Enige tijd geleden heeft een enorme blinde onverlaat die niet kan rijden waarschijnlijk de achterbumper van onze V40 R-design getoucheerd bij in/uitparkeren. Forse lakschade want de verf is er op een aantal plekken afgereden. Paar enorm zichtbare zwarte strepen van de onderlaag. En natuurlijk geen briefje onder de ruitenwisser. Grrrrrrrrrr als ik die nog eens in mijn lurven krijg!
Enfin een bijkomend nadeel is, vanwege de BLIS sensoren, dat Volvo de bumpercover nu volledig moet vervangen en niet kan overspuiten omdat ze door de dikte van het spuitwerk niet meer de werking van BLIS kunnen garanderen. U bent gewaarschuwd....
Een en ander aanhangig gemaakt bij Volvo in Beesd en kosten worden voor 50% door Volvodealer vergoed. Dat is dan wel weer goede service van Bangarage. Maar leuk is het niet en het is toch vreemd dat de BLIS dus erg gevoelig is voor de dikte van de opgebrachte lak.
Parkeerschade, achterbumper moet worden vervangen ivm BLIS
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Ik weet niet of het je bekend is, maar als het gaat om een aanrijding veroorzaakt door een auto of motor die niet meer te traceren is, kun je (met wat moeite) aanspraak maken op vergoeding uit het Waarborgfonds Motorverkeer.
Laat maar, dit loopt automatisch via je verzekering.
Laat maar, dit loopt automatisch via je verzekering.
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
-
- 3rd Gear member
Ik ben benieuwd wat een buitenspiegel kost als ze die eraf trappen/rijden. Zitten ook BLISS sensoren in. Zal wel een dure grap zijn.

-
- 3rd Gear member
Zitten de sensoren van de lane keeping ook in de achterbumper?
Mijn V40: D2 Summum
- GeForceFX
- 1st Gear member
Dat gaat volgens mij via de camera in de voorruitspacewagon schreef:Zitten de sensoren van de lane keeping ook in de achterbumper?
V40 T4 powershift momentum R-design | passion red | panoramisch dak | park assist camera | Business motion pack | Advanced safety pack | Dynamic pack | Light pack | MY2014 | Forum topic
-
- 3rd Gear member
V40 bumbers in het algemeen mogen bijna niet worden overgespoten..
door alle mogelijke electronica en sensoren..
er is een schade instructie welke laat zien wat allemaal niet gespoten mag worden.. en dat is een hoop op de V40...
door alle mogelijke electronica en sensoren..
er is een schade instructie welke laat zien wat allemaal niet gespoten mag worden.. en dat is een hoop op de V40...
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails