Bandenspanningsmeter in PIH 2014 ?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Superfunky
5th Gear member

Heeft er al iemand een PiH versie 2.1 geleverd gekregen?
M.a.w. geproduceerd week 46 of later?
BanRay
2nd Gear member

Yep. In dit topic zijn er enkele personen met een PIH MY14 post week 46: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=58718.
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
hueting
2nd Gear member

Ja die van mij is week 46 geproduceerd (dus o.a. met nieuwe sensus) en week 48 geleverd. Inmiddels rij ik er ruim een weekje in rond.
evol
1st Gear member

Mijne is week 47 geproduceerd en afgelopen donderdag als sinterklaas cadeautje geleverd :)
Met de instellingen en Sensus Connect moet ik nog spelen. Komende week in de file vast wel weer tijd voor.
Don't hate the player, hate the game.
RoaldH
6th Gear member

@Superfunky: Is jouw levering toch nog eind 2013?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Montalbano
3rd Gear member

Heb de mijne al wel gezien maar pas over ruime week rijden als het goed is. De kleurcodering van interieur zijn ook aangepast zag ik.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
Superfunky
5th Gear member

RoaldH schreef:@Superfunky: Is jouw levering toch nog eind 2013?
Ligt eraan hoe je het bekijkt!!

Achter diffuser is binnen en ligt bij de spuiter!
2 sets Bor velgen (graphit voor winter, titaan voor zomer) zijn besteld en onderweg.

Dus, tja, het bouwpakket wordt langzaam opgebouwd, maar de motor komt pas 10/1 :(. Maar niet getreurd, het is goed zo!
Superfunky
5th Gear member

Ok, mooi, ff een vraagje dan aan de 2.0 rijders:

In de handleiding van het nieuwe Sensus (die van de VNL site) zie ik staan dat er bandenspanningsmeting inzit. Dat staat niet aangegeven als optioneel. Leid ik daaruit af dat dit er dan nu standaard opzit?
hueting
2nd Gear member

Superfunky

Geen idee...heb nog niks kunnen vinden in het menu wat op bandenspanning lijkt. Denk niet dat het er op zit hoor...zowel dan zit het diep in de menu's verstopt en dat lijkt me niet logisch...bij mijn vroegere renault laguna werd bij elke keer starten van de auto de bandenspanning even getoond op het display.
Dat gebeurt hier in ieder geval niet.
Superfunky
5th Gear member

hueting schreef:Superfunky

Geen idee...heb nog niks kunnen vinden in het menu wat op bandenspanning lijkt. Denk niet dat het er op zit hoor...zowel dan zit het diep in de menu's verstopt en dat lijkt me niet logisch...bij mijn vroegere renault laguna werd bij elke keer starten van de auto de bandenspanning even getoond op het display.
Blz 16
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... p17248.pdf

Zou in het menu: My CAR moeten staan, 4e positie
OGA244
8th Gear member

om die spanning uit te kunnen lezen zul je moeten beginnen met tpms ventielen, die kennen we als accessoire al sinds (iig) 2006 op meerdere modellen
daaldijk
2nd Gear member

Superfunky schreef:

Blz 16

lastig hè, als je het moet doen met de folders en andermans ervaring. Dan duurt wachten lang (ik ken het gevoel...)
XC90 T8
BMW 330 cabriolet
Superfunky
5th Gear member

OGA244 schreef:om die spanning uit te kunnen lezen zul je moeten beginnen met tpms ventielen, die kennen we als accessoire al sinds (iig) 2006 op meerdere modellen
Dat weet ik, maar aangezien ik het in de handleiding zonder * of opmerking "alleen voor" zie staan denk ik: hè verrek, si het nu opeens standaard?
Niet zo'n rare gedachte toch?
Superfunky
5th Gear member

daaldijk schreef:
Superfunky schreef:

Blz 16

lastig hè, als je het moet doen met de folders en andermans ervaring. Dan duurt wachten lang (ik ken het gevoel...)
Wel leuk eigenlijk. Denk dat dit m'n eerst auto is waar ik de handleiding van voor tot achter ken! En nog erger: de handleiding van versie 1 en 2 ook!!
daaldijk
2nd Gear member

Superfunky schreef:
daaldijk schreef:
Superfunky schreef: Blz 16

Wel leuk eigenlijk. Denk dat dit m'n eerst auto is waar ik de handleiding van voor tot achter ken! En nog erger: de handleiding van versie 1 en 2 ook!!
oei, dan ben je nog erger dan ik. Toen mijn vrouw gisteren vroeg hoe dicht je bij de auto moet zijn om hem met keyless entry te ontgrendelen wist ik het antwoord niet ::?
XC90 T8
BMW 330 cabriolet
jp-v60
4th Gear member

Ik heb op mijn huidige auto ( ml 280 ) ook een bandenspanningsmeter zonder de zogenaamde ventielen. Deze controleert niet de druk in de banden maar meet het verschil tussen de banden aan de hand van de omwentelingen. ( zachte band maakt meer omwentelingen dan de andere banden op de juiste druk ) Krijg dan een waarschuwing dat ik de bandendruk moet nazien. Dit systeem werkt op de achtergrond en kan ik niet aanzetten om de banden te controleren. Ik denk dat zo'n systeem ook op de Volvo zit.
Skibs
2nd Gear member

Helaas zit dat er niet op, zo'n systeem dat via de ABS module meet. Raar, Volvo's zitten vól met veiligheids-prullaria, maar zoiets essentieels als TPMS is alleen optioneel verkrijgbaar in de vorm van die ventieldingen uit het stenen tijdperk..
HansBb
1st Gear member

zit er inderdaad helaas niet op, afgelopen weekend een lekke band gehad ( schroef er in).... en geen melding op de boordcomputer ..... .
Superfunky
5th Gear member

HansBb schreef:zit er inderdaad helaas niet op, afgelopen weekend een lekke band gehad ( schroef er in).... en geen melding op de boordcomputer ..... .
Vast een hele domme vraag, maar staat het aan?

De handleiding zegt:
Op het beeldscherm staat informatie over het
bandenspanningscontrolesysteem van de
auto - u kunt het systeem hiervandaan activeren
of deactiveren
.

Ik veronderstel nu inmiddels dat het alleen geactiveerd wordt als je TPMS hebt, maar ff voor de zekerheid. Optie 4 "bandenspanning" zien jullie dus NIET staan in My Car?
RoaldH
6th Gear member

@SF: je hebt toch de speciale ventielen besteld in D?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”