PWM F-idle valve schoongemaakt, nu 3000tpm stationair

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Stony
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.11.2013 - 13:09

Hallo vandaag de klep schoongemaakt na monteren loopt de Volvo 3000 tpm stationair. Ik heb wasbenzine gebruikt alleen in de beide gaten wasbenzine gedaan. Dus niet onder gedompeld. Is dat ding nu kapot? Hoe kom ik aan een nieuwe? Ik heb even gegoogled, erg duur! De reden van schoonmaken was dat mijn Volvo onregelmatig stationair liep. Dan weer prima dan te hoog. plusminus 1200 toeren.
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

De CIS klep kan schoongemaakt worden met wasbenzine maar vergeet niet met een wattenstaafje het schuifje vetvrij te maken er komt dan van de zwarte smurrie af. Het geheel even doorblazen en neem inderdaad de gasklep ook mee na verloop van jaren hoopt zich daar ook smurrie op. De CIS klep kan natuurlijk kapot zijn maar in mijn beleving gebeurt dat zelden. Overigens is 900-1000 toeren een prima stationair stand.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Wat voor een Volvo heb je?

Heb je al uitgelezen?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

RVL schreef:De CIS klep kan schoongemaakt worden met wasbenzine maar vergeet niet met een wattenstaafje het schuifje vetvrij te maken er komt dan van de zwarte smurrie af. Het geheel even doorblazen en neem inderdaad de gasklep ook mee na verloop van jaren hoopt zich daar ook smurrie op. De CIS klep kan natuurlijk kapot zijn maar in mijn beleving gebeurt dat zelden. Overigens is 900-1000 toeren een prima stationair stand.
Is in mijn beleving te hoog 900 tot 1000 toeren is bij mijn 940 estate in koude toestand. Warm zo rond de 750 tot 800 toeren. Wat me wel opvalt is dat bij snel tot stilstand komen de toeren een seconde of 3 blijft hangen op 1100 en dan netjes terug zakt naar 750 tot 800 toeren. Trap ik bij 50 km/h ofzo het koppeling pedaal in en laat direct gas los, zakt het toerental wel direct naar de 750 tot 800 toeren. Heeft het eerste te maken met soepeler weg kunnen rijden ofzo.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21386
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat schijnt een emissie-eis te zijn. Mijn zakelijke Nissan heeft dat ook: zodra ik de koppeling intrap wacht de motor 2 seconden met toerenval.
Maar onze S90 heeft het weer niet. Maar dat komt volgens mij omdat het een automaat is.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”