Sensus Connected Touch GPS problemen

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
zakraket
4th Gear member

Er zou vebeterde zoomfunctionaliteit in de komende update zitten. Niet nader gespecificeerd...
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
twcoolen
3rd Gear member

kameel1 schreef:Twcoolen dan ben ik benieuwd waar je antenne eerst zat en waar die nu zit, dan kan ik daar ook naar laten kijken.
Doet je gps het in 3d modus nu ook goed?
Heb verder hier gelezen en ook zelf vastgesteld dat inzoomen mbv stuurwieltje alleen bij 2d werkt, iemand iets gehoord of hier nog aan gewerkt wordt?
Voorheen zat mijn antenne standaard in het dashboardkastje bevestigd, zoals Volvo Cars dat voorschrijft.

Echter bleek in mijn geval (en wellicht ook bij anderen) dat de verwarmbare voorruit voor een dermate storing van het signaal zorgde dat de kwaliteit van de GPS fix dramatisch was. In 7 van de 10 gevallen was een GPS fix pas na 10-25 minuten mogelijk met niet meer dan 3-4 satellieten.

Na een analyse in Beesd door een SCT expert bleek dat wanneer de antenne onder de parafan gemonteerd werd (dus niet meer belemmerd door de voorruit) de ontvangst weer goed was.

Nu heb ik na 2-3 seconden een GPS fix met gemiddeld 10 satellieten in zicht.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Autozoeker
5th Gear member

Ik heb ook snelle fix met veel sats, maar SNR is slecht.
kan je eens bij jou GPS test testen en snr laten zien ?
Autozoeker
5th Gear member

Was gister in Amsterdam, kwam uit ondergrondse garage en de GPS had enige tijd nodig voor fix. Maar de fix in de stad was niet nauwkeurig toen ie er eenmaal was. Mijn SNR komt ook nooit boven 40 (ook op de snelweg). Twcoolen Ben benieuwd naar jouw SNR, Dan kan Ik wellicht antenne ook laten verplaatsen.

Ik heb geen verwarmde vooruiten (denk Ik). Mijn gps van met RTI had wel direct fix. Waarom hadden ze niet gewoon die GPS antenne kunnen connecten met sct :(

Ik lees verder dat de asteroid smart gewoon een usb GPS dongle used. Die zou Je dus evt ook kunnen replacen. Ik heb hier nog een goede usb GPS dongle die in dashboard kast veeeeeel betere SNR heeft.

Zie:
http://forum.parrot.com/english/viewtopic.php?id=14041
Autozoeker
5th Gear member

:( ~20m vs ~6m
Get!em
3rd Gear member

Welke app voor gps is dat? dan kunnen we het hier ook even testen. De gps apps die ik heb, kennen geen SNR grafiekje.
Autozoeker
5th Gear member

"GPS test" in de play store :)
Autozoeker
5th Gear member

heb nog test gedaan met goed weer. Fix is nu goed.
waar ik bang voor ben is dat SCT gps ontvanger erg gevoelig is voor slecht weer. Mijn vorige foto laat zien dat mijn dongle veel en veel beter doet bij slecht weer. Dwz je gaat troubles krijgen bij 'slechtere omstandigheden'.
gebla
2nd Gear member

Ik was gisteren in Brussel en in de parkeer garage navigatie aangezet. Vervolgens uit de parkeergarage gereden en nul ontvangst. Dan sta je in een onbekende stad zonder navigatie. Gelukkig werkt de telefoon nog met navigatie.

Daarnaast tijdens het rijden midden op de A27 in 1 keer geen ontvangst meer tot 2 keer toe. Het ziet er naar uit dat ik ook ontvangst problemen heb.

Zal vandaag de garage maar eens bellen. Zal vragen om de GPS te verplaatsen naar de parafan.
RichieB
6th Gear member

Dat is wel het doemscenario, balen. Houd ons svp op de hoogte van de aanpassingen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Autozoeker
5th Gear member

Dit had ik dus in amsterdam. De fix kwam uiteindelijk na min of 5.
Even paar dingen testen. Stond je tijd goed? Stond de auto lang in de garage? Je gps moet om de zoveel tijd sataliet empheris data updaten (meestal 4 uur geldig). Mogelijk was je data ongeldig en/of slecht signaal waardoor data niet kon worden gedownload. Dan kan het wel even duren voor je een fix heb
RichieB
6th Gear member

5 minuten is nog te overzien. Dat had mijn PND (TomTom) ook wel eens als hij in een reboot loop schoot. Maar als het langer (uren) duurt lijkt me er meer aan de hand?
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
Autozoeker
5th Gear member

Nou ja als de data niet gedownload kan worden gaat ie weer opnieuw proberen, dus als het signaal slecht is kan het wel een tijd duren. Verder helpt het ook niet als je rond rijdt. Je kan dan beter even stil staan ergens tot dat je fix heb.

Ik weet verder niet hoe de gps ontvanger in SCT werkt (heeft ie zelf een interne clock of gebruikt de receiver de tijd van SCT), maar de huidige tijd is ook een cruciale parameter. Je kan zien dat wanneer je netwerk heb je fix vaak sneller gaat. Hij gebruikt dan NTP om de exacte tijd op te halen, hierdoor kan hij sneller en nauwkeuriger fix bepalen. Vandaar dat ik gevraagd heb of jullie ook eens GPS willen testen zonder netwerk.
gebla
2nd Gear member

Ik had echt 0 satellieten in igo overzicht. Naar terminal manager gegaan en de SCT gereboot. Daarna had ik erg snel een fix. Maar nog steeds slechte fix. Ontvangst is blijkbaar niet erg goed tussen hoge gebouwen.

Mijn telefoon heeft altijd en meteen een fix. Waarom zou ik dan 5 minuten moeten wachten voor een systeem dat een paar honderd euro moet kosten?
RichieB
6th Gear member

Omdat SCT gebouwd is van goedkope componenten waar een heel hoge marge op zit.
Autozoeker
5th Gear member

Je telefoon kan ook wifi netwerken gebruiken om je gps te assisten. In de android die volvo aanbiedt zit dat er niet in/of is eruit gesloopt.

Heb je een geroot systeem ? dan even gps test bij halen om te testen.
RichieB
6th Gear member

Waarom zou Volvo gps assist via WiFi eruit gehaald hebben? Beetje raar. Kunnen we dat weer aanzetten?
Autozoeker
5th Gear member

Ik heb eindelijk wat tijd gehad om GPS te bekijken. Ik heb de NMEA sentences uitgelezen. de HDOP was 0.8 wat prima is. Echter de gps driver haalt daar een factor 10 overheen voor de accuracy. factor 4 oid is prima zat. Ik zag trouwens in de kernel sources dat er een usb gps driver zit. Eens kijken of mijn bt/usb gps daarop kan aansluiten.

Verder nog lopen spitten in de jn3 gps module, hij kan in full power mode opereren voor betere ontvangst, zag er ook wat calls in de driver. Ook ontdekt dat je hem in 5hz mode kan zetten, zodat je 5 positie updates per seconden kan krijgen. Dat is wel fijn, nu loopt Tomtom af en toe achter als ik over de rotonde ga
Autozoeker
5th Gear member

Ben er ook achter dat SCT de auto tijd uitleest en waarschijnlijk ook gebruikt voor GPS fix. Maw, zorg dat je auto tijd zo goed mogelijk staat ingesteld (!)
RichieB
6th Gear member

Daar is dus wel over nagedacht aangezien bij de OS tijd van Android de tijdzone niet klopt.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”