Volvo RTI Navigatie RTI grrrrrr
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Zuur, nors en kortaf is "bestel die auto niet" wel te noemen. Ik constateer simpelweg de omslachtige manier van invoer via spraak in Sensus 3.0. Blijkbaar vindt Volvo dat ook, want het is verbeterd in Sensus Connect. Ik vraag me gewoon af waarom Volvo dit niet ook voor Sensus 3.0 invoert. Een normale vraag, daar hoeft hij niet zo ongepast op te reageren.
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40979
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Valt wel mee allemaal. Cheer up !
Misschien komt dat omdat dat onderwerp al in de SC en SCT topics aan de orde is geweest.
Misschien komt dat omdat dat onderwerp al in de SC en SCT topics aan de orde is geweest.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13739
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
het is zeker niet zuur of agressief bedoeld, ikzelf vind de std sensus (en ik heb geen idee welke ik in mijn halfjaar oude V70 heb) qua spraak idd niet super, maar ik vind het hier ook zo geroemde i-go daarentegen stukken minder bruikbaar, waarom Volvo dingen wel of niet doet kan ik je helaas niet vertellen.BanRay schreef:Zuur, nors en kortaf is "bestel die auto niet" wel te noemen. Ik constateer simpelweg de omslachtige manier van invoer via spraak in Sensus 3.0. Blijkbaar vindt Volvo dat ook, want het is verbeterd in Sensus Connect. Ik vraag me gewoon af waarom Volvo dit niet ook voor Sensus 3.0 invoert. Een normale vraag, daar hoeft hij niet zo ongepast op te reageren.
Vooralsnog is sensus connect voorbehouden aan de 60 serie en niet aan de andere modellen, het zijn in gebruik en qua mogelijkheden ook behoorlijke verschillende systemen.
Toch blijf ik erbij dat als de navi je tijdens een proefrit al helemaal niet bevalt je een auto soms beter niet kunt kopen, je gaat je er zeer waarschijnlijk steeds meer aan ergeren, wat is er mis met zo'n constatering?
Tsjonge jonge, gaat weer lekkere discussie worden.BanRay schreef:Waar zeg ik dat de navi niet bevalt?! Dan vind ik "bestel die auto niet" lomp en agressief en ongepast. Maar goed, lezen is ook een vak...
TS heeft zijn eerste topic (zonder voorstellen) hier. 1 regel positief, rest van de post puur negatief, zelfs onder het motto "als ik dat had geweten ....".
Nou, dat had hij kunnen weten.
1. hier inlezen in het forum
2. google
3. proefrit maken
Als het totaalplaatje van de auto niet voor je klopt - niet aan beginnen.
Als het navigatiesysteem voor je een wezenlijk onderdeel uitmaakt van dit plaatje, geldt bovenstaande - niet aan beginnen.
Met mijn Sensus, kan ik trouwens prima leven. Geen problemen en brengt mij overal daar waar ik wil.
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Ik ben de TS niet! En OGA244 heeft het tegen mij dat ik de auto maar niet had moeten bestellen. Dat vind ik lomp en ongepast. En nu begin jij ook al met "niet aan beginnen". Zucht...
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ banray, er staat in zijn algemeenheid dat "als de RTI de nekkebreker is bij een proefrit dat je zo'n auto niet zou moeten kopen" koop je een auto die bij de proefrit aan al je eisen voldeed was het toen een minor detail, en dan zie ik dat probleem niet zo, je bent bovenmatig lichtgeraakt.
@ Thom, op "de som der delen" lieten nogal wat mensen deze ronde de BMW en Audi gewoon staan, nogal wat pih kopers gingen gewoon voor de knaken.
@ Thom, op "de som der delen" lieten nogal wat mensen deze ronde de BMW en Audi gewoon staan, nogal wat pih kopers gingen gewoon voor de knaken.
