De eerste ervaringen na een week is dat de auto hartstikke goed bevalt

In de grote lijn is het een grote stap voorwaarts t.o.v. de DS3 en daar ben ik erg blij mee. Niet dat de DS3 een slechte auto was, maar het is toch fijn dat de opvolger nog weer een stap beter is! De puntjes die mij minder bevallen, naast die ik eerder heb aangehaald, zijn de wat omslachtige cruise control (elke keer weer aanzetten + wat lastige bediening) alsmede dat je als je bijv. de radiozender wil veranderen eerst naar het scherm 'Radio' moet en niet gewoon op bijv. 5 kunt drukken voor Preset 5. Ik denk dat wanneer ik aan die puntjes gewend raak ik nog meer kan genieten van de auto.
Het rijden is geweldig, het zitten ook en de algehele kwaliteitsindruk is erg goed. De auto is lekker stug, wat zo veel wil zeggen dat ie natuurlijk niet zo zacht is als een vliegend tapijt, maar ook geen klappen door geeft. Dit is voor mij een teken dat het onderstel goed uitgebalanceerd is. Qua zitten en interieur heb ik mij vanaf dag 1 thuis gevoeld in de auto, iets wat voor mij veelzeggend is
Helaas is mijn vriendin vandaag bij een uitwijkactie met de rechtervoorvelg tegen een stoeprand aangekomen. Wel weer jammer dat het nu al gebeurt, dat was bij de DS3 ook al zo.

Een aardige beschadiging is helaas het gevolg. Ik heb het nog redelijk bij kunnen werken, daardoor valt het gelukkig al wel een stuk minder op.