Tuning V70 2.0d 2009

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Tov
1st Gear member

Beste forum leden,

Ik heb zojuist mijn V70 2.0d uit 2009 overgekocht van mijn lease maatschappij. Ik ga de auto privé verder rijden.

Ik zou mijn auto graag bij Volvo laten tunen, maar er is geen polestar software beschikbaar voor de 2.0d uit 2009. Ik weet eigenlijk niet waarom. Vreemd toch?

Doel van tuning is om en soepeler rijdende auto te krijgen, waarbij het vermogen mooier is verspreid over het toeren-bereik en waarbij je minder snel hoeft terug te schakelen.

Ik heb op dit forum meerdere links gezien naar tuning bedrijven (Rica, Volvotuning), maar is er misschien iemand die ervaring heeft met een ge-tunede 2.0d? Ik ben erg benieuwd!

Alvast bedankt voor jullie reacties.
martijnh.
Starter

Bij ons hebben we een klant met een v70 2.0d 4 cilinder gehad.
Deze is bij 0km gechipt met een rica chip en heeft tot over de 200.000km probleemloos gereden. Auto is toen ergens anders ingeruild.

Auto liep goed.
Tov
1st Gear member

Volgens mij zijn meer forum leden tevreden over rica. Misschien moet ik die maar eens gaan raadplegen. ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de rij-eigenschappen veranderen. Meer vermogen en trekkracht is natuurlijk fijn, zolang de auto maar niet nerveus wordt. Misschien iemand op dit forum praktijkervaring met een getunede 2.0d?
Geneticx
1st Gear member

Lees best mij post eens door: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=59356
De Rica tuning is dus standaard nogaal nerveus van aard. Bij mij was het vooral in 1ste versnelling nogal vervelend. Voor de rest kwam het vermogen nogal bruusk in en was moeilijk te doseren.
Achteraf ben ik dus op bezoek geweest bij Rica in wateringen waar ze de software hebben aangepast en de gaspedaalrespons minder direct hebben geprogrammeerd. Nu is het wel veel beter en trekt hij mooi door zonder schokken en beter te doseren.
Achteraf gezien zou ik niet meer teruggaan naar Rica.
MichelV70
2nd Gear member

Even contact opnemen met forum sponsor Volvo-Tune.
Ik heb laatst voor mijn V50 2.0d door Obbe een eco/powertune laten uitvoeren.
Ben zeer tevreden. Auto trekt in alle versnellingen goed door zonder
in 1 keer al het vermogen op de weg te gooien.
En rond de 100-120 ca. 10% zuiniger dan voorheen.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
pjdamen
2nd Gear member

@Tov

Heb je al getuned? Ik zit er zelf ook over te denken met een 2.0d
Finns
1st Gear member

@Tov, de 2.0d is een psa motor, komt dus niet uit de stal van Volvo zelf, denk dat daar het issue zit. Dacht dat je dat wel bij huis tuin en keuken tuners kunt laten doen. Heb het zelf overwogen in onze oude 2.0d. Niet gedaan want vond het koppel voldoende.
V60 PIH, electric silver, alle opties muv security line en SCT, 18inch Magni
2010: Volvo V70 2.0D limited edition (Steel Grey)
2007: Audi A6 Avant 2.7 tdi quattro pro line
2005: Saab 9-3 Aero Cabriolet (Jet Black, beige kap)
2004: Peugeot 807 ST 2.0
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”