Volvo for life
Als je een nieuwe broek koopt kijk je toch ook niet alleen naar de kleur en de prijs ........BanRay schreef:Ik ben de TS niet! En OGA244 heeft het tegen mij dat ik de auto maar niet had moeten bestellen. Dat vind ik lomp en ongepast. En nu begin jij ook al met "niet aan beginnen". Zucht...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 20.08.2013 - 15:52
Als je een nieuwe broek koopt kijk je toch ook niet alleen naar de kleur en de prijs ........[/quote]
Tuurlijk pas je de broek en draag je deze daarna met plezier. Het lijkt me ook logisch dat je daarna best mag opmerken dat je het fijner had gevonden als de rits wat minder stroef zou lopen. Om dan direct te roepen dat je de broek niet had moeten kopen vind ik ook een beetje simpel. Ik vind het fijn dat mensen positief kritisch zijn, volvo bashen is weer wat anders. De TS gaf hiervoor een aanzet. Die is gelukkig snel de kop ingedrukt.
Het zou mooi zijn, als niet elke kritische noot door de 'oude garde' wordt beantwoord met een reply: "dan had je hem niet moeten kopen!"
Tuurlijk pas je de broek en draag je deze daarna met plezier. Het lijkt me ook logisch dat je daarna best mag opmerken dat je het fijner had gevonden als de rits wat minder stroef zou lopen. Om dan direct te roepen dat je de broek niet had moeten kopen vind ik ook een beetje simpel. Ik vind het fijn dat mensen positief kritisch zijn, volvo bashen is weer wat anders. De TS gaf hiervoor een aanzet. Die is gelukkig snel de kop ingedrukt.
Het zou mooi zijn, als niet elke kritische noot door de 'oude garde' wordt beantwoord met een reply: "dan had je hem niet moeten kopen!"
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Er zijn m.i. een aantal pijnpunten waar Volvo misschien wat achter loopt. Bijvoorbeeld de "oude" Geartronic. Daar is nu met de nieuwe 8-trapsautomaat hopelijk aan verholpen. Een ander punt is de RTI. Na de kortstondige uitstap naar SCT is er terug Sensus en die heet dan Connect, maar dat lijkt ook niet de grote doorbraak te gaan worden. Geartronic en RTI, daar wordt al jaren over geklaagd, lijken mij dan ook bekende issues, misschien heeft het te maken met het feit dat Volvo als kleine constructeur geen bergen cash aan R&D kan besteden op bepaalde punten (al lijkt dat nu met de nieuwe eigenaar iets te beteren).
Je mag niet vergeten dat Volvo op een bepaald domein ook voor loopt, en dat is veiligheid. Lijkt mij belangrijker dan de andere zaken. Laat ons dus alles in perspectief zien, en ook de pluspunten van een Volvo niet onder de mat vegen. Iedereen moet maar voor zichzelf afwegen wat hij/zij doorslaggevend vindt. Is het de kleur van de broek, de rits, de wasvoorschriften, you name it, als je met het totaalplaatje kan leven neem je er de mindere kanten bij. En als je die mindere kanten niet of onvoldoende kent, dan heb je je huiswerk niet goed gemaakt.
Je mag niet vergeten dat Volvo op een bepaald domein ook voor loopt, en dat is veiligheid. Lijkt mij belangrijker dan de andere zaken. Laat ons dus alles in perspectief zien, en ook de pluspunten van een Volvo niet onder de mat vegen. Iedereen moet maar voor zichzelf afwegen wat hij/zij doorslaggevend vindt. Is het de kleur van de broek, de rits, de wasvoorschriften, you name it, als je met het totaalplaatje kan leven neem je er de mindere kanten bij. En als je die mindere kanten niet of onvoldoende kent, dan heb je je huiswerk niet goed gemaakt.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
positief kritisch is altijd goed en aan te bevelen. Alleen als je in je topic 1 regel positief hebt, en de rest 1 grote klaagzang, kan ik dat niet als positief kritisch beschouwen (maar dat ligt wellicht aan mij).
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
En weer gaat de discussie over de PIH en zijn berijders.
Wat ik niet snappen wil / kan, is dat als je een geweldige auto (technisch en uiterlijk) voor echt heel weinig kunt leasen, dat je dan blijft zeuren over een aantal gebruiks ongemakken.
