Afgelopen vrijdag met mijn V40 op een vreemde manier gestrand.
Na een snelle inspectie door de wegenwacht bleek het tandwiel van de distributieriem aan gruzelementen te liggen. De monteur had dit nog nooit gezien.
Ik hoorde vooraf wel een ratelend geluid maar dacht dat dit een tikkende klep was.
De distributieriem is ca 1 jaar geleden vervangen. Kan hier iets mee fout zijn gegaan? Ik vind het bizar dat een rubberen riem een metalen tandwiel aan gort kan trekken,
Ben benieuwd naar jullie inzichten
Gebroken tandwiel distributie
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Heeft u ook foto's
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11.11.2005 - 12:17
Zal proberen wat plaatjes te maken, maar de wegenwachter heeft slechts de kuststof kap een beetje opengetrokken en toen was de schade al zichtbaar maar wellicht moeilijk te fotograferen. Het tandwiel is echt in een paar stukken gebroken
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
Helemaal niet raar.... VVT moet na verloop vervangen worden, helemaal als er een Prrrt prrrt prrrt klokjes achtig geluid in zit.
Als je er (zoals jij in dit geval) mee blijft door rijden kan dat schade opleveren aan de motor.
Phase II had je, meen ik ergens te lezen.
als je motor nog goed is... en je VVT word vervangen, mag je de portemonnee wel alvast gaan trekken, ding kost rond de 300 euro, exclusief arbeidsuren.
Als je er (zoals jij in dit geval) mee blijft door rijden kan dat schade opleveren aan de motor.
Phase II had je, meen ik ergens te lezen.
als je motor nog goed is... en je VVT word vervangen, mag je de portemonnee wel alvast gaan trekken, ding kost rond de 300 euro, exclusief arbeidsuren.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11.11.2005 - 12:17
Bedankt voor je reactie
Ik wist niet dat deze ook periodiek vervangen moest worden, dacht alleen de riem? Om de hoeveel km?
De reden waarom ik er niets mee gedaan heb is vanwege het feit dat zowel de km stand als de lijst met problemen en probleempjes zo groot is geworden dat het afscheid er aan zat te komen.
Ik wist niet dat deze ook periodiek vervangen moest worden, dacht alleen de riem? Om de hoeveel km?
De reden waarom ik er niets mee gedaan heb is vanwege het feit dat zowel de km stand als de lijst met problemen en probleempjes zo groot is geworden dat het afscheid er aan zat te komen.
- fred peters
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:07
- Locatie: hardinxveld giessendam
Ik heb dit ook gehad met een Ph2 uit 2001.
Heb er in toen bijna 1 jaar mee rond gereden, maar was gelukkig net op tijd..
Gelukkig geen verdere schade.. Hufter proof die blokken!
Heb er in toen bijna 1 jaar mee rond gereden, maar was gelukkig net op tijd..
Gelukkig geen verdere schade.. Hufter proof die blokken!
V40 Ph2 2001 Dessert Wind Metallic--->V40 Ph3 2004 Metallic grijs