Het schiet weer op

Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Hahaha, dat was ook mijn gedachte. Pih met zoveel km. Maar niemand zegt dat het niet mag of kan. Waarom moet jij roomser dan de paus zijn?
Dan kan heel priusrijdend nl ook wel zijn sleutels inleveren.

Ik zou het rationeel verkopen. Brandstofkosten heb je toch wel.

De pih is een dijk van een auto waarvan ik hoop dat het een succes blijft. Over vier jaar is mijn oudste 9 en de jongste bijna vijf. Ik hoop dat ik dan drie kids kwijt kan op de achterbank en een pih kan kopen. Je wilt niet weten hoe een espace rijdt bij windkracht 6 of meer...
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

ik rij straks ruim 45K km met de pih, er zit niet voor niets een diesel in
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Maar dan zal de co2 uitstoot toch wel iets hoger zijn dan volgens de testcyclus. Wat er overblijft is een heerlijke auto.

De pih is typisch zo'n auto die aantoont dat het nederlandse fiscale stimuleringsstelsel totaal niet klopt.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
selur
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 15.08.2011 - 21:10
Locatie: Drenthe

Afgelopen weken druk aan het twijfelen geweest.
Gekeken naar een Mercedes cla, audi a3 limousine, skoda octavia station, maar ik kom toch steeds weer bij Volvo uit :-)
De S60 D4 GT zou op zich kunnen, maar ik wil ook wel es wat anders...
Nu is mijn oog gevallen op de S80 D2 Powershift in Summum trim.

Heerlijke reisauto en perfect voor mijn gebruik (ruim 70K snelweg per jaar). Ik heb al een mooie zien staan. Een zwarte met licht interieur.

Wordt vervolgd...
2011 (MY12) S60 D3 GT Kinetic Vibrant Copper Winterl, DSL, BPPro, schuifdak, 18";Freja, Styling Kit, Urbane Wood, leer, autom. dim. binnensp., stuur met alu, achterspoiler, chroomlijsten

Volvo C30 1.6 Advantage 2008
Ford Mondeo 5drs Titanium S-pack 2008
Opel Signum Cosmo 2005
Renalut Laguna GT Privilege 2002
Seat Leon Sport 2001
Seat Cordoba Vario SXE 1999
Seat Ibiza 1.8 GLXi 1993
Lancia Dedra i.e. 1991
Seat Toledo CL 1992
V40Rdesign
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12

Denk je niet dat je erg veel spijt gaat krijgen als je uit een 5 cilinder komt met een hoop koppel en een GT naar een zwaardere auto met een lichtere diesel en een in mijn ogen redelijk rot en traag schakelende powershift. De powershift is een bak die niet echt een lekker soepel iets op een diesel en dan ook beter bij een benzine past.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11700
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik vond de powershift in mijn V50 2.0D prima te doen, alleen van vooruit naar achteruit schakelen duurde een eeuwigheid.

Van een (oude) D3 naar een D2 is inderdaad wel een flinke stap terug.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
V40Rdesign
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12

arnoud schreef:Ik vond de powershift in mijn V50 2.0D prima te doen, alleen van vooruit naar achteruit schakelen duurde een eeuwigheid.

Van een (oude) D3 naar een D2 is inderdaad wel een flinke stap terug.
Op de 2.0D is powershift vele malen beter de bak in combi met de 1.6D is echt te traag. Vooral als je een beetje gas gaat geven duurt het vrij lang voordat hij wakker wordt en de overgangen duren veel te lang. Ik heb een tijdje een V40CC D2 powershift gereden en dat was echt niet mijn ding.
Nou ben ik iemand die de prestatie van de auto boven luxe zet. Dus ik kijk eerst naar vermogen motor en bak voordat ik de optielijst ga bekijken.

Ik zou in TS zijn geval een S60 D4 gt nemen. Moderne auto, motor (eigen Volvo motor) en bak.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8445
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

V70, XC70, XC60, keuze genoeg toch bij de dealer ?

Ik zou nog eens een keertje door de showroom wandelen voordat je van een D3 naar een D2 gaat....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
selur
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 15.08.2011 - 21:10
Locatie: Drenthe

Twijfel, twijfel.
Ik denk dat het een S80 Summum wordt in electric silver met zwart leer en classic wood inleg en stuur. Verder 18 inch Fortuna DC en DSL.
Hamvraag: D2 Powershift of D4 handbak?

Met GT wordt de D4 echt te duur want meerprijs en 25%

S60 D4 met GT kan ook, maar dat is weer hetzelfde als nu
Niks mis mee, integendeel, maar ik ben in love met deze configuratie van de S80
2011 (MY12) S60 D3 GT Kinetic Vibrant Copper Winterl, DSL, BPPro, schuifdak, 18";Freja, Styling Kit, Urbane Wood, leer, autom. dim. binnensp., stuur met alu, achterspoiler, chroomlijsten

Volvo C30 1.6 Advantage 2008
Ford Mondeo 5drs Titanium S-pack 2008
Opel Signum Cosmo 2005
Renalut Laguna GT Privilege 2002
Seat Leon Sport 2001
Seat Cordoba Vario SXE 1999
Seat Ibiza 1.8 GLXi 1993
Lancia Dedra i.e. 1991
Seat Toledo CL 1992
V40Rdesign
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12

D4 handbak voor mij
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11700
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Hoeveel kilometers rij je per week? Boven de 500km zou ik niet meer aan een handbak gaan denk ik. En de DSL zonder automaat is ook maar half werk toch?
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26901
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik zou dan toch ook voor de D4 handbak gaan.
Meer motor en zodra je op de snelweg zit laat je hem toch in z'n 6 staan.

Nu een geartronic, maak al jaren veel kilometers met een auto met handbak en miste de automaat nooit.
Met de geartronic rijd het heerlijk, maar had mijn auto een handbak gehad, had ik hem nog steeds gekocht
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Handbak.

De automaat zul je ooit wel missen in een file maar aan een tekort aan power ga je je veel meer ergeren.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”