Ik zou het beide doen, zeker als je verder wilt komen met het vermogen.
Hou je het bij alleen een chip, is het niet nodig.
Maar bij 350+ pk scheelt het wel veel, zeker in de zomer maanden.
Motor tuning c30 t5
- martijnoz
- 1st Gear member
Wie kam mij uitleggen waar je die aquamist inspuit dan.
Heb mensen horen zeggen op de IC en of in het inlaat systeem net voor de gasklep??
Aquamist zorgt toch ervoor dat de lucht vochtig word en afkoelt waardoor de dichtheid afneemt en er meer in de cilinder kan. Waardoor de turbo druk omhoog kan ? Correct me if im wrong
Heb mensen horen zeggen op de IC en of in het inlaat systeem net voor de gasklep??
Aquamist zorgt toch ervoor dat de lucht vochtig word en afkoelt waardoor de dichtheid afneemt en er meer in de cilinder kan. Waardoor de turbo druk omhoog kan ? Correct me if im wrong
Rijd niet harder dan je beschermengel kan vliegen.
C30 T5 MY07 european tuning
C30 T5 MY08
C30 T5 MY07 european tuning
C30 T5 MY08
- koen.s
- 4th Gear member
Wordt net voor de gasklep ingespoten.martijnoz schreef:Wie kam mij uitleggen waar je die aquamist inspuit dan.
Waterinjectie brengt de temperatuur in de verbrandingsruimte omlaag (tot wel 100 graden lager ) waardoor de extra thermische energie die vrijkomt bij zwaar getunede motoren goed kan worden ondervangen. Hierdoor en omdat het mengsel veel homogener is kan je de turbodruk verhogen en de onsteking veel scherper afstellen. Belangrijk bij het installeren van waterinjectie is goede aanpassing van de software zodat je optimaal gebruik kan maken van de scherpere onsteking etc.