Waarschijnlijk zullen er echt wel een aantal zaken minder doordacht zijn maar in het geheel vast niet onoverkomenlijk.
Ik wist in eerste instantie niet wat er betaald moest worden voor een PIH (ben zelf particulier en betaal al mijn auto's uit eigen zak) maar ben daar toch echt van geschrokken.
En om de beeldspraak van de broek even aan te halen.
Als ik een merk broek koop, zeg een Tommy Hilfiger welke zo'n €130 kost, ga ik echt klagen over een rits of wat dan ook als ik voor deze broek maar €50 moest betalen.
Dan zou ik blij zijn dat ik een goede en mooie broek voor erg weinig kon kopen en zou ik evt mindere zaken voor lief nemen.
Wat ik niet snappen wil / kan, is dat als je een geweldige auto (technisch en uiterlijk) voor echt heel weinig kunt leasen, dat je dan blijft zeuren over een aantal gebruiks ongemakken.
Waarschijnlijk zullen er echt wel een aantal zaken minder doordacht zijn maar in het geheel vast niet onoverkomenlijk.
Ik wist in eerste instantie niet wat er betaald moest worden voor een PIH (ben zelf particulier en betaal al mijn auto's uit eigen zak) maar ben daar toch echt van geschrokken.
En om de beeldspraak van de broek even aan te halen.
Als ik een merk broek koop, zeg een Tommy Hilfiger welke zo'n €130 kost, ga ik echt klagen over een rits of wat dan ook als ik voor deze broek maar €50 moest betalen.
Dan zou ik blij zijn dat ik een goede en mooie broek voor erg weinig kon kopen en zou ik evt mindere zaken voor lief nemen.
- Volvo-Forum Beheer
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 04.05.2008 - 11:59
- Contacteer:
Zullen we het nu weer over het RTI van de Topic Starter gaan hebben?
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ik kan me wel voorstellen dat je bij een proefrit niet elk detail van de bediening van de auto uitgebreid test maar evan uitgaat dat een aantal standaard zaken gewoon goed geregeld zijn.
Er is al jaren (terechte) kritiek op RTI omdat het op een aantal punten gewoon minder geod is dan andere systemen. Het zou een groot aantal mensen hier sieren om dat gewoon te erkennen en tegen bijvoorbeeld deze TS te zegen dat het inderdaad niet zo'n fraai systeem is als in andere auto's of als tom tom, maar dat hij ermee zal moeten leren leven omdat er helaas niets aan te doen is.
Daarnaast vind ik het ook wel heel erg spijtig dat de sensus van voor week 46 niet te upgraden is naar de verbeterde versie van na week 46. Kan me voorstellen dat er niet zomaar connect-functionaliteit aan toe te voegen is vanwege andere hardware, maar een software update van o.a. de bediening van RTI zou toch wel moeten kunnen...
Er is al jaren (terechte) kritiek op RTI omdat het op een aantal punten gewoon minder geod is dan andere systemen. Het zou een groot aantal mensen hier sieren om dat gewoon te erkennen en tegen bijvoorbeeld deze TS te zegen dat het inderdaad niet zo'n fraai systeem is als in andere auto's of als tom tom, maar dat hij ermee zal moeten leren leven omdat er helaas niets aan te doen is.
Daarnaast vind ik het ook wel heel erg spijtig dat de sensus van voor week 46 niet te upgraden is naar de verbeterde versie van na week 46. Kan me voorstellen dat er niet zomaar connect-functionaliteit aan toe te voegen is vanwege andere hardware, maar een software update van o.a. de bediening van RTI zou toch wel moeten kunnen...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40979
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heren, er gaan weer een aantal zaken door elkaar lopen die niet met elkaar te maken hebben en waar in andere topics al uitgebreid over gediscussieerd wordt.
Kijk even welk topic het meest geschikt is voor jouw vraag/opmerking en plaats die dan daar.
Kijk even welk topic het meest geschikt is voor jouw vraag/opmerking en plaats die dan daar.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70