V60 PIH - tuning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gesloten
v60pih
4th Gear member

Dit is toch niet nieuw?? Forum is het verlengstuk van VCNL. Lees "welkom op Volvo-forum.nl" maar. Je mag niet klagen over volvo en als nieuwkomer wordt je fijntjes wat medegedeeld over oudgedienden en bladiebla.

Het forum (forumleiding) zit helemaal niet te wachten op ons pih'ers. Subsidiedieven en belastingontwijkers zijn we. Maar Vcnl wil natuurlijk wel wat gebruikerservaringen dus worden we gedoogd..

Dit bericht wordt ook vast en zeker gewist door de grote onbekende moderator. Kan iemand de tweaks op pb naar mij zetten ajb? Dank.
Volvo-Forum Beheer
2nd Gear member
Contacteer:

v60pih schreef:Dit is toch niet nieuw?? Forum is het verlengstuk van VCNL. Lees "welkom op Volvo-forum.nl" maar. Je mag niet klagen over volvo en als nieuwkomer wordt je fijntjes wat medegedeeld over oudgedienden en bladiebla.

Het forum (forumleiding) zit helemaal niet te wachten op ons pih'ers. Subsidiedieven en belastingontwijkers zijn we. Maar Vcnl wil natuurlijk wel wat gebruikerservaringen dus worden we gedoogd..

Dit bericht wordt ook vast en zeker gewist door de grote onbekende moderator. Kan iemand de tweaks op pb naar mij zetten ajb? Dank.
Dat is een oude discussie die in dit topic over tuning niet opnieuw gevoerd hoeft te worden.
Volvo-forum is het forum voor Volvoliefhebbers.
Volvo-forum is onafhankelijk en heeft z'n eigen regels.
Wanneer je je hier niet thuis voelt is er niemand die je tegen zal houden om niet meer in te loggen.
IkeV70
5th Gear member

Die nieuwe moderator is helemaal niet echt joh. Hij heeft zich niet voorgesteld, is niet door Ben geintroduceerd, beetje merkwaardig avatar en onderschrift...

Nee, kan niet anders dan een grappenmaker zijn :-)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
ferretje
4th Gear member

Moderator schreef: Wanneer je je hier niet thuis voelt is er niemand die je tegen zal houden om niet meer in te loggen.
Wat zul jij je dan eenzaam voelen zeg.......
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
noten093
2nd Gear member

4wielen schreef:
noten093 schreef:
Montalbano schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk om te lezen wat je/jullie allemaal tweaken ook al zie ik zelf het nut er niet van in.
Waarschijnlijk is het ook meer iets van "gewoon omdat het kan".
Big boys working hard playing hard. Nog altijd betere hobby dan vreemdgaan.
Ik ben toch wel erg benieuwd wat je bedoelt met je reactie noten093...?
Ik suggereer niets en betrek het op mezelf.
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
diesel01
Geartronic member

Lijkt mij anders vrij duidelijk.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Verder valt mij op dat, zonder iemand aan te vallen, pih rijders een groep mensen zijn die doorgaans allemaal ondernemer/werkgever zijn.
De manier van reageren is eigenlijk zonder uitzondering "wat wil jij mij nou vertellen"
Het komt de sfeer niet ten goede.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
v60pih
4th Gear member

Wat verwacht je dan? Ja Ben, Nee Ben en Amen?

Ik denk ook dat het grootste deel hier ondernemer is. Die zijn dat mede omdat ze risico's durven te nemen. Niets mis mee toch?

En vergeet niet dat het Volvo zelf is die er voor zorgt dat deze groep massaal in een Volvo PIH stappen en daar dus ook over gaan communiceren... en dit een communicatiekanaal is..
Vergeet niet dat Volvo zelf constant zoekt naar nieuwe doelgroepen..

Maar goed ook anders hebben we het hier over een paar jaar alleen nog maar over hoe we obselete NOS onderdelen kunnen scoren tegen de beste prijs. En een paar jaar daarna restauratietopics erbij.

Leven en laten leven...
diesel01
Geartronic member

v60pih schreef:Wat verwacht je dan? Ja Ben, Nee Ben en Amen?

Ik denk ook dat het grootste deel hier ondernemer is. Die zijn dat mede omdat ze risico's durven te nemen. Niets mis mee toch?

En vergeet niet dat het Volvo zelf is die er voor zorgt dat deze groep massaal in een Volvo PIH stappen en daar dus ook over gaan communiceren... en dit een communicatiekanaal is..
Vergeet niet dat Volvo zelf constant zoekt naar nieuwe doelgroepen..

