Dag Volvo liefhebbers.
Tegenstrijdige uitleg over het installeren van nieuwe navigatie kaarten voor onze VolvoS 80 bouwjaar 2007.
In februari 2014 komt er een nieuwe set DVD kaarten uit. Omdat de huidige kaarten dateren van 2007 denken wij aan een verse set kaarten. Het betreft RTI 2014 Europa MMM2 4XDVD. Er zit een dvd speler in de kofferruimte. De informatie die we ingewonnen hebben bij Volvo is tegenstrijdig. De ene verkoper vertelde ons ,dvd in de speler en navigeren maar. De andere verkoper deelt ons mee dat we de auto een dag kwijt zijn voor het laden van de kaarten, met als aandachtspunt dat tussen het laden van de derde naar de vierde kaart (lees DVD) een kwartier rust genomen dient te worden.
Welke verkoper zit op de juiste weg?
Vast dank voor de oplossing.
Groet, Peer
Tegenstrijdigheden
- peer54
- 3rd Gear member
Dag,
ik heb vandaag een collega gesproken die al met het bovenstaande bijltje heeft gehakt.
Ook de DVDs moeten 'geladen' worden i.v.m. de software die op de DVDs staan.
groet, Peer
ik heb vandaag een collega gesproken die al met het bovenstaande bijltje heeft gehakt.
Ook de DVDs moeten 'geladen' worden i.v.m. de software die op de DVDs staan.
groet, Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
S80 3.2 executive
- mjeuring
- 3rd Gear member
Volgens mij hoeft er alleen maar nieuwe firmware geladen te worden, kaartmateriaal staat gewoon op de DVD.
Heb zelf eens nieuwe DVD geplaatst en werd gevraagd of ik wilde updaten. Duurde daarna best wel even voordat alles weer werkte. Een dag lijkt mij zwaar overdreven.
Heb zelf eens nieuwe DVD geplaatst en werd gevraagd of ik wilde updaten. Duurde daarna best wel even voordat alles weer werkte. Een dag lijkt mij zwaar overdreven.
- MartinG
- 2nd Gear member
Hi, heb zelf ook net de RTI/kaart software geupdate. Ik rij een XC90 uit 2007.
Het updaten ging heel simpel:
- DVD1 erin, systeem gaat software laden
- Dit laden gebeurt gewoon tijdens het gebruik/rijden van de auto en kost iets van 8 uur. Als je tussendoor stopt (wat logisch is wie rijdt er zo lang aan een stuk door) dan gaat de update weer verder waar hij gebleven is.
- DVD2 erin, dan kan je de navigatie niet gebruiken omdat de kaarten worden geupdate.
- vervolgens weer DVD1 erin zodat het systeem weet dat je de DVD's nog hebt
Het totaal heeft wel iets van 8 uur geduurd. Geduld is een schone zaak, zullen we maar zeggen.
De grafische interface is wel wat verbeterd, maar nog steeds niet het beste systeem wat je kan bedenken, maar goed, weer een stap in de goede richting.
Het updaten ging heel simpel:
- DVD1 erin, systeem gaat software laden
- Dit laden gebeurt gewoon tijdens het gebruik/rijden van de auto en kost iets van 8 uur. Als je tussendoor stopt (wat logisch is wie rijdt er zo lang aan een stuk door) dan gaat de update weer verder waar hij gebleven is.
- DVD2 erin, dan kan je de navigatie niet gebruiken omdat de kaarten worden geupdate.
- vervolgens weer DVD1 erin zodat het systeem weet dat je de DVD's nog hebt
Het totaal heeft wel iets van 8 uur geduurd. Geduld is een schone zaak, zullen we maar zeggen.
De grafische interface is wel wat verbeterd, maar nog steeds niet het beste systeem wat je kan bedenken, maar goed, weer een stap in de goede richting.
XC90 2010-nu D5 Executive (2007) Automaat 185pk, RTI, Premium Sound, Adaptief Xenon, BLIS, Park Assist Camera, Electrisch bedienbare kindersloten.
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
- peer54
- 3rd Gear member
Oké,
Bedankt voor de info.
Enhu 8 uur is toch een dagje bij de dealer.
ik ga er zelf niet mee stunten.
groet,
Peer
Bedankt voor de info.
Enhu 8 uur is toch een dagje bij de dealer.
ik ga er zelf niet mee stunten.
groet,
Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
S80 3.2 executive
S80 3.2 executive
- PGV90
- 6th Gear member
Peer,
Je kan het voor de deur doen, als je een acculader hebt;
Of tijdens het rijden, systeem pak steeds weer op waar de update was gebleven.
Andere optie is het systeem steeds weer handmatig aanzetten terwijl de auto uit staat.
Na 15 a 20 min sluit het systeem vanzelf weer af (hybernate). Dit kan je wel iets van 3 a 4 x doen per DVD, voordat de accu te leeg gaat raken...
Succes.
Je kan het voor de deur doen, als je een acculader hebt;
Of tijdens het rijden, systeem pak steeds weer op waar de update was gebleven.
Andere optie is het systeem steeds weer handmatig aanzetten terwijl de auto uit staat.
Na 15 a 20 min sluit het systeem vanzelf weer af (hybernate). Dit kan je wel iets van 3 a 4 x doen per DVD, voordat de accu te leeg gaat raken...
Succes.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012