJan
2nd Gear member

Nou dit is een aardige discussie aan het worden!
Weet iemand of parkeerverwarming (standaard aanwezig) hetzelfde is als motorverwarming?
Motorverwarming was nl een optie (die ik niet heb gekozen). Maar als de auto aan de kabel hangt wordt het interieur verwarmd. Wordt dan ook de motor verwarmd?
jfk
1st Gear member

dit zijn 2 verschillende dingen. Volgens mij wordt de motor niet verwarmd met parkeerverwarming (standkachel).
Dat vond ik niet nodig, de standkachel wel, maar die zat er al standaard op.
Of niet dus...
Montalbano
3rd Gear member

jfk schreef:op welke pagina van de prijslijst uit mei staat dat? die ik hier heb ik van 13 mei, maar dat staat er bij mij niet bij.
Versie 13 mei 2013, bladzijde 4
LennartS
2nd Gear member

jfk schreef:dit zijn 2 verschillende dingen. Volgens mij wordt de motor niet verwarmd met parkeerverwarming (standkachel).
Dat vond ik niet nodig, de standkachel wel, maar die zat er al standaard op.
Of niet dus...
Standkachel zit er inderdaad standaard op. Elektrische motor verwarming niet. De standkachel verwamt voor zover ik weet ook de motor (en het accupack) maar dus niet elektrisch, maar met diesel.
Montalbano
3rd Gear member

Haha hier snapt straks echt helemaal niemand meer iets van.

probeer het even samen te vatten. Klopt dit?

Preconditioning/parkeerverwarming
- Staat de auto op "binnen" dan gebeurt dit elektrisch, staat de auto op "buiten" dan via standkachel op diesel.
- Bij elektrisch wordt (volgens mij) alleen interieur verwarmt, bij standkachel ook de motor voorverwarmd.

Activatie
- Standaard werkt preconditioning/parkeerverwarming uitsluitend indien de kabel is aangesloten.
- Indien je HT pakket hebt, is bovenstaande met en zonder aangesloten kabel en via sleutel of VOC app in- en uit te schakelen
- Indien je geen HT pakket hebt, kun je via een software update (zie optielijst) alsnog de mogelijkheid tot activeren zonder laadkabel en via de sleutel krijgen.
jp-v60
4th Gear member

Begrijp niet zo goed waarom de dealer dit kosteloos zou moeten uitvoeren.
Uiteindelijk hebben diegene die het wel hebben toch ook betaald.
Er zijn zoveel auto's met een standkachel op de markt die alleen maar werken ter ondersteuning als de motor draait. Ook bij deze merken kan je middels een optie er een volwaardige standkachel van maken.
Montalbano
3rd Gear member

Ben het met je eens jp-v60 dat opties betaald moeten worden. Maar aan de andere kant, dit is wel een hele duffe optie. Het is aparte manier van business bedrijven om een stuk hardware wel mee te leveren maar alleen bruikbaar te maken dmv een softwarematige setting.
In dit geval een beetje als een laptop kopen waarbij wifi alleen werkt bij aangesloten stroomkabel.
tomtom
3rd Gear member

Is overigens (terecht of niet) al langer een gebruik van Volvo; veel Duitse Diesel (V70) werden standaard met standkachel uitgerust maar je moest dit dan nog wel (betaald) softwarematig aanzetten.....
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
LennartS
2nd Gear member

Op zich doet de standkachel ook tijdens het rijden zijn werk (als je automatisch verwarmen aan hebt staan). Daarvoor is geen HT line of starten op afstand optie nodig en het werkt logischerwijs ook zonder kabel (zou anders niet ver rijden zijn ;-))

De inzet van de standkachel bij het voorconditioneren is wel degelijk softwarematig beperkt. Of dat nu zo logisch is kun je je afvragen.

Ik ben het verder ook wel eens dat het vreemd zou zijn als Volvo deze 'accessoires' gratis zou aanbieden. Dan voelt iedereen die het af fabriek heeft besteld zich natuurlijk bekocht.

Voor mij is het in ieder geval eind goed, al goed. Heb er vandaag weer veel plezier van gehad.
alexmem
2nd Gear member

Ik heb er hier toen ook iets over geschreven. Dat werd toen verkocht als ERS en kostte € 36,00.

http://volvoforum.nl/viewtopic.php?t=55 ... c&start=50
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
jp-v60
4th Gear member

De standkachel in deze auto is nodig omdat je anders geen verwarming zou hebben met de motor uit ( hij gaat ook aan tijdens het rijden ) Dat is bij veel direct ingespoten diesels zo, omdat deze motoren zo zuinig zijn, ze niet voldoende warmte opbrengen voor het interieur. Vandaar ter ondersteuning. En dan kan je er achteraf een volwaardige standkachel van maken.
jfk
1st Gear member

ik vind het logisch dat er niet voor betaald hoeft te worden, het is namelijk verkocht als:
parkeerverwarming met timer.

Het lijkt mij duidelijk dat dat niet geleverd is/wordt.
LennartS
2nd Gear member

jfk schreef:ik vind het logisch dat er niet voor betaald hoeft te worden, het is namelijk verkocht als:
parkeerverwarming met timer.

Het lijkt mij duidelijk dat dat niet geleverd is/wordt.
Zolang de PIH maar aan de stekker hangt wel ;-)
Begrijp me goed, ik vind het niet logisch en heb niet voor niets nu achteraf nog de aanvullende opties laten laden, maar heel formeel doet de auto wel wat er staat in de boekjes.
Montalbano
3rd Gear member

Dealer geloofde er niets van dat het zo werkt als nu blijkt, want dat zou heel onlogisch zijn volgens hem (stroomkabel aansluiten om een dieselkachel te laten branden). Maar de kosten voor het omzetten gaat ie toch niet betalen :-)
Superfunky
5th Gear member

Montalbano schreef: Preconditioning/parkeerverwarming
- Staat de auto op "binnen" dan gebeurt dit elektrisch, staat de auto op "buiten" dan via standkachel op diesel.
- Bij elektrisch wordt (volgens mij) alleen interieur verwarmt, bij standkachel ook de motor voorverwarmd.
Ff dat ik het ook snap.

Als ik de timer zo heb ingesteld dat de auto dagelijks voorverwarmd. En de instelling is dat hij buiten staat. Gaat de dieselmotor dan draaien als de auto een keer incidenteel (bijvoorbeeld als je op vakantie in een parkeergarage van het hotel parkeert) binnen staat?
sergestoord
2nd Gear member

Timer kan maximaal 24 uur vooruit worden ingesteld, dus niet herhalend.
V60 D6 PIH MY2014
Superfunky
5th Gear member

sergestoord schreef:Timer kan maximaal 24 uur vooruit worden ingesteld, dus niet herhalend.
Ah bon, thx. Da's wel @#$ trouwens. Vergeet je een keer op het knopje te drukken, heb je koude billetjes!!!
Ik moet mw. SF wel een goede instructieles geven als die auto er is! Voor je het weet vergeet ze het een keer en dan moet ik haar weer een flinke uitbrander geven!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”