Maar goed ook anders hebben we het hier over een paar jaar alleen nog maar over hoe we obselete NOS onderdelen kunnen scoren tegen de beste prijs. En een paar jaar daarna restauratietopics erbij.

Leven en laten leven...
Kijk in mijn onderschrift en het is jouw wel duidelijk dat ik niet in loondienst ben.
Het gaat meer om de viool die de muziek maakt, doorgaans bereik je meer met vriendelijkheid dan met de botte bijl.
Ik vind het niet zo verwonderlijk dat de how to word verwijderd.
Ik zie mensen in staat om het forum te dagen omdat ze daar hebben gelezen hoe ze hun pih kunnen manipuleren en daardoor met een onbruikbare auto zitten terwijl Volvo zijn garantie ook intrekt..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V480-S60
Geartronic member

Zoals Diesel01 al zegt:

Het forum wil leesbaar blijven en geen klankbord worden van "illegaal" handelen. Gelukkig leven we hier nog niet in de US of A met zijn claimcultuur maar je zult de mensen de kost geven die, als men in het nauw komt, om zich heen beginnen te meppen.

En nee, wij verwachten geen Ja en amen Ben. Maar wel een positieve en opbouwende manier van schrijven en denken. En dat mag best afwijkend zijn van de mening van Ben of de overige moderators. Als wij zo zouden werken dan zou het hele PIH forum op slot zijn.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
v60pih
4th Gear member

Kijk in mijn onderschrift en het is jouw wel duidelijk dat ik niet in loondienst ben.
Geen idee, zo bijzonder is je XC60 nou ook weer niet.
Als wij zo zouden werken dan zou het hele PIH forum op slot zijn.
Wrijving geeft glans!

Maar genoeg, zal voor de goede vrede er niet verder meer op ingaan.
noten093
2nd Gear member

Pfff we zijn allemaal mensen. Belastingslaven of loonslaven. Allemaal een pot nat. Illegaal is wat anders. Vooralsnog gebeurt er helemaal niets illegaals. Ik hack al jaren voor de lol alles wat mogelijk is. Van de WII tot die burgelijke Ipad. Gewoon omdat het leuk is en ik er over na moet denken. Een ander doet Sudoku. Ik zorg ervoor dat ik niets illegaals doe. In Nederland mag je nog altijd downloaden, dus dat is niets illegaals. Er moet gewoon goede technologie komen. Ik betaal netjes voor Netflix, Spotify en apps voor de Ipad en Android. Dat ik er dan veel meer mee kan is mijn winst. De SCT is gewoon een brakke Android tablet die erg nodig even alle onzin verwijderd moest hebben. Koop je van dezelfde fabrikant een bijna identieke Parrot Tablet heb je daar allemaal geen last van.
Als ik iets gekocht heb, is het van mij en mag ik er mee doen wat ik wil zolang het maar geen illegale consequenties heeft. De Volvo is van mij. Heb ik 3 jaar voor moeten sparen. Mag ik er dan ook wat mee doen? Als ik hem sloop moet ik naar de dealer en kost het geld. Ook weer goed voor de economie.

Het is aan de moderators om te bepalen wat er wel en niet op het forum mag. Ik zou echter niet dingen verwijderen maar verplaatsen naar een ander topic. Dan kan je op de eerste pagina vermelden: USE AT YOUR OWN RISK
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
diesel01
Geartronic member

v60pih schreef:
Als wij zo zouden werken dan zou het hele PIH forum op slot zijn.
Wrijving geeft glans!

Maar genoeg, zal voor de goede vrede er niet verder meer op ingaan.
Nee dat is het mooie van Volvo..
Er had voor dat geld ook een 530d met 8k aan optie kunnen staan en dan zei iedereen "patser".
Dus nee het is niet heel bijzonder.
Hetzelfde heb ik met pih en met een groep van zijn berijders. :wink:
V90 T6 Recharge Rdesign
Walter
Geartronic member
Contacteer:

IkeV70 schreef:Die nieuwe moderator is helemaal niet echt joh. Hij heeft zich niet voorgesteld, is niet door Ben geintroduceerd, beetje merkwaardig avatar en onderschrift...
dit is een account dat de moderators gezamenlijk gebruiken.

