Wie kent een goed bedrijf waar ik mijn versellingsbak (automaat) kan laten revisieren?
wat zijn jullie ervaringen en wat heeft het gekost?
Revisieren van Versnellingbak (automaat) S80 2,5 d
-
- 7th Gear member
wat is er mis mee dan?
-
- 1st Gear member
Krijg melding " Versnellingsbak service vereist" op mijn display. hiermee langs de garage geweest waar ik het gekocht had. zeiden ze dat de olie ververst moest worden. Olie ververst en 200 euries armer. melding weg na een paar km rijden melding weer terug. weer langs geweest. zeiden ze na het uitlezen van de computer dat storing ergens iets met een magneetklepje was (weet niet meer exact hoe deze heet) en gaf me aan dat het waarschijnlijk gerevisieerd moet worden a kosten ca 2200 ex btw.
Bak schakelt nog wel, alleen soms schokkerig. 2200 euries is behoorlijk veel geld.
Overigens het garage waar ik het gekocht hebt is geen officiele volvo dealer ( niet dat het uitmaakt). hij heeft het overigens wel de computer uit laten lezen in bij een volvo dealer ( zegt ie tenminste).
Bak schakelt nog wel, alleen soms schokkerig. 2200 euries is behoorlijk veel geld.
Overigens het garage waar ik het gekocht hebt is geen officiele volvo dealer ( niet dat het uitmaakt). hij heeft het overigens wel de computer uit laten lezen in bij een volvo dealer ( zegt ie tenminste).
-
- 7th Gear member
of het een dealer is of niet,dat maakt wel degelijk een groot verschil.
maar die discussie hebben we al vaker gehad.
er is waarschijnlijk iets mis met de regeleenheid,misschien vervuild.
dat kost echt geen 2200 euro
waar die prijs vandaan komt weet ik niet,maar een ruilbak incl montage is een stuk duurder.
reparen is waarschijnlijk mogelijk zonder de bak te demonteren.
maar die discussie hebben we al vaker gehad.
er is waarschijnlijk iets mis met de regeleenheid,misschien vervuild.
dat kost echt geen 2200 euro
waar die prijs vandaan komt weet ik niet,maar een ruilbak incl montage is een stuk duurder.
reparen is waarschijnlijk mogelijk zonder de bak te demonteren.