Vanmiddag vlak voor het kerstconcert nog ff de grille vervangen.
Hieronder heb ik het stap voor stap beschreven. (Ik zou het niet bij temperaturen rondom het vriespunt of lager op deze manier proberen.)
1. Haal de rij klemmen onder de motorkap boven de grill los
2. Buig voorzichtig de bumper aan de bovenkant van de grill naar voren en maak de twee bovenste klemmen van de grill los (gebruik grote schroevendraaier). De bumper is best flexibel. Daar kom je dus op deze manier bij. Doe dat het zelfde met de buitenste tweeklemmen aan de bovenkant van de grill (ook grote schroevendraaier)
De grill kan nu aan de bovenzijde iets naar buiten worden gedrukt waardoor je bij de klemmen aan de zijkant kunt komen.
3.Probeer hierna de klem van één van de zijkanten van de grill los te maken (grote schroevendraaier).
4. Nu de bovenkant en één zijkant los is gemaakt is er voldoende ruimte ontstaan om met de schroevendraaier of je hand de andere klemmen aan de onderkant en aan één zijkant los te maken. (je krijgt steeds meer ruimte als je de grill naar voren drukt.
5. De nieuwe grill druk je er zo in!
Zie de foto's. Nu nog ff wassen. (had ik geen tijd meer voor)
Gelukt! Vervangen grill zonder demontage bumper.
- V70 momentum
- 2nd Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 D5 Momentum
- V70 momentum
- 2nd Gear member
Foto's staan in omgekeerde volgorde geplaatst zie ik nu. Sorry.
Bij deze ook nog het eindresultaat.
Bij deze ook nog het eindresultaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 D5 Momentum
- lint
- Geartronic member
Staat erg goed.
Wel griezelig om met een schroevendraaier de bevestigingen van de grill los te maken, ik bedoel het risico van uitschieten en lakbeschadigingen.
Wel griezelig om met een schroevendraaier de bevestigingen van de grill los te maken, ik bedoel het risico van uitschieten en lakbeschadigingen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
Heb het zel ook gedaan,wel na verwijdering van de hele bumper, ik moest dus wel 8 extra schroeven verwijderen en de hele bumper lostrekken. Ik vond op MP een r-design grille met groot logo voor weinig....soms heb je geluk!
Het is me overigens niet gelukt om de klemmen/dopjes (rond met indrukbaar hart) aan de bovenzijde van de bumper (puntje 1 van de beschrijving) onbeschadigd terug te plaatsen. Iemand enig idee hoe die dingen officieel heten en of ik ze ergens op het www kan bestellen? Ik meen dat het ging om 2 kleinere en 4 grote klemmen/dopjes.
Het is me overigens niet gelukt om de klemmen/dopjes (rond met indrukbaar hart) aan de bovenzijde van de bumper (puntje 1 van de beschrijving) onbeschadigd terug te plaatsen. Iemand enig idee hoe die dingen officieel heten en of ik ze ergens op het www kan bestellen? Ik meen dat het ging om 2 kleinere en 4 grote klemmen/dopjes.
V70 D5 Momentum 2008 M6
- V70 momentum
- 2nd Gear member
Jij was me vorig jaar net voor met die grill. Je hebt er toen gelijk een paar dakdragers bijgekocht herinner ik mij van vorig jaar.The Soldier schreef:Heb het zel ook gedaan,wel na verwijdering van de hele bumper, ik moest dus wel 8 extra schroeven verwijderen en de hele bumper lostrekken. Ik vond op MP een r-design grille met groot logo voor weinig....soms heb je geluk!
Zou de Volvo dealer die klemmen niet hebben. Ik verwacht dat de kosten minimaal zullen zijn.
Volvo V70 D5 Momentum
- Edwin
- 5th Gear member
Staat supermooi die gril met dat grote logo.
Wou dat dat er ook voor de V70N was.....
Gr. Edwin.
Wou dat dat er ook voor de V70N was.....
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!