En sorry, ik krijg echt het idee hier te doen hebben met kleuters waarvan het speeltje is afgepakt. En dan nog lekker kinderachtig 'ja maar jouw auto is niet speciaal'. Ik hoor het Youp van het Hek met zijn zuigstem zeggen... Wat een pittige reacties op iets wat te verwachten viel. Is ook bij het SCT-verhaal gebeurd, exact hetzelfde. Dus geen 'nieuwe regeltjes alleen voor de belastingontduikers'. Volvo NL heeft er niets mee te doen, de forumeigenaar heeft een ondernemers achtergrond, doet dit uit liefhebberij en wil gewoon niet aansprakelijk kunnen zijn voor wat de hackers al dan niet te weeg brengen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Walter
Geartronic member
Contacteer:

noten093 schreef:
Walter schreef:
noten093 schreef:Als het doorgaat heb ik nog wat van Rica tegoed.
Als het gehakt bij de AH in de aanbieding is, een week nadat jij het gekocht hebt, ga je dan ook verhaal halen?
Nee, is de moeite niet. 25% van 1050 wel.
Het idee is hetzelfde. Een actie heeft een vastgestelde periode, jij hebt er al langer van kunnen genieten.
ferretje schreef:
Moderator schreef: Wanneer je je hier niet thuis voelt is er niemand die je tegen zal houden om niet meer in te loggen.
Wat zul jij je dan eenzaam voelen zeg.......
kusje maar weer? Beetje zielige opmerking ferretje...
v60pih schreef:
Zo'n kinderachtige opmerking zouden mijn kleine neefjes nog niet eens maken... :shock: Ach, Diesel1 heeft zijn XC60 zelf helemaal betaald
noten093 schreef: Als ik iets gekocht heb, is het van mij en mag ik er mee doen wat ik wil zolang het maar geen illegale consequenties heeft. De Volvo is van mij. Heb ik 3 jaar voor moeten sparen. Mag ik er dan ook wat mee doen? Als ik hem sloop moet ik naar de dealer en kost het geld. Ook weer goed voor de economie. Het is aan de moderators om te bepalen wat er wel en niet op het forum mag. Ik zou echter niet dingen verwijderen maar verplaatsen naar een ander topic. Dan kan je op de eerste pagina vermelden: USE AT YOUR OWN RISK
Dat laatste werkt bij mijn weten juridisch niet helemaal, VolvoForum is dan nog steeds het portal waar het te lezen is, dus faciliteert VolvoForum en daardoor mogelijk aansprakelijk.

Als er iets bij jouw auto kapot gaat wat mogelijk verband houdt met de tuning en/of de andere eigen modificaties, geef je dat dan ook eerlijk aan bij de dealer? Want als het jouw auto is en je mag er mee doen wat je wilt, moet je ook een grote jongen zijn als garanties afgewezen worden
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Max
7th Gear member

Ik zie een oplossing voor iedereen: een apart PIH-forum!
Is die er nog niet?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
diesel01
Geartronic member

Max schreef:Ik zie een oplossing voor iedereen: een apart PIH-forum!
Is die er nog niet?
Hee die hersens van jou, helemaal zo gek nog niet :D
Is dat idd niet wat.
V90 T6 Recharge Rdesign
drowel
5th Gear member

Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen (en mogelijk filmpjes) van een PiH die verzien is van wat extra PK's om aan de hand daarvan mogelijk de beslissing te maken of ik dit ook wil gaan doen!
Walter
Geartronic member
Contacteer:

drowel schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen (en mogelijk filmpjes) van een PiH die verzien is van wat extra PK's om aan de hand daarvan mogelijk de beslissing te maken of ik dit ook wil gaan doen!
tsja je hebt nogal wat te weeg gebracht :D
Afbeelding
Mijn blog

ferretje
4th Gear member

Waltertje toch, wie is er nou zielig. Ik, of een moderator die zegt dat je maar moet opdonderen als je het er niet mee eens bent.......

I zal het advies ter harte nemen...... de groeten......
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Superfunky
5th Gear member

ferretje schreef:Waltertje toch, wie is er nou zielig. Ik, of een moderator die zegt dat je maar moet opdonderen als je het er niet mee eens bent.......

I zal het advies ter harte nemen...... de groeten......
Helemaal niet ferretje!! Gewoon blijven hangen, wij gaan namelijk met alle patsers en grote bekken een ontzettend leuke avond hebben ergens eind januari!!
Max schreef:Ik zie een oplossing voor iedereen: een apart PIH-forum!
Is die er nog niet?
Zeker een goed plan, we zoeken nog een moderator!

Heb al eens een topic gestart met de titel: "alleen voor voorheen niet-Volvo rijders" waarin ik in de openingspost voorstelde om een topic te maken waar wel kritiek geleverd mocht worden en waarin ik redelijk tekeer ging tegen het afgezeken worden door ene moderator.
Binnen 10 minuten was het topic verwijderd en had ik een boze mail van ene moderator die aangaf dat hij mij wel mocht afzeiken, maar dat andersom geen kritiek gedoogd werd. Dus........, bezint eer gij begint!!! :) :